Dwa komplety kół

Octavo

Zadomawiam się
Hej,

Czy gdybym chciał mieć 2 komplety kół (zimowe/letnie), poza kosztem samych felg/wentyli/czujników trzeba coś robić z komputerem pokładowym czy zadziała automatyczne dodawanie czujników?

Zainstalowane mam obecnie takie czujniki:
czujnik_niro.jpg

















Po kształcie wychodzi, że to wentyl typu TPMS-04:

1685092891727.png
Składając to do kupy, znalazłem taki info:

W autach marki Kia można spotkać czujniki od trzech producentów: Schrader, TRW oraz VDO. W przypadku czujników Schrader możemy spotkać modele czujników snap-in z wymiennym zaworem gumowym TPMS-04*. Przy czujnikach marki TRW występuje wkręcany w obudowę czujnika, skręcany zawór aluminiowy TPMS-12*. Natomiast w przypadku czujników VDO jest to model TG1C z aluminiowym zaworem wymiennym TPMS-03*. Głównym trybem przyuczenia o nowe czujniki występującym w autach marki Kia jest tryb automatyczny. Po zamontowaniu czujników i ustawieniu odpowiedniego ciśnienia w oponach wystarczy wykonać jazdę z prędkością powyżej 30 km/h przez kilkanaście minut w celu zresetowania i zaadaptowania nowych czujników. Alternatywnie można wykonywać adaptację czujników przez złącze OBDII, co przyśpiesza cały proces adaptacji czujników w aucie.

1685093220671.png

Nasuwa się pytanie - czy zadziała w Niro EV tryb automatyczny (KA-1)? Może ktoś to wykonał i może się podzielić wnioskami?
 

less

Zadomawiam się
Też się przymierzam do 2-gich kół. Takie czujniki widziałem na alledrogo. Może do sprzedawcy by warto uderzyć
 

Octavo

Zadomawiam się
"wiodący wątek str 88" Trzeba sklonować ID czujników.
Pisałeś wtedy:

"Drugi zestaw felg masz do opon zimowych? Jeżeli tak i zamierzasz wymieniać koła lato/zima, to czujniki muszą być sklonowane z oryginalnych (ID). Nie wiem czy KIA uczy się nowych numerów ID czujnika, jeżeli nie to trzeba zmieniać przez OBD II i tak po każdej zmianie kół. Lepiej mieć identyczne, sklonowane czujniki".

Czy na dzień dzisiejszy uważasz że nie ma opcji z procedurą KA-1?
 

Octavo

Zadomawiam się
W sumie mam jeszcze kilka pytań, związane z czujnikami - co z sytuacją, gdybym chciał mieć dojazdówkę? Co z jej czujnikiem?
W sumie wszystkie te pytania wynikają z faktu, że nasze Niro EV dostały repair kit zamiast koła, i tematyka jest kompletnie pominięta w instrukcji auta. Sprawdziłem instrukcje wersji HEV gdzie jest dostępne koło i podają takie informacje:

After you replace the low pressure tire with the spare tire, the TPMS malfunction indicator may appear after a few minutes because the TPMS sensor
mounted on the spare wheel is not initiated. Once the low pressure tire is inflated again to the recommended pressure and installed on the vehicle or the TPMS sensor mounted on the replaced spare wheel is initiated by an authorized Kia dealer, the TPMS malfunction indicator and the low tire pressure telltale will turn off within a few minutes of driving. If the indicator has not disappeared after a few minutes of driving, please visit an authorized Kia dealer.

If an original mounted tire is replaced with the spare tire, the TPMS sensor on the replaced spare wheel should be initiated and the TPMS sensor on the original mounted wheel should be deactivated. If the TPMS sensor on the original mounted wheel located in the spare tire carrier still activates, the tire pressure monitoring system may not operate properly. Have the tire with TPMS serviced or replaced by an authorized Kia dealer.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
W instrukcji nie ma nic na temat dojazdówki ponieważ homologacja Niro EV nie dopuszcza poruszania się na kole dojazdowym. Natomiast założenie koła bez czujnika lub z czujnikiem z którym samochód nie może się sparować, po prostu będzie generowało błąd na zegarach i nic więcej.
 

Octavo

Zadomawiam się
Jakby udało się jeszcze wyjaśnić kwestie parowania drugiego kompletu kół, to byłby pełen sukces!
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Kupujesz aftermarketowy zestaw pasujących czujników i klonujesz numery z oryginalnych, po zmianie kół wszystko będzie działać tak samo. Już ktoś tutaj walczył z tym tematem ale najpierw kupił czujniki od poprzedniego Niro, które nie pasują.

