Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Dopłaty do samochodów elektrycznych
NFOŚiGW NaszEauto, dawniej: NFOŚiGW Mój Elektryk
Dopłaty dla osób fizycznych, które prowadzą działalność
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Ciechan, post: 13287, member: 449"] Cześć wszystkim. Jestem w trakcie zakupu samochodu Spieszy mi się z leasingiem oraz chcę go zawrzeć tak, żeby zwiększyć szansę na otrzymanie dofinansowania. Dzwoniłem dziś do Ministerstwa (swoim kanałem ;) i rozmawiałem z osobą odpowiedzialną za projekt. Ogólnie oni nie rekomendują zawierania umów ZANIM powstanie lista Banków biorących udział w programie (nabór do dzisiaj, decyzja za 2-3 tygodnie) i firm leasingowych, które zechcą w to pójść. Jest tam pare przeszkód, np. Bank i Leasing nie mogą być z jednej grupy kapitałowej - czyli jak np. EFL zechce robić leasingi, to nie może tego robić z Credit Agricole. To samo PKOL z PKOBP i tak dalej. Czy banki dogadają się między sobą w kwestii krzyżowego oferowania wypłat dla konkurencyjnych firm leasingowych? pewnie tak, ale nie wiadomo które ;)). Tutaj takie moje osobiste przeczucie, że banki "państwowe" mają tu niejako większą szansę - bo raczej rząd będzie naciskał na nie, aby umożliwiły realizację tego programu (żeby się pochwalić). Tak więc w moim mniemaniu, wszystkie leasingi oparte na bankach upaństwowionych niejako wymuszą na krzyżowych bankach realizację tych dopłat. Czyli np PKO Leasing raczej dogada się z BOŚ, żeby realizował dla nich te dopłaty, czy z PEKAO, czy BPS. A np mLeasing może mieć trudniej, bo w mbanku nie może, a jaki interes ma np PKOBP żeby tam dopalać dużego konkurenta swojej własnej firmy leasingowej ;)) Ale to takie moje bajdurzenie - czysta spekulacja ;)) Druga bardzo istotna kwestia, to umowy leasingowe zawierane teraz muszą być bardzo precyzyjne - tzn. zawierać element i definicję "opłaty wstępnej" i "opłaty transferowej 1.5%". Nie może to być np. "czynsz inicjalny". Jeśli umowa nie zostanie zawarta zgodnie z wytycznymi - część opłat (np ta transferowa) lub całość (całe dofinansowanie) mogą nie zostać zrealizowane (niektóre rzeczy da się poprawić aneksem, niektórych nie). Są tam takie kruczki, że np. auto musi mieć przebieg <50km. Więc może być tak, że aneks nie będzie mógł być zrealizowany. Ostatnia kwestia (bardzo ważna!), to że dofinansowanie może opiewać maksymalnie do wysokości tej opłaty wstępnej! (nie więcej niż 27 tys zł). Jest to o tyle istotne, że miłośnicy leasingów z zerową wpłatą inicjalną, albo niedużą 5-10%, dostaną zwrot tylko do tej wielkości! Jak ktoś bierze 30-40% inicjalnej (choć poza podatkowym aspektem dla ludzi na zasadach ogólnych to kompletnie bez sensu), to nie ma problemu, ale przy niskich - trzeba uważać. I teraz tak - jest duża różnica w ryzyku i modelu działania przed i po oficjalnym starcie programu (jak się banki dogadają): [B]PRZED:[/B] [LIST] [*]Nie wiadomo czy nasze towarzystwo umożliwi zwroty (ryzyko utraty 100% dofinansowania) [*]Nie wiadomo czy umowa będzie dobrze skonstruowana (ryzyko utraty od 1.5% do 100% dofinansowania) [*]Wszelkie zmiany umowy, które po fakcie będą próbowały ją zaadaptować pod program, mogą (i pewnie będą) chętnie wykorzystywane do zjadania części dofinansowania przez firmę leasingową (opłaty za aneksy i zmiany harmonogramu zgodnie z TOiP). Tutaj dobrze się zabezpieczyć zapisem, iż wszelkie zmiany umowy mające na celu dostosowanie jej do wymogów programu nie podlegają opłatom, albo skorzystać z firmy, która wszelkie takie zmiany oferuje jako ryczałt (nie chcę reklamować, ale ostatnio jeden z największych graczy ma taki ryczałt po 15 zł miesięcznie, czyli w zasadzie się zwraca w dużej mierze już za rejestrację auta) [*]Konieczność wpłaty kwoty wstępnej na poziomie 27000 zł (więc jeśli nie dostaniemy dofinansowania, a nie chcieliśmy tak dużo wpłacać z góry, też strata w płynności) [*]Dofinansowanie (w razie jak się uda) będzie powodowało jedynie przeliczenie harmonogramu spłat (nikt nam tego nie przeleje na konto) - czyli pomniejszy raty leasingowe [/LIST] [B]PO:[/B] [LIST] [*]Brak ryzyka, że leasing się nie łapie [*]Umowy będą konstruowane pod dofinansowanie [*]Brak konieczności fizycznej wpłaty kwoty wstępnej (leasing weźmie ryzyko jej nieotrzymania na siebie) [*]Korzystna oferta leasingowa (27 tys zł z zewnętrznego źródła powiększa wpłatę inicjalną, więc jak dołożymy to co chcieliśmy wpłacić, to dostajemy np oferty leasingu jak przy wpłacie już wyższej o 27k, czyli o wiele lepsze) [*]Dofinansowanie będzie tak naprawdę wpłacać kwotę wstępną zamiast nas - nie będzie zmiany harmonogramu etc, po prostu wstępną do 27 tys niejako "dostaniemy" od Funduszu, który ją pokryje zamiast nas do leasingu [/LIST] Reasumując: lepiej poczekać... .... ale ja nie mogę :) ..... więc poproszę w zamian o sprawdzony kontakt do kogoś z BNP, ING i Millennium Leasing Taki dodatkowy tip - jest szansa, że BNP ma to już ogarnięte, bo Kia proponuje "mój elektryk" niejako w pakiecie do auta (dlatego potrzebuję z nimi pogadać, w sensie BNP) Pozdr [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Dopłaty do samochodów elektrycznych
NFOŚiGW NaszEauto, dawniej: NFOŚiGW Mój Elektryk
Dopłaty dla osób fizycznych, które prowadzą działalność
Top