Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Inne modele i pozostałe pytania
Dylemat zakupowy TM3 vs TMY
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="AntoniFerdynand, post: 131575, member: 2775"] Ja stawiam, że celem jest wykrwawienie europejskiej konkurencji i osiągnięcie przez Teslę takiej masy krytycznej, w której ludzie powszechnie będą identyfikowali produkt i zaufanie do niego. Jeżeli 2 sąsiadów będzie miało Teslę i 3 kolegów z pracy, a miniemy dziennie po drodze ich 10 to otwartość na tai zakup będzie spory. Do tego dochodzą różne fiksacje giełdowe gdzie do jednorożców zalicza się firmy które nigdy nie przyniosły zysku. I tak może (coc nie musi) być z Teslą - osiągnięcie w jakiejś perspektywie 5 mln. sprzedanych aut może mieć dla inwestorów większa wartość niż osiągnięcie z tego tytułu rekordowych zysków. I jest jeszcze efekt skali - realnie tesla produkuje 2-3 pojazdy zależnie jak licząc - jeden powiedzmy luksusowy w wariancie sedana i suva (S i X) i tym bardziej jeden popularny w wersji niskiej i wyskokiej (3 i Y) przy czym te siostrzane modele pokrywają się w powiedzmy 70% komponentów. Tesla 3 do liftingu produkowana była przez bite 6 lat (w spalinowych to zmiana kolejnej generacji) i będzie jeszcze tłuczona pewnie przez 5 lat - Y pewnie analogicznie z odpowiednim opóźnieniem. Tesla S już teraz tłuczona jest ponad dekadę a końca produkcji nie widać. Przy tej skali sprzedaży - zwłaszcza 3/Y cały projekt został pewnie już dawno zaamortyzowany - w szczególności w odniesieniu do płyty podłogowej i ogólnie części "samochodowej" (czyli tej "pozaelektrycznej"). Kolejna generacja będzie już zapewne tylko modyfikacją 3/Y a nie budową od zera. To samo odnosi się do linii produkcyjnych, centrów logistycznych, relacji z poddostawcami, marketingu jaki by on nie był. To wszystko sprawia, że postawienie 2-3 kolejnych gigafabryk czy wyprodukowanie kolejnych 3 mln. aut będzie znacznie tańsze niż dotychczasowych Poza tym jest jeszcze perspektywa chińska - Tesla może zabiegać o utrzymanie pozycji lidera elektryków w Europie i USA odpuszczając jedynie Azję. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Inne modele i pozostałe pytania
Dylemat zakupowy TM3 vs TMY
Top