Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
YouTube, webinar, artykuł – reklamuj się TUTAJ
[eMIT] Elektryki nie nadają się do jazdy zimą - wyjaśniamy
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="blazej, post: 198943, member: 3910"] Jeżeli mieszkasz w mieście jak Poznań np. (mój przypadek), w samym centrum (mój przypadek) i koszt założenia wtyczki w garażu podziemny to ok. 12-15k zł (mój przypadek), to matematyka daje trochę inne wyniki. Prąd z wtyczki w garażu ok. 1 zł za kWh. Użytkowanie planowane w tej lokalizacji - do 4 lat maksymalnie. Średni przebieg roczny - 20k km. Średnie zużycie - powiedzmy 200 Wh/km. Z tego by wynikało, że przy oszczędzeniu na ładowaniu na 80k km średnio o 1 zł taniej, zgromadzę 16k zł. Spoko. Tylko, że w moim przypadku to raczej oszczędność 80 groszy na kWh i wyszłoby już „tylko” 12 800 zł oszczędności. Pod warunkiem, że ładuję się tylko z własnego gniazdka na te 80k km, a tak przecież nie jest. Przynajmniej 25% ładowań mam poza Poznaniem. Więc już jesteśmy poniżej 10k zł oszczędności. Druga sprawa - czy to na pewno problem w Poznaniu? Mam słupek Elocity po drugiej stronie ulicy a i tak korzystam z niego tylko na długie trasy przy ładowaniu do 100%, bo przy pracy mam tańsze opcje za 1.59 zł (500 m od biura), przy ulubionej piekarni, do której i tak zachodzę i przy Lidlu. Do tego doładowuję się u rodziców (powiedzmy „gratis" 1-2 razy w miesiącu i trasy do nich robię z dodatnim bilansem energetycznym). Ładowania w trasie na DC miałbym tak samo drogie niezależnie od gniazdka. Pewnie gdybym miał pewność, że będę tutaj mieszkał z 6-8 lat przynajmniej, to już dawno miałbym wtyczkę. A tak to szczerze mówiąc odpuściłem, nie znajdując życia bez wtyczki problematycznym. Jak już gdzieś tutaj pisałem - częściej stoję przy słupku na parkingu i nie mam potrzeby ładować, niż ją mam rzeczywiście i się podpinam. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
YouTube, webinar, artykuł – reklamuj się TUTAJ
[eMIT] Elektryki nie nadają się do jazdy zimą - wyjaśniamy
Top