Można parować na nowo czujniki po wymianie kół jeśli masz zestaw innymi numerami ale chyba szkoda na to czasu.
 

Arrczi

Zadomawiam się
Ja do KIA e-Soul kupiłem komplet używek allseason z Hyunai KONA i czujniki zadziałały same po przejechaniu kilku km i dwóch - trzech włączeniach silnika po postoju.
Nic więcej nie robiłem.
 

less

Zadomawiam się
A na czym polega to "klonowanie", jakiś numer z oryginalnego czujnika trzeba spisać czy jakieś urządzenie do tego trzeba mieć?
 

bchmiel75

Zadomawiam się
Dopiszę się do tego wątku, bo nie chcę generować kolejnego i tytule "dwa komplety opon".

Myślę o dokupieniu zimówek bądź opon wielosezonowych do mojej Niro EV. W tej chwili mam letnie, które dostałem z samochodem. Więc kupić coś będę musiał.
Rozważam zakup samych opon i zabawę w przekładki, ale mi się to nie podoba ze względu na dot. koszty.
Wolałbym mieć drugi kpl kół. Mam gdzie przechować.

Podpowiedzcie pls, czy mieliście podobny dylemat i jak go rozwiązaliście.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Dopiszę się do tego wątku, bo nie chcę generować kolejnego i tytule "dwa komplety opon".

Myślę o dokupieniu zimówek bądź opon wielosezonowych do mojej Niro EV. W tej chwili mam letnie, które dostałem z samochodem. Więc kupić coś będę musiał.
Rozważam zakup samych opon i zabawę w przekładki, ale mi się to nie podoba ze względu na dot. koszty.
Wolałbym mieć drugi kpl kół. Mam gdzie przechować.

Podpowiedzcie pls, czy mieliście podobny dylemat i jak go rozwiązaliście.
Problem jest taki że w Niro EV są bardzo specyficzne parametry felgi, nie ma rynku identycznych zamienników tak więc teoretycznie musiałbyś kupić oryginalne (od eNiro mają inne ET). Możesz spróbować dobrać coś aftermarketowego co wejdzie ale to zawsze ryzyko z uznaniem gwarancji (felgi/opony o innych parametrach) lub ubezpieczenia w razie wypadku (jeśli użyjesz opon w innym rozmiarze niż mówi homologacja).
Ja przed odbiorem samochodu zmieniłem letnie na wielosezonowe, miałem te letnie sprzedać ale jakoś nie miałem czasu się za to zabrać. Teraz patrząc na zmiany pogodowe u nas sam się zastanawiam czy nie dokupić felg i mieć letnie na lato i wielosezony na zimę. Problem w tym że felgi które mi się podobają to z rabatem 5k za komplet + czujniki i robocizna.
 

Arrczi

Zadomawiam się
Problem jest taki że w Niro EV są bardzo specyficzne parametry felgi, nie ma rynku identycznych zamienników tak więc teoretycznie musiałbyś kupić oryginalne (od eNiro mają inne ET). Możesz spróbować dobrać coś aftermarketowego co wejdzie ale to zawsze ryzyko z uznaniem gwarancji (felgi/opony o innych parametrach) lub ubezpieczenia w razie wypadku (jeśli użyjesz opon w innym rozmiarze niż mówi homologacja).
Ja przed odbiorem samochodu zmieniłem letnie na wielosezonowe, miałem te letnie sprzedać ale jakoś nie miałem czasu się za to zabrać. Teraz patrząc na zmiany pogodowe u nas sam się zastanawiam czy nie dokupić felg i mieć letnie na lato i wielosezony na zimę. Problem w tym że felgi które mi się podobają to z rabatem 5k za komplet + czujniki i robocizna.
Ja tak zrobiłem, lato zostawiłem w oryginale i dokupiłem dobre 4 All season.
Jestem zadowolony w mieście, ale w górskich to zimówki brać.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
No ja właśnie mam faje all season Goodyeara i moja jazda to prawie 100% miasta. W górach rzeczywiście zimówki to podstawa ale w mieście all season dają radę.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
e-Niro ma ET 50 i pasują do Niro EV. Ja kupilem i zamontowałem i wszystko gra 😁
Wiesz, przykręcić to można i koła od wozu drabiniastego ale nie oznacza to że będzie ok. Niro EV nie jest homologowane do poruszania się na takich felgach więc z jednej strony jakbyś się pojawił na nich w serwisie to spokojnie mogą anulować Ci gwarancję na zawieszenie i układ przeniesienia napędu a z drugiej strony w razie wypadku ubezpieczyciel noże robić problemy z przyjęciem odpowiedzialności. Ale to już każdy sam decyduje o tym co mu bardziej odpowiada.
 
Top