Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
YouTube, webinar, artykuł – reklamuj się TUTAJ
[eMIT] Elektryki nie nadają się do jazdy zimą - wyjaśniamy
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Michal, post: 192571, member: 89"] Tyle tu siedzisz i pytasz o takie rzeczy? Ehh... ICE ma w najlepszym wypadku 30% sprawności. To oznacza, że jeśli opory ze względu na warunki wzrosną nawet o 100%, to spalanie wzrośnie tylko właśnie o te 30%. W EV sprawność to okolice 90%, dlatego w tych samych, trudnych warunkach, zużycie wzrośnie właśnie o 90%. Ten Twój 3.5 V6 ma pewnie sprawność bliżej 10%, bo przenosi tę samą masę i objętość co 1.5 TDI, ale pali ~2x więcej, więc stąd masz nawet w trudnych warunkach wzrost spalania nieodczuwalny, bo i tak 90% paliwa idzie psu w tyłek, więc co ma wzrosnąć... Jeśli w takim małym aucie 70% zużytego paliwa idzie na grzanie, to przy małej gęstości powietrza, może tak być, że optymalne warunki dla takiego ICE są właśnie przy niskich temperaturach. Tym bardziej, że dla takiego małego silnika pewnie napędzanie prądnicy do zasilenia później wiatraka chłodnicy, a już tym bardziej do zasilenia klimatyzacji, to może być wyzwanie. Fizyki nie oszukasz. Jeśli coś ma sprawność energetyczną na każde 90%, to wzrost zużycia na jazdę zawsze będzie w 90% proporcjonalny do wzrostu oporów ruchu. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
YouTube, webinar, artykuł – reklamuj się TUTAJ
[eMIT] Elektryki nie nadają się do jazdy zimą - wyjaśniamy
Top