Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Dostępne TM3LR z rabatem 9000 zł
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="gim-kg, post: 10300, member: 117"] Z tego co mi wiadomo to Bjorn testował jeden z pierwszych egzemplarzy TM3’21 z baterią LG. Ludzie zaczęli narzekać na ten pakiet opierając się głównie na teście Bjorna i długości ładowania na SuC. Potem okazało się że Tesla pracuje cały czas nad krzywą ładowania tych pakietów. Ja „wylosowałem” pakiet E5D (choć jak się okazuje to czasami to co w homologacji nie zgadza się z tym co w rzeczywistości) i trochę się załamałem właśnie czytając podobne opinie do twojej. Zacząłem czytać na ten temat i właśnie znalazłem opracowania o których pisałem wcześniej. Obecnie wnioski są takie, że Panasonic i LG mają tę samą wagę, LG są mocniejsze, gdy bateria jest na niższym poziomie naładowania i jest bardziej efektywna w niższych temperaturach. Panasonic ładuje się za to nieco szybciej na SuC, ma większą pojemność energetyczną, ale większą degradację. Jak wszędzie - coś za coś. Ogólnie 90% produkcji baterii do BEV przez Panasonic idzie do Tesli, reszta producentów używa ogniw z chemią NCM, tylko Tesla używa NCA, ale powoli się z tego wycofują, przechodząc na LFP, LNMO i NCMA co widać na poniższej grafice. Tak jak pisałem wcześniej NCMA dostarczane przez LG będzie od lipca montowane w TMY w Chinach. Pomysł Tesli aby używać różnych chemii w bateriach w zależności od zapotrzebowania jest znakomity. Obecnie inni producenci używają większych, lub mniejszych baterii. Tesla daje możliwość wyboru zasiegu (droższej baterii), albo ceny (tańsza bateria). Dodatkowo używając różnych surowców i dostawców stawiają Teslę mniej podatną na problemy z produkcją baterii. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Dostępne TM3LR z rabatem 9000 zł
Top