Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
YouTube, webinar, artykuł – reklamuj się TUTAJ
[eMIT] Elektryki nie nadają się do jazdy zimą - wyjaśniamy
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="blazej, post: 198025, member: 3910"] Temat jest o jeździe w warunkach zimowych, a teraz dyskusja ściślej - o jeździe w trasie autostradą (tam tyle pali Sienna [USER=274]@cooler[/USER]. Chcesz mi powiedzieć, że BEV robisz 20 kWh/100 km zimą na autostradzie? Tyle to mi się udaje przy 5 stopniach jadąc max 130 km/h, czasem nawet i 18 kWh po ładowaniu na DC uda się zejść na równym odcinku i w miarę stałej prędkości. No ale zimą, poniżej zera, na mokrej drodze i w szarpanym ruchu to raczej 22 kWh/100 km, a i ładowanie za 2 zł to raczej już po opłaceniu abonamentów, jeśli rozmawiamy o trasie. Bardziej realne oszacowanie to by było 50 zł za 100 km. Generalnie ja na to za bardzo nie patrzę. Zakładam, że w trasie zimą „pali” mi jak benzyna robiąca 8 litrów na 100 km przy 130 km/h i tyle. To bardzo bezpieczne oszacowanie na warunki zimowe, jeśli chodzi o koszty użytkowania. Nie do końca zgodzę się z tym, że BEV w mieście jest taki super tani - na króciótkich odcinkach bierze sporo ponad 20 kWh/100 km, na bardzo krótkich dochodzi niemal do 30 kWh/100 km zimą, jak chce się jechać dynamicznie i wykorzystywać te 4.4 do setki. Tutaj też zakładam dość bezpiecznie, że po Poznaniu na krótkich odcinkach „pali” zimą jak benzyna robiąca 10 litrów na 100 km (zakładając ładowanie na stacjach publicznych). Wszystko się zmienia w mieście, jak masz własne gniazdko - wtedy BEV jest chyba najtańszą opcją. Idealne warunki dla BEV to dojazdy podmiejskie 20+ km w jedną stronę. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
YouTube, webinar, artykuł – reklamuj się TUTAJ
[eMIT] Elektryki nie nadają się do jazdy zimą - wyjaśniamy
Top