Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Reddikop – znaleziska z sieci
Eksperci: Samochody elektryczne nie palą się częściej, ani groźniej niż samochody spalinowe. Raport Polski i Niemiecki
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="BigB00, post: 2022, member: 30"] White Paper Centrum Badań i Analiz PSPA, w którym podsumowano przypadki pożarów pojazdów elektrycznych na świecie. Opracowanie dowodzi, że zapłony EV są bardzo rzadkie i zazwyczaj dochodzi do nich wskutek wystąpienia kilku czynników ryzyka jednocześnie. Zdaniem ekspertów pożarnictwa, samochody elektryczne nie palą się ani częściej, ani groźniej niż samochody spalinowe. Palą się tylko inaczej. Jak pokazują liczne case studies, w przypadku pojazdów elektrycznych rzadko można mówić o samozapłonie w znaczeniu dosłownym. Zazwyczaj mamy do czynienia z wystąpieniem czynników zewnętrznych, czyli okoliczności towarzyszących, znacznie zwiększających ryzyko pożaru w konkretnym przypadku. Akumulator BEV stwarza bardzo niskie prawdopodobieństwo samozapłonu – jest wyposażony w kompleksowy system zabezpieczeń przeciwpożarowych, na który składają się: Układ chłodzenia, Wzmocniona obudowa ochronna, Zapora ogniowa, System awaryjnego wyłączania wysokiego napięcia, Obwód, który w czasie postoju separuje napięcie akumulatora wysokiego napięcia (HV) od reszty instalacji elektrycznej pojazdu. [URL unfurl="true"]https://pspa.com.pl/raporty_pspa/[/URL] [URL unfurl="true"]https://pspa.com.pl/media/2021/03/PSPA_pozary_ev_opracowanie.pdf[/URL] Zaś w niemieckiego raportu opracowanym przez organizację Der Gesamtverband der Deutschen Versicherungswirtschaft (Ogólne Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Ubezpieczeniowego - GDV) możemy się dowiedzieć, że „W naszych statystykach nie ma dowodów na to, że pojazdy elektryczne palą się częściej niż samochody z silnikami spalinowymi” - wyjaśnia Alexander Küsel, dyrektor ds. Zapobiegania stratom w GDV. Samochody elektryczne nie stanowią większego zagrożenia bezpieczeństwa w garażach podziemnych niż pojazdy z silnikami benzynowymi lub wysokoprężnymi. Wręcz przeciwnie, pojazdy z silnikami spalinowymi mają nawet większe obciążenie pożarowe w porównaniu do modeli z napędem elektrycznym. W zasadzie walka z pożarami w zamkniętych garażach jest trudna ze względu na wysokie temperatury i powstające substancje lotne. Ma to jednak zastosowanie niezależnie od rodzaju napędu. Należy jednak wziąć pod uwagę różnice w zagrożeniach pożarowych. Zagrożenia związane z samochodami elektrycznymi pochodzą z infrastruktury ładowania oraz wadliwych lub uszkodzonych akumulatorów. W modelach z silnikiem spalinowym może dojść do pożaru z powodu wycieku paliwa lub oleju, który zapala się na gorących częściach pojazdu. Dlatego w garażach podziemnych nie należy parkować żadnych uszkodzonych pojazdów. Już w połowie 2020 roku Szwajcarski Federalny Instytut Badań i Badań Materiałów (EMPA) przeprowadził test ogniowy samochodów elektrycznych w tunelach i na parkingach podziemnych. Rezultat: płonący samochód elektryczny w tunelu nie jest bardziej niebezpieczny pod względem ciepła niż pojazd z napędem konwencjonalnym. Niezależnie od rodzaju jazdy, „emisje zanieczyszczeń z pożarów pojazdów zawsze były niebezpieczne i prawdopodobnie śmiertelne” - czytamy w raporcie końcowym. W związku z tym zakazy parkowania samochodów elektrycznych w garażach podziemnych są całkowicie bezsensowne, także dlatego, że samochody z silnikiem benzynowym lub diesla mają większe obciążenie pożarowe niż pojazdy elektryczne. [URL unfurl="true"]https://www.auto-motor-und-sport.de/verkehr/elektroautos-in-tiefgaragen-keine-erhoehte-brandgefahr/[/URL] [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Reddikop – znaleziska z sieci
Eksperci: Samochody elektryczne nie palą się częściej, ani groźniej niż samochody spalinowe. Raport Polski i Niemiecki
Top