Enyaq iV, Wrażenia i opinie

Mindive

Member
Wrzucam podsumowanie auta po pierwszych 5329 km. Zachęcam dla porządku do wrzucania w podobnym schemacie:

1. Autem jeżdżę od połowy maja, czyli powyższy dystans zrobiłem w 2 miesiące. Auto jeździ 50% autostradą 140 km/h, miasto 25% i drogi międzymiastowe 25% z prędkością 100 km/h.

2. Ładowane w domu przy pomocy oryginalnej cegły skody prądem trójfazowym 11 kW. Tronity pokazuje załadowanie od 03-06-2021 łącznie 617 kWh, z czego 85% z domowego gniazdka - nie używałem apki od samego początku. Auto w codziennym użyciu ładuję co 2-4 dni.

3. Auto podaje średnie zużycie prądu na 19,3 kWh/100 km przy średniej prędkości 54 km/h. 82 kWh, bez pompy ciepła, 19".

4. Problemy:
  • przez kilka dni nie działała aplikacja Skody do sterowania autem - wina operatora sieci Vodafone Polska - awaria dotyczyła wielu aut z grupy VAG.
5. Wrażenia negatywne:
  • auto jest zdecydowanie ciężkie. Czuć to podczas pokonywania zakrętów czy mocnych hamowań. Nie ma pochylania na boki, ale czuć jak cząstki opon zostają na asfalcie :D Podejrzewam, że częste zjeżdżanie z autostrady poza dozwolonym limitem może mocno zmasakrować opony, zwłaszcza z przodu.
  • czarne plastiki palcują się bardzo szybko.
  • ekran zawiesza się gdy robi się ciepło i słońce pada bezpośrednio na plecki ekranu - blokuje się warstwa dotykowa ekranu. System działa, ale wymaga resetu. Generalnie system raz w tygodniu się zatnie wymagając resetu.
  • użyteczność przycisków kierownicy jest zdecydowanie krokiem wstecz w porównaniu z Passatem B8. Pokrętła są miłe i dają fajny feedback, ale sterowanie tempomatem na dźwigni zamiast na przyciskach na kierownicy to duży krok do tyłu.
  • przydałaby się wentylacja foteli - na razie tego nie ma w ofercie, podobno ma się pojawić w 2022 roku. Czasem się przydaje, zwłaszcza jak słońce mocno wali we frontową szybę.
  • odblaski na przedniej szybie - nie miałem do tej porty auta, gdzie byłyby one tak widoczne
  • auto dość późno hamuje przy jeździe na ACC dojeżdżając do poprzedzającego auta. Działa to zdecydowanie inaczej niż w Passacie. Może to być niekomfortowe dla pasażerów.
6. Wrażenia pozytywne:
  • auto jest najprzyjemniejszym środkiem transportu jakie miałem. Bardzo wiele z tych przyjemności płynie z faktu bycia elektrykiem. Platforma MEB jest bardzo przyjemna w jeżdżeniu. Zasięgi bardzo sympatyczne: trasę Wro-Wawa można zrobić bez ładowania przy prędkości 110 km/h spokojnie, przy 120 na styk z wiatrem. Wrocław Karpacz Wrocław bez problemu 90-15%. Auto jest szybsze niż 90% aut spalinowych, jakie spotykam. Witać, że mocy mogłoby być więcej przy wjazdach na autostradę.
  • Bagażnik jest bardzo ustawny, bo pudłowaty: klatka na psa wchodzi bez problemu. Siatki po bokach robią mega robotę - nie korzystałem z tego wcześniej, super sprawa. Wchodzi wózek, rower, siaty z zakupami. Bagażnik jest mniejszy od Passata kombi - jest krótszy o 10 cm i jest nieco wyżej.
  • Bardzo wygodne auto dla dzieci: siedzą wysoko, siatki w oknach, skóry łatwo się myją. Dzieciak w końcu nie dosięga stopami przedniego fotela :D
  • Auto jest bardzo ciche na autostradzie. Specjalnie nie słychać różnicy czy się jedzie 120 czy 160 km/h.
  • Światła nocą są jeszcze lepsze niż rozwiązania poprzedniej generacji AFS czy Top w VW
  • Ambient light wygląda obłędnie - niebieskie podświetlenie na koniakowej skórze wygląda bardzo fajnie. Aż żałuję, że tak mało jeżdżę nocą i czekam na sezon zimowy :) W Pasku ten efekt był zdecydowanie słabszy - miałem wersję bez kolorów z czarną tapicerką, słowem nuda.
  • promień skrętu - auto ma promień skrętu o 50 cm większy niż Renault Clio :D Bajeczka, po parkingu śmiga jak resorak praktycznie zawracając w miejscu. Nie spodziewałem się jak wygodnie się jeździ autem z takim małym promieniem.
  • Infortaiment - pomimo zawieszeń jest to najprzyjemniejszy system, jaki do tej pory używałem. Wsiadam, połączenia z Android Auto robią się automatycznie a Spotify lub Audible odpala ostatnią playlistę lub audiobooka. Jednym kliknięciem wybieram "prowadź do domu" trasą z uwzględnieniem korków z google maps. Bardzo duże możliwości dopasowania do swoich potrzeb. W ogóle AA działa fajnie, można mieć nawigację m.in. z ABRP, Google, Automapy (beta), Yanosik (beta), a niektórzy magicy potrafią odpalić nawet YT na starszych wersjach AA. Na razie w tych mapach brakuje mi funkcji uwzględniania buspasów w czasach przejazdów.
  • Wnętrze: generalnie komu bym nie pokazał wnętrza to wszyscy są pozytywnie zaskoczeni, że Skoda takie ładne auta zaczęła robić. Mojej małżonce również się podoba, a to najważniejsze :)

Jakby ktoś miał jakieś bardziej precyzyjne pytania to piszcie śmiało. Dokupiłem tez kostki do portu OBD wiec mogę podać jakieś statystyki z EVnotify lub OBD11 gdyby kogoś to interesowało.

