Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
YouTube, webinar, artykuł – reklamuj się TUTAJ
[eMIT] Elektryki nie nadają się do jazdy zimą - wyjaśniamy
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="cojestdoktorku, post: 193694, member: 2545"] Zacznę znów od mojego eksperymentu: Iphone , 25 miesiecy, ładowany w zakresie 40-75%. Czyli jakieś 800 ładowań do dziś i zero strat pojemnosci akumulatora, 100% sprawnosci baterii. Więc lekko modyfikuję "mój" napęd: bateria 5kWh, ale standardowo pracująca w zakresie pojemnosci od 3-4kWh (mniejszy zakres niż bateria z telefonu) Moc napedu elektrycznego 200KM Moc silnika spalinowego 200KM, ale tylko dwa tryby pracy: 1. optymalny dla sprawnosci silnika, dajacy powiedzmy 50KM odpala sie jak bateria ma 3kWh i pracuje az bateria dojdzie do 4kWh, po czym się wyłącza, przy spokojnej jeździe i krótkich i nawet gwałtownych przyśpieszeniach z pełną moca to wystarcza. Jeśli ktoś jednak ciśnie but w podłogę dłużej niż kilka sekund i bateria spada na 3kWh i niżej to odpala się drugi tryb pracy - 200KM ze spaliny teraz sprawnosc niższa, ale ze moc silnika spalinowego duża to generuje sporo pradu i bateria spada powoli. Jeśli spadnie poniżej 1,5kWh można ograniczyć moc elektryka zeby nie drenował juz baterii i silnik elektryczny dostaje tylko tyle mocy ile generuje spalinowy przy mocy maksymalnej a bateria zostaje na 1,5kWh To oczywiście ograniczy moc maksymalną silnika elektrycznego i prędkośc maksymalną po jakimś czasie ale kto jeździ samochodem majac cały czas buty w podłodze? Pełną moc jak już wykorzystuje sie przez sekundy a nie minuty. W takich warunkach uzytkowania akumulator z tego samochodo będzie moze bardziej trwały niż nawet duzy akumulator użytkowany ale w zakresie 10-80%, bo zużycie akumulatorów bierze się głównie z pełnych rozładowań i naładowań, jeśli aku pracuje w środkowym zakresie pojemnosci to jego żywotnośc gwałtownie się wydłuża, do tego stopnia ze mimo dwóch lat i około 800 cykli ładowąń nie traci ani procenta pojemnosci. p.s. Jeśli prawdą jest ze LFP można ładować do pełna bez strat pojemnosci, to zmieniamy baterię na LFP i bateria pracuje miedzy 3 a 5kWh. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
YouTube, webinar, artykuł – reklamuj się TUTAJ
[eMIT] Elektryki nie nadają się do jazdy zimą - wyjaśniamy
Top