Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
YouTube, webinar, artykuł – reklamuj się TUTAJ
[eMIT] Elektryki nie nadają się do jazdy zimą - wyjaśniamy
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="blazej, post: 197184, member: 3910"] Niesamowite jak to forum żyje - ile stron musiałem przekopać, żeby dojść do tego tematu, a miałem wrażenie, że jeszcze wczoraj tutaj dyskutowaliśmy. Moja pierwsza zima w BEV i już wiem, że moje estymacje przed zakupem były chyba wystarczająco ostrożne, natomiast w trasie bez kontroli nad temperaturą baterii to bida. I generalnie mam też kilka wniosków, które pokrywają się z tym, co tu wszyscy pisaliście. Po pierwsze - na krótkie trasy jeśli auto stoi > 5 stopni C to lepiej nic przed jazdą nie robić - mniej prądu pójdzie. Testowałem różne podejścia, nie ma sensu nawet grzać wnętrza, bo Tesla wyjątkowo szybko zrobi to w trakcie jazdy, jeśli jest +5 st C lub więcej. Po drugie - w trasie faktycznie najlepiej jechać 70-10%, czyli stawać na DC co ok. 200 km przy moim stylu jazdy i nawet obecnych temperaturach ok. zera. Jeśli startujemy z baterią 50+ st C, to na 200 kolejnych km zrobimy super zużycie w TM3 HL LR, a kolejne ładowanie 10-70% potrwa mniej niż 20 minut. Ale to tylko z Commanderem i kontrolą temperatury baterii, żeby na dojeździe do DC było to 40+ st C, bo Tesla sama tego nie zrobi niestety. Generalnie ma to sens. Inna sprawa to jednak jeśli ktoś teraz myśli o BEV i nie ma za bardzo pojęcia, jak to się wszystko do siebie ma i kosztowo i czasowo przy jeździe zimą, to polecam przyjrzeć się poniższej tabeli - przefiltrowałem żeby były tylko trasy 1000 km w temperaturze poniżej 10 stopni. Swoją drogą warto zwrócić uwagę, jak Tesla tutaj znakomicie wygląda na tle konkurencji całościowo - patrząc na czas jazdy i na zużycie. Wciąż spora jest ta przewaga, zwłaszcza w takich temperaturach, bo latem jest równiej w stawce. Wniosek co do zimy i BEV na podstawie tej listy może być trochę niepokojący dla niektórych, bo czasy ICE i BEV na trasie są jakie są. Ciekawy na tle konkurencji jest wynik TM3 HL przy średniej temperaturze -24 st. C. Bo w naszych warunkach i przy naszych optymistycznie szacowanych cenach ładowania DC, to 1000 km w 5 stopniach TM3 HL byłoby tańsze o ponad 200 zł niż 1000 km w -24 stopniach. [SPOILER="Nyland - test 1000 km w warunkach zimowych"] [ATTACH type="full" alt="1733825567755.png"]22687[/ATTACH][/SPOILER] [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
YouTube, webinar, artykuł – reklamuj się TUTAJ
[eMIT] Elektryki nie nadają się do jazdy zimą - wyjaśniamy
Top