Mindive
Fachowiec
Jako, że zbliża się sezon jesienno-zimowy zaczęliśmy razem z kolegą ze śląska - również użytkownikiem Enyaqa - rozglądać się za oponami na zimę.
Ponieważ stosuję strategię wyboru opon całorocznych (Allseason) jako opon zimowych (głównie z powodu mieszkania w najcieplejszym rejonie Polski) zamówiłem:
Razem komplet równo 3000 zł. Pójdą na dotychczasowe felgi Regulus i zapewne już tak zostaną jako zestaw zimowy.
Piszcie swoje kombinacje i wybory - umożliwi to porównanie cen i tego, jak auto się sprawuje na danym zestawie.
Przy okazji mała recenzja opon, z którymi Enyaq iV 80 jest wyposażony, gdy zamówimy go na 19" felgach.
Mowa o Bridgestone Turanza ECO 255/50 R19 103T i 235/55 R19 101T:
Głośność i siły opory są ok, zużycie chyba przeciętne - 20-30tyś km pewnie zrobią. Na suchym przyczepność boczna i hamowanie ok,
ALE NA MOKRYM
Po przejechaniu 10k auto w czasie silnych opadów myszkuje - jest wrażenie, jakby się jechało po śniegu. Przyczepność jeżeli chodzi o hamowanie jest bardzo dobra, ale przyczepność boczna jest moim amatorskim zdaniem słabsza. Testowałem auto wczoraj na mokrym asfalcie przy prędkości 90 km/h robiąc test łosia i nie udało mi się auta ani wywrócić ani obrócić. Na wyślizganym asfalcie np. na rondzie auto w czasie deszczu może wpaść w krótki boczny uślizg (podsterowne), co bywa zaskakujące. Zobaczę, jak sytuacja będzie wyglądała na powyższych oponach i edytuję post.
PS. Małżonka również używała opon z tej serii w naszym starym Tiguanie i miała identyczne obserwacje, stąd obwiniam bardziej opony niż auto. Pojawiają się opinie w necie, które również potwierdzają szybki spadek wydajności tych opon na mokrym.
Ponieważ stosuję strategię wyboru opon całorocznych (Allseason) jako opon zimowych (głównie z powodu mieszkania w najcieplejszym rejonie Polski) zamówiłem:
- Continental AllSeasonContact 255/50 R19 107 W XL, FR 2 szt za 1612 zł
- Continental AllSeasonContact 235/55 R19 105 V XL, FR 2 szt za 1388 zł
Razem komplet równo 3000 zł. Pójdą na dotychczasowe felgi Regulus i zapewne już tak zostaną jako zestaw zimowy.
Piszcie swoje kombinacje i wybory - umożliwi to porównanie cen i tego, jak auto się sprawuje na danym zestawie.
Przy okazji mała recenzja opon, z którymi Enyaq iV 80 jest wyposażony, gdy zamówimy go na 19" felgach.
Mowa o Bridgestone Turanza ECO 255/50 R19 103T i 235/55 R19 101T:
Głośność i siły opory są ok, zużycie chyba przeciętne - 20-30tyś km pewnie zrobią. Na suchym przyczepność boczna i hamowanie ok,
ALE NA MOKRYM
Po przejechaniu 10k auto w czasie silnych opadów myszkuje - jest wrażenie, jakby się jechało po śniegu. Przyczepność jeżeli chodzi o hamowanie jest bardzo dobra, ale przyczepność boczna jest moim amatorskim zdaniem słabsza. Testowałem auto wczoraj na mokrym asfalcie przy prędkości 90 km/h robiąc test łosia i nie udało mi się auta ani wywrócić ani obrócić. Na wyślizganym asfalcie np. na rondzie auto w czasie deszczu może wpaść w krótki boczny uślizg (podsterowne), co bywa zaskakujące. Zobaczę, jak sytuacja będzie wyglądała na powyższych oponach i edytuję post.
PS. Małżonka również używała opon z tej serii w naszym starym Tiguanie i miała identyczne obserwacje, stąd obwiniam bardziej opony niż auto. Pojawiają się opinie w necie, które również potwierdzają szybki spadek wydajności tych opon na mokrym.