Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
SZYBKIE stacje ładowania: GreenWay, Ionity, ...
Infrastruktura GreenWay, Orlen, Ionity, ...
Ekoen Warszawa
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="polaris, post: 235415, member: 3983"] Pozostaje mi się podpisać pod Waszymi wnioskami dot. ładowania na słupkach. Gdzieś po drodze padło pytanie czy w tej sytuacji hybryda jest "panaceum" - i z bólem serca napiszę że chyba tak. Duzi (np. VW) ostro pracują nad następną generacją silników hybrydowych i oszacowali że w tej dekadzie powinni zakończyć włączając wdrożenie produkcyjne. W założeniach ma być taniej niż to wychodzi to w BEV z zasięgiem minimum 2x większym (mowa nawet o 800-1000 km). Pożyjemy zobaczymy ale jeżeli to miałoby się sprawdzić to konwersja się nie obroni przynajmniej do czasu dopóki będzie ropa. Koszty jazdy BEV każdy z użytkujących raczej liczy na bieżąco i wciąż własne gniazdo 3F z odpowiednio dobraną taryfą wychodzi najtaniej nawet jeżeli ładowanie do 80-100% będzie trwało np. całą noc. Do przeżycia szczególnie jeżeli będzie 3x taniej niż na słupku. Przebicie 2 PLN za 1 kWh powoduje że korzysta się z takiej oferty wtedy kiedy nie ma wyjścia a dojechać do własnego źródełka jakoś trzeba (piszę z własnej perspektywy). A chyba nie do końca o to chodziło. Nie chcę krytykować firm od słupków bo wiadomo że wszystko kosztowało a trzeba jakoś przeżyć, pracowników utrzymać, podatki i ZUS zapłacić... To raczej pokazuje że dotowanie tylko sprzedaży BEV nic nie da jeżeli równolegle nie pójdą programy rozwoju infrastruktury z preferencyjnymi stawkami za energię jeżeli ma to dalej napędzać konwersję. Nie mam tu na myśli dumpingu cen tylko np. uwolnienie od podatków w części lub nawet całości. Wtedy niech decyduje wolny rynek i wygrywają Ci z najlepszą ofertą, z dala od pomysłów cen regulowanych - ten okres historii mamy już szczęśliwie za sobą. Chociaż jak się posłucha wizji premiera o repolonizacji to być może takie regulacje jeszcze raz przed nami... Jak przeklinają Chińczycy "obyś żył w ciekawych czasach". A wracając do EKOEN to gdy zbliża się godzina "W" statystyka obłożenia miejsc hub-u przy Postępu rośnie do 100%. Poza - widzę jedno góra dwa BEVy. Rynek jak widać decyduje kiedy ładowanie ma sens. Dokąd Polenergia miała promo to huby przy Białej Floty czy Blue City też były oblegane, teraz bez większego problemu można skorzystać z AC i DC o dowolnej porze. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
SZYBKIE stacje ładowania: GreenWay, Ionity, ...
Infrastruktura GreenWay, Orlen, Ionity, ...
Ekoen Warszawa
Top