Dopompuj koła w swoim samochodzie

Michal

Pionier e-mobilności
Dostałem wczoraj w TM3 ostrzeżenie o niskim ciśnieniu, więc daje znać, żebyście nie czekali.

Niezależnie czy masz EV czy ICE, jedz dziś na stację i dopompuj koła - robi się chlodno, więc ciśnienie opon spada ;)
 

Michal

Pionier e-mobilności
Też tak robiłem, a jednak wczoraj przy 9C okazało się za mało ;)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Można azotem z pewnymi uwagami
 

Michal

Pionier e-mobilności
Jako, że powietrze składa się w 78% z azotu, zakładam, że nie wiele to zmieni. Nawet badania to potwierdzają (źródło - pierwszy wynik wyszukiwania Goolge przy zapytaniu "rozszerzalność temperaturowa azotu"):
1632067471432.png
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ja mam zawsze mniej niż fabryka każe , bo i tak jest twardo. Zasięg mnie nie interesuje za bardzo.
Jeśli wprowadzimy wlasne parametry a nie fabryczne, to komunikat pojawi się gdy któreś z kół bedzie niedopompowane. Owszem też gdy spadnie nam ciśnienie rowno we wszystkich, ale o ile Barów /PSI nie pamietam
Przywrócenie wartości fabrycznych podnosi poprzeczkę.
 

Michal

Pionier e-mobilności
W mojej TM3LR zalecane ciśnienie to 2,9 bar (42 PSI), a ostrzeżenie pojawia się już przy 2,6 bar (38 PSI).
 
Last edited:

ducarider

Posiadacz elektryka
jest upływ powietrza mimo tego, że czujniki pokazują prawidłową wartość. Przy 2,9 miałem 2,6 realne. Te czujniki nie są dokładne. One interpolują ciśnienie. BMW ma tak samo
 

ypl

Pionier e-mobilności
jest upływ powietrza mimo tego, że czujniki pokazują prawidłową wartość. Przy 2,9 miałem 2,6 realne. Te czujniki nie są dokładne. One interpolują ciśnienie. BMW ma tak samo
No właśnie zawsze mi pracownik doglądający garażu w firmie i zmieniający koła mówił, że mam za małe ciśnienie, ja mu mówię czujniki pokazują prawidłowo, ale on jakiś miernik z wolumenu przyniósł i tym sprawdzał. Ja niedowierzałem, ale mówisz, że faktycznie czujniki w BMW nie pokazują realnego ciśnienia tylko jakieś wyliczone algorytmem?
 

DużyŁoś

Zadomawiam się
No właśnie zawsze mi pracownik doglądający garażu w firmie i zmieniający koła mówił, że mam za małe ciśnienie, ja mu mówię czujniki pokazują prawidłowo, ale on jakiś miernik z wolumenu przyniósł i tym sprawdzał. Ja niedowierzałem, ale mówisz, że faktycznie czujniki w BMW nie pokazują realnego ciśnienia tylko jakieś wyliczone algorytmem?
Pytanie czy są tam czujniki ciśnienia czy tylko czujniki zakłóceń obrotów ? :)
 

ducarider

Posiadacz elektryka
Pytanie czy są tam czujniki ciśnienia czy tylko czujniki zakłóceń obrotów ? :)
W Tesla ciśnienia.
W BMW do 2015 były czujniki obrotu, interpolowało.
Tak dokładnie, że przy 19 runflat leciałem z Wawy dość szybko z 0 ciśnieniem i nie pokazało. Dopiero w domu jak śmierdziało gumą i opona miała z 70 stopni się zorientowałem :/.
Teraz mam BMW z 21 i jest już pomiar, ale tak jak w Tesla interpoluje dosyć niedokładnie. Trzeba raz na 2 miesiące dopompować mimo tego, że komp pokazuje prawidłowe ciśnienie.
 

PawelGDZ

Posiadacz elektryka
W BMW do 2015 były czujniki obrotu, interpolowało.
nie do końca tak jest, BMW posiada dwa systemy:

RDC - droższy, gdzie pomiar dokonywany jest czujnikami w kołach
RPA - tańszy, gdzie obliczenia robione są przez system ABS

oba idą równolegle, można np. wyłączyć system RDC w aucie z 2010 i przejść na RPA, gdy ktoś nie ma kaski na 8 czujników...
 

ducarider

Posiadacz elektryka
nie do końca tak jest, BMW posiada dwa systemy:

RDC - droższy, gdzie pomiar dokonywany jest czujnikami w kołach
RPA - tańszy, gdzie obliczenia robione są przez system ABS

oba idą równolegle, można np. wyłączyć system RDC w aucie z 2010 i przejść na RPA, gdy ktoś nie ma kaski na 8 czujników...
Miałem na myśli, że RPA jest w standardzie od bodajże 20 roku
 
Top