Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
YouTube, webinar, artykuł – reklamuj się TUTAJ
[eMIT] Elektryki nie nadają się do jazdy zimą - wyjaśniamy
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="cooler, post: 192701, member: 274"] Nie do końca jest jak piszesz. Sprawność silnika spalinowego rośnie (do pewnego punktu i obrotów) wraz z obciążeniem. Zagadnienie znane i analizowane przy budowie samochodu jako całość. Dla zadanej prędkości auta (w USA dobierają pod 112km/h, w EU pewnie pod 130km/h) staramy się tak dobrać obroty i obciążenie aby osiągnąć sweet spot gdzie spalamy najmniej g paliwa by uzyskać 1kWh mocy na kołach - tzw Brake Specific Fuel Consumption Przykładowy wykres dla mego ulubionego 2GR-FE i pochodnych pokazuje że mniejsze obciążenie nie równa się mniejszemu spalaniu, gdyż spada sprawność procesu spalania: [ATTACH type="full" alt="1732392276766.png"]22120[/ATTACH] Widać wyraźnie że największą sprawność silnik ma przy obrotach rzędu 2200 RPM oraz dość dużym obciążeniu (regulowanym przełożeniem skrzyni). Producent obciąża prawdopodobnie silnik nieco poniżej tego punktu 206g/kWh, aby gdy trafi się górka, błoto czy deszcz silnik mógł wejść w lepszy punkt wydajności i spalanie mu nie wzrośnie znacząco. Aż tak dobrze nie znam charakterystyk silników elektrycznych ale tam zależność jest raczej liniowa i widać to wyraźnie zimą - śnieg = +20% zużycia letniego, - wiatr boczny i czołowy i śnieg = +30% zużycia letniego, - mróz, śnieg, wiatr = +40% zużycia [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
YouTube, webinar, artykuł – reklamuj się TUTAJ
[eMIT] Elektryki nie nadają się do jazdy zimą - wyjaśniamy
Top