Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Dogrzewanie baterii w TM3 SR+ LFP
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Michal, post: 22738, member: 89"] Uwaga - piszę ze swojej perspektywy - TM3LR Panasonic 2021. Z tego co wiem o LFP nie ma jeszcze informacji o tym jak zachowują się zimą. Powinno być mniej więcej tak jak obstawiasz - jeśli temperatura baterii spadnie poniżej dopuszczalnej, to auto odpali podgrzewanie i dogrzeje ją. Zasięg w takim przypadku oczywiście spadnie ale z doświadczenia napiszę, że mocniej spada od "sentry mode" niż dogrzewania baterii ;) Ogólnie zasada jest taka, że jeśli masz wystarczająco duży poziom naładowania to tesla dba o temperaturę baterii, a jak spadnie poniżej chyba 20%, to zaczyna ją olewać żeby dać Ci szansę dokulania się do ładowarki ale wtedy po rozpoczęciu jazdy masz "limp mode" (strasznie spada moc zarówno oddawana jak i ładowania). Dużo zależy chyba od baterii, bo w LFP auto musi chyba mocniej dbać o temperaturę. Oczywiście jeśli masz możliwość to zawsze zostawiaj auto podłączone w takich warunkach. Jeśli nie masz do zapewnij sobie około 10-12% na dzień (tyle mi zjadało mocną zimą w 24h z sentry mode, z czego ~6% samo sentry). Jak już zbadasz temat to napisz jak to wygląda z LFP, bo to ciekawe informacje. Ps. Piszę to już chyba 3 raz jak zacięta płyta - w styczniu 2021 miałem okazję przeżyć kilka dni temperatur -15C w Warszawie, a auto stało wtedy na ulicy. Kilka dni było ok, ale w końcu poddał się akumulator 12V i nie dało się nic uruchomić. TM3 miał wtedy problemy z poprawnym podładowywaniem accu 12V i za bardzo oszczędzał energię. To był dzień po trasie 500km, więc żebyście nie mili wątpliwości - EV nie mają alternatora, więc jazda nie ładuje accu 12V - po prostu zawiódł system doładowywania z akumulatora głównego. Podobno problem był związany z pompami ciepła (dostałem jedno z pierwszych takich aut) i Tesla poprawiła to w marcu, więc nie spodziewam się takich przygód w tym roku. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Dogrzewanie baterii w TM3 SR+ LFP
Top