Enyaq iV, Opony i felgi

Mindive

Member
Jako, że zbliża się sezon jesienno-zimowy zaczęliśmy razem z kolegą ze śląska - również użytkownikiem Enyaqa - rozglądać się za oponami na zimę.

Ponieważ stosuję strategię wyboru opon całorocznych (Allseason) jako opon zimowych (głównie z powodu mieszkania w najcieplejszym rejonie Polski) zamówiłem:
  • Continental AllSeasonContact 255/50 R19 107 W XL, FR 2 szt za 1612 zł
  • Continental AllSeasonContact 235/55 R19 105 V XL, FR 2 szt za 1388 zł

20210901_191309.jpg
20210901_191322.jpg

Razem komplet równo 3000 zł. Pójdą na dotychczasowe felgi Regulus i zapewne już tak zostaną jako zestaw zimowy.

Piszcie swoje kombinacje i wybory - umożliwi to porównanie cen i tego, jak auto się sprawuje na danym zestawie.

Przy okazji mała recenzja opon, z którymi Enyaq iV 80 jest wyposażony, gdy zamówimy go na 19" felgach.
Mowa o Bridgestone Turanza ECO 255/50 R19 103T i 235/55 R19 101T:

20210901_190337.jpg
20210901_190343.jpg

Głośność i siły opory są ok, zużycie chyba przeciętne - 20-30tyś km pewnie zrobią. Na suchym przyczepność boczna i hamowanie ok,

ALE NA MOKRYM

Po przejechaniu 10k auto w czasie silnych opadów myszkuje - jest wrażenie, jakby się jechało po śniegu. Przyczepność jeżeli chodzi o hamowanie jest bardzo dobra, ale przyczepność boczna jest moim amatorskim zdaniem słabsza. Testowałem auto wczoraj na mokrym asfalcie przy prędkości 90 km/h robiąc test łosia i nie udało mi się auta ani wywrócić ani obrócić. Na wyślizganym asfalcie np. na rondzie auto w czasie deszczu może wpaść w krótki boczny uślizg (podsterowne), co bywa zaskakujące. Zobaczę, jak sytuacja będzie wyglądała na powyższych oponach i edytuję post.

PS. Małżonka również używała opon z tej serii w naszym starym Tiguanie i miała identyczne obserwacje, stąd obwiniam bardziej opony niż auto. Pojawiają się opinie w necie, które również potwierdzają szybki spadek wydajności tych opon na mokrym.
 

krzyss

Well-known member
Ja tylko dodam ze Bridgestone od kilku lat uzywa slabych mieszanek. W BMW i3 popekaly mi 40miesieczne opony. Jakosc bardzo zla. Mysle ze mieszanki szybko degraduja i stad slabsze wyniki.
 

vwir

Well-known member
Bardzo polecam Michelin CrossClimate+. Używałem wprawdzie tylko przez rok (później sprzedałem auto) ale nie miałem zastrzeżeń ani zimą ani latem. Jedynie zużycie energii było ciut większe niż na oszczędnych letnich.
 

Mindive

Member
W tym temacie polecam od siebie test tego gościa - nigdy nie widziałem takiego miejsca do testowania opon, wnioski też konkretne.


A co do Michelin cross climate 2:

 

consigliero

Active member
Widzę że w tych większych autach rotacja opon raczej nie wchodzi w grę. U mnie jedynym pojazdem gdzie stosuję opony całoroczne jest motocykl. Z autem dostałem bridgestone turanza i po rotacji w naprawdę trudnych warunkach drogowych, lało jak z cebra, miałem wrażenie że jest gorzej. Być może podobnie jak w motocyklu, na mokrym bardzo ważna jest dobra przednia opona, to ona robi robotę robiąc niejako ścieżkę dla tylnej i to ona hamuje pojazd. Być może trzeba przyjąć że po 30000 km opony idą na złom.
 

Mindive

Member
Dziś odwiedziłem wulkanizaotra, by przygotować zestaw zimowy do jazdy.

Stare opony (Bridgestone Turanza ECO) przywitały się z felgą GMP Italia WONDER Black Diamond 8,00x19 5x112.00 45.00 link, a nowe continentale z posta nr 1 przywitały się z fabrycznymi felgami Regulus.

Z ciekawostek istnieją czarne odważki do wyważania 😅

Miałem też okazję przyjrzeć się zawieszeniu, niestety wiele mi to nie mówi, ale może kogoś interesuje słynny hamulec bębnowy. Może jest jakiś polski Munro na sali?

Przód:
20210916_095952.jpg
20210916_100002.jpg
20210916_100011.jpg
20210916_100051.jpg20210916_102115.jpg

Tył:
20210916_091221.jpg
20210916_091130.jpg
20210916_091123.jpg
20210916_091146.jpg
20210916_091114.jpg
 

Mindive

Member
Proszę uprzejmie:

20210916_162719.jpg
20210916_162725.jpg

20210916_162746.jpg

Generalnie bęben jest czarny i na żywo ciężko go zobaczyć, o ile nie jest zabrudzony z zewnątrz przez np. błoto. Na zdjęciu trzeba ustawić pomiar jasności bezpośrednio na koło, by w ogóle był odróżnialny od tła. Błyszcząca tarcza w przednim kole jest zdecydowanie bardziej widoczna.
 

Attachments

  • 20210916_162735.jpg
    20210916_162735.jpg
    1 000 KB · Views: 1

Mindive

Member
Pojawił się ranking mojego ulubionego testera opon - testy tak skrupulatne jak to chyba tylko możliwe, sensownie przedstawiona metodyka i jasno pokazane wyniki. Niestety moje oponki z pierwszego posta zajęły lokatę trzecią, zwycięzcą został Michelin :) Jak ktoś zainteresowany całorocznymi oponami, to polecam obejrzeć.

 

Cav

Active member
Eee tam, co test i rozmiar to inny wynik.
Ciekawe jest np. tu:

Ale żeby Michelin coś wygrał to jeszcze nie widziałem.
 

lookash_c

Active member
Pojawił się ranking mojego ulubionego testera opon - testy tak skrupulatne jak to chyba tylko możliwe, sensownie przedstawiona metodyka i jasno pokazane wyniki. Niestety moje oponki z pierwszego posta zajęły lokatę trzecią, zwycięzcą został Michelin :) Jak ktoś zainteresowany całorocznymi oponami, to polecam obejrzeć.
Rozglądam się za oponami do e-Niro, kuszą Pirelli niskim hałasem i oporami toczenia. Acz Michelin też (choć drożej). Czego by nie oglądać i nie czytać, zawsze pozostaje kwestia dokonania wyboru i empirycznego sprawdzenia wrażeń :)
 

p0li

Active member
Rozglądam się za oponami do e-Niro, kuszą Pirelli niskim hałasem i oporami toczenia. Acz Michelin też (choć drożej). Czego by nie oglądać i nie czytać, zawsze pozostaje kwestia dokonania wyboru i empirycznego sprawdzenia wrażeń :)
ja potzrebuje calorocznych do cytryny, chcialem michalki ale nie ma w tym rozmiarze- albo goodyear albo conti - i po wyborze :(
 

mmm

Member
Ja mam już (choć dopiero we wtorek zakładam) Michelin CC2 do eNiro. Zobaczymy czy będzie to dużo cichsze niż te Primacy.
 
Top