20210715_152628.jpg

Zrzut ekranu 2021-07-19 163738.png
 

Oxygen

New member
U mnie auto rewelacyjne enyaq 80kw. W codziennym użytkowaniu średni pobór na trasie mieszanej Ok 14kw. Codziennie przejeżdżam 110km i ładuje co 3-4 dni. Do tej pory przejechane 7650km od maja tego roku. Jestem bardzo z niego zadowolony szczególnie z opcji klimatyzacji postojowej. Ale tak jak już wspomniano auto jest CIĘŻKIE. I czuć wagę przy każdym hamowaniu, choć przy zakrętach tego nie czuć. Powyższe spalanie auto osiągnęło na 21 felgach.
 

JakubS

New member
Ja jestem użytkownikiem od 11 tys.. wersja 80, zużycie na poziomie 14 to tylko bez klimy. Z klima tak 17-18 dla prędkości do 100 w trybie mieszanym. Bez klimy to sądzę że po wiaderku melisy można się zbliżyć do zasięgu 600 km ( tak jadąc 70-80/h , przy około 21 stopniach bez klimy na odcinku około 100km osiągnąłem 13,0 kWh/100 Warszawa-Drobin).
Z przyczepka radzi sobie dobrze chociaż zużycie skacze do 24-27 ale 1,7 tony daje radę.
Średnia z całości 18,5 :)
Już się zepsuł moduł od monitora i był wymieniany przez około 2 tygodnie.
Z minusów to mały bagażnik, brak wentylowanych siedzeń.
Ja za jazdę daje duży plus ale może dlatego że przesiadłem się z domu na kółkach.
Denerwujący line assist.
Z przyjemnych to oglądanie się przechodniów na wybryk natury.

#edited

Może trochę za słabo podkreśliłem ocenę samochodu. Jestem z niego zadowolony i daje takie 4+ może 5- . Do rewelacji brakuje, ale i tak buzia się uśmiecha.
 
Last edited:

kane

New member
Dzien dobry!
jestem szczesliwym uzytkownikiem wersji 60. specyfikacja angielska:
SKODA ENYAQ IV ESTATE 132kW 60 Lodge Nav 62kWh 5dr Auto
Fitted With: Black roof rails, Radiator grille frame in black with chrome strip, Electrically retractable towbar, Panoramic sunroof, Climate pack - Enyaq, Assisted drive pack plus - Enyaq,, Comfort seat pack plus - Enyaq, Convenience pack - Enyaq, Family pack plus - Enyaq, Infotainment pack plus - Enyaq, Parking pack plus - Enyaq, Transport pack - Enyaq, Light and view pack - Enyaq, Metallic - Race blue, Rear side airbags, 100 kW DC charging, 19" Regulus Anthracite alloy wheels [PJC], Drive sport plus pack - Enyaq, Drive sport pack - Enyaq

Samochod kupiony do czestych jazd do okola komina, wiec bareria wystarcza.
przed zakupem sprawdzilem niemalze kazdy samochod elektryczny dostepny na rynku, z wyscigu odpadl EQC i iPace poniewaz ich cena wykluczala je z programu doplat.
Ostatecznie Skoda wygrala z Polestar 2 i Mustangiem Mach-E

Ogolna ocena: 9/10
Zasieg: na miejscu - 400km, na trasie Amsterdam - Berlin - Warszawa - 200km.

Plusy:
Wszystko, niemalze wszystko jest idealne, auto kupione jako rodzinne jest ogromne w srodku, z trzema osobami i bagazami na trzy tygodnie na pokladzie wciaz potrafi byc dynamiczne (mowa o dynamice dla duzego crossovera, nie porownuje do M3 performance).
travel assist dziala doskonale, 21,5h za kolkiem bylo wykonalne.
To chyba pierwszy samochod o tych wymiarach zewnetrznych gdzie moj syn w foteliku moze siedziec za mna (187cm) i wciaz miec mase miejsca na nogi.
Komfort podrozy jest bardzo wysoki, do predkosci 160km nie ma praktycznie swistow z lusterek, natomiast NVH zalezy bardzo od nawiezchni. na samym terenie Niemiec mialem wrazenie ze jade trzema roznymi samochodami.

Minusy:
* W angielskim konfiguratorze klapa elektryczna byla schowana pod nazwa 'virtual pedal'. bylem przekonany ze chodzi jedynie o kick sensor wiec nie wybralem tej opcji i zostalem z chyba najgorsza klapa bagaznika na rynku. Nie mam pojecia jakim cudem zostalo to dopuszczone do produkcji.
* Wnetrze nagrzewa sie kosmicznie, celowo wybralem materialowe wnetrze, nie mam pojecia jak bym wytrzymal na skorze jezdzac w szortach.
w dlugiej trasie brakujeopcji wentylacji foteli.
* ladowarka pokladowa i BMS. dokupilem opcje ladowania 100kw, tym czasem na stacjach 350 osiagalem 80, sekunde pozniej podjechal polestar i mial 120, wiec stacja dostarczala.
* refleksy na szybie. Tak, wystepuja w wielu samochodach, ale tu skoda zdecydowala sie na zastosowanie wzorkow na podszybiu, wiec oko sie nie przyzwyczaja bo swiatlo tanczy po nierownej powierzