Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
YouTube, webinar, artykuł – reklamuj się TUTAJ
[eMIT] Elektryki nie nadają się do jazdy zimą - wyjaśniamy
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="zlp, post: 192657, member: 4183"] Innymi słowami: Spalinówka wykorzystuje około 30% paliwa na napęd. Powiedzmy 3l z 10. Jeśli opory bardzo mocno wzrosną, to zużyje 4,5l paliwa na napęd, a pozostałe straty już wiele nie wzrosną. W sumie mało obciążony spali 10l na 100, a mocno obciążony spali około 12 (ciężko oszacować straty). W elektryku praktycznie nie ma strat, lekko obciążony zużyje 3kW, a mocno obciążony 4,5kW na tym samym odcinku. To zużycie o 50% większe. Dokładając moc potrzebną na ogrzewanie może być tych % jeszcze więcej. W spalinowym mamy podobną proporcję 3l vs 4,5l na napęd jak w elektryku, ale dodając straty cieplne wyjdzie 10l do 12, czyli tylko 20%. Stąd właśnie aż tyle mniejsza różnica w zużyciu paliwa obciążonej spalinówki. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
YouTube, webinar, artykuł – reklamuj się TUTAJ
[eMIT] Elektryki nie nadają się do jazdy zimą - wyjaśniamy
Top