Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
YouTube, webinar, artykuł – reklamuj się TUTAJ
[eMIT] Elektryki nie nadają się do jazdy zimą - wyjaśniamy
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="blazej, post: 192554, member: 3910"] Co do zimowych tras, to ja ostatnio zrobiłem pewien eksperyment być może nie w pełni miarodajny, ale dający pewien obraz tego, co się dzieje zimą faktycznie z Teslą 3 HL LR. Lato: Michelin e-primacy, zima: Michelin Pilot Alpin 5 – oba komplety R18 z aero. Latem (ok. 25 stopni, idealne warunki) robiłem trasę z Poznania na SUC w Krakowie i postanowiłem spróbować dziabnąć to na raz. Teraz w temperaturze od -1 do +2 stopni robiłem tę trasę ponownie, dokładnie tą samą trasą. Kierowca i pasażer ok. 180 kg razem + dwa foteliki + bagaże. Wyszło tak: [B]Lato: Poznań – Kraków SUC [464 km, 100 -> 4%] – szacowany zasięg: 483 km[/B] Uwagi: Na S5 tempomat na 110 km/h, na A4 tempomat na 120-130 km/h (chciałem dojechać), średnia 95 km/h na całym dystansie. Brak korków w Poznaniu, niewielkie w Krakowie. Dodatkowo brak pełnego przygotowania baterii do ładowania na SUC, bo wyłączyło mi przez stan baterii. [B][B]Zima: Poznań – GW Strzelce Opolskie [320 km, 98 -> 11%] – szacowany zasięg: 368 km[/B][/B] Uwagi: Na S5 tempomat na 120 km/h, 130-140 km/h na A4, średnia prędkość 95 km/h, duże korki w Poznaniu, start z zimną baterią, miałem już Knoba i testowałem grzanie baterii na trasie - włączyłem zdecydowanie za wcześnie za pierwszym razem i na 120 km miałem baterią 38 stopni, później znów włączyłem na 70 km przed GW i znów w moment mi nagrzało do 39 stopni, więc wyłączyłem grzanie i dopiero na 20 km przed końcem znów odpaliłem i dojechałem na 50 stopniach baterii (GW od razu ruszył na 148kW przy mocy 150kW). Ważne jednak, że zmarnowałem na te testowe grzania i ostateczne sporo energii, co było widać na odczytach wyraźnie. Warunki fatalne – sypał śnieg, błoto pośniegowe na części odcinka już zaczynało zalegać. [B][B][B]Zima: GW Strzelce Opolskie [320 km, 89 -> 6%] – szacowany zasięg: 386 km[/B][/B][/B] Uwagi: na S5 tempomat 120 km/h, 130-140 km/h na A4., średnia prędkość 100 km/h, korek na dojeździe do Poznania (średnia do zjazdu z A2 – 115 km/h), bez grzania baterii na całym odcinku, padał śnieg, ale nie było za dużo błota pośniegowego na drodze. Wnioski? Niby 76-80% zasięgu z lata, ale pierwszą trasę zimową w okolicach zera stopni robiłem bawiąc się tym grzaniem baterii i to coś zabrało. Z kolei w powrotnej jechałem zdecydowanie szybciej i z wyższą średnią prędkością na całym odcinku o 5 km/h. Zdarzało się jednak przekraczać 140 na A4 i S5 momentami plus tempomat praktycznie nie schodził poniżej dopuszczalnej prędkości, a latem jeszcze nie czułem auta i bardzo się starałem dojechać bez ładowania na ten SUC w Krakowie. A, no i powrót zimą wyszedł też lepiej, bo ruszałem z podgrzaną baterią po ładowaniu na GW. Moje spostrzeżenia są dwa i może to komuś się przyda, kto ma lub chce kupić TM3: 1. Chyba bym nie był zbyt szczęśliwy mając zimą TM3 SR z LFP, bo nawet tu 100-0% zasięg nie jest najwspanialszy będąc uczciwym. Jest co najwyżej ok. A to wciąż tylko okolice zera stopni. 2. Knob od Enhance to jest must have, bo już się wcześniej trzy razy naciąłem na to, że ładowanie trwało 40-45 minut zamiast ok. 25 minut przez niedogrzaną baterię. Teraz na trasie sprawdziłem i to działa – oba ładowania startowały od razu z bardzo wysokiej mocy i raz ładowałem się 35 minut, a na powrocie 20 minut. No i łatwy podgląd temperatury baterii. 3. Różnica zużycia przy zimnej baterii i podgrzanej to jest trochę kosmos. A wcale w czasie jazdy tak szybko ta temperatura baterii nie rośnie. Dlatego przed trasą jeśli auto może być podpięte - zawsze trzeba przygotować baterię do jazdy. Czy żałuję zakupu? Nie, choć trochę obawiam się tras przy temperaturach np. -15 czy -20 stopni. Na szczęście wielu takich okazji w Polsce nie ma. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
YouTube, webinar, artykuł – reklamuj się TUTAJ
[eMIT] Elektryki nie nadają się do jazdy zimą - wyjaśniamy
Top