Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
VOLKSWAGEN
VW ID.3 Forum • Volkswagen ID.3 (2020-2023)
Dzień dobry i dziękuję
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="owen, post: 100809, member: 2237"] Dziękuję :cool: Chyba nikt już na świecie nie ma czystych rąk. Dla mnie naprawdę jest ważne, że nie kupuję więcej paliwa. Ropa z kraju, który nie jest reżimem staje się rzadkością, więc to poczucie, że sam sobie ładuję auto (mam PV, ale muszę rozbudować), to jest naprawdę duża rzecz, przynajmniej dla mnie. Może i niezależność jest pozorna (ostatecznie prawie wszystkie towary zostały przywiezione do sklepów zwykłymi samochodami, przypłynęły kontenerowcami itd.), ale satysfakcja, że przynajmniej ja, moje auto i mój dom uczestniczą w tej degradacji środowiska w coraz mniejszym stopniu, jest dla mnie cenna. Trochę emocje wzięły górę, a trochę inne zdarzenia, które zaprzątały moją uwagę. Przysiągłbym, że w specyfkacji była dwustrefowa i muszę to sprawdzić, podłączyć auto do netu (trochę się obawiam, bo mieszkam chyba w ostatnim miejscu pod Warszawą (naprawdę jakiś kilometr od granicy administracyjnej), gdzie telefony łapią jedną kreskę, a czasem zero. Więc jeśli nie da się podłączyć auta do wifi, to na aktualizacje będę jeździł na pobliski wiadukt :-). Ja dopiero rozpoczynam swoją przygodę i przede mną 35 rat przy czym nastawiam się na wykup i użytkowanie wieczyste. Taki jest bazowy plan. Jeśli wszystko będzie git, to wykupię na siebie (bo auto i tak nie generuje kosztów, które można wrzucać) i zatrzymam nawet 5 lat, żeby sprzedać "na czysto" bez podatku. Ale w trzy lata może mi się zmieni. Gdybym natomiast był w Twojej sytuacji to rozważałbym ID.4, które w wersji z baterią 77 zachowuje 5 miejsc, a w cenniku widzę promkę i golasa za 192k, czyli właściwie tyle samo co ID.3 Pro S. Nie wiem, czy to się zachowa do września, ale może i tak. W ogóle to sądziłem, że ta obecna promocja na ID.3 jest związana z liftem i wyprzedażą stocku przed wejściem odświeżonej wersji. Ale okazuje się, że nie wszystkie konfiguracje ID.3 ta promocja obejmuje. Na otomoto widziałem bardzo zbliżone konfiguracje za 155-165k i za 190-200k w wersji 58 pro performance. Jak dla mnie żadne wodotryski nie pokrywają takiej różnicy w cenie i trochę byłem zdezorientowany sytuacją, z pięć razy się upewniałem, że mimo promocji mogę jeszcze ubiegać się o dotację (mogę). Ale wracając - ID.4 też jest już po lifcie (pokazywał mi dealer przy odbiorze tę nową wersję, ale nie widziałem żadnej różnicy i w ogóle myślałem tylko o swoim aucie), więc może sytuacja będzie podobna. Moim zdaniem wersja Pro (176km) jest wystarczająco dobra, ale tu już każdy rzeczywiście ma swoje preferencje. Zdążyłem się zorientować jak to wygląda tu, czy gdziekolwiek indziej w polskim necie. Zresztą nawet księgowa nakrzyczała na mnie (serio, pierwszy raz w życiu mnie opieprzyła, a znamy się 12 lat i robiłem już głupsze rzeczy), jak jej powiedziałem, że kupiłem elektryka. Jej zdaniem spali się, a razem z nim dom i jeździ na prąd z węgla i takie tam. Mam wrażenie, że temat elektryków wzbudza w ogóle niezdrowe emocje, a jeszcze w grupie użytkowników widzę, że każdy jest gotów bronić swoich wyborów zaciekle, jakby nie dopuszczając w ogóle możliwości, że ktoś inny może - tak jak ja - w ogóle nie rozważać Tesli, bo wizualnie mi się nie podoba (co prawda Prius też mi się nie podobał, a do wczoraj uważałem, że to najlepsze auto, jakie kiedykolwiek miałem), a Muska zwyczajnie nie lubię. Myślę, że jest w tym pewna niedojrzałość, w tej konieczności stawiania na swoim, udowadniania czegoś przede wszystkim sobie. Mam nadzieję, że uda mi się unikać grzęźnięcia w takich bezsensownych dyskusjach. Natomiast kiedy chodziłem trochę po brytyjskich forach użytkowników id.3, ludzie wydawali się znacznie milsi dla siebie i pełni życzliwości, radzili sobie wzajemnie właśnie np. wybór wersji pro, skoro tańsza, a i tak wyrywna. Ale może to tylko wrażenie. W ogóle trochę dziwnych opinii zebrał id.3 w necie, czepiają się tego sterowania oknami (mi w ogóle nie przeszkadza, zresztą nie pamiętam, żebym kiedykolwiek specjalnie otworzył tylne szyby w samochodzie, bo w zasadzie po co miałbym?) albo podłokietników z pekaesu. Moim zdaniem osobne podłokietniki są super, to jeden z tych drobiazgów, które cieszą. Nareszcie. A tanie plastiki w miejscach, których i tak nie dotykam mi w 100 proc. odpowiadają, jeśli dzięki nim auto jest parę złotych tańsze. Zdziwił mnie wprawdzie brak elektrycznego sterowania fotelami, ale tylko do czasu. Są przecież w opcji. Lecz gdyby mnie ktoś zapytał, czy zapłacę np. 5k za przesuwanie fotela guzikiem to na pewno powiedziałbym, że jak mi zapłaci 5k, to mogę przesuwać fotel w jego samochodzie. Potrafię sam sobie przestawić fotel, nie muszę mieć od tego guzików za pare koła. Wydaje mi się, że właśnie te dodatki robią cenę, a ostatecznie keep lane asisst i tak prawie każdy wyłącza ;-). [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
VOLKSWAGEN
VW ID.3 Forum • Volkswagen ID.3 (2020-2023)
Dzień dobry i dziękuję
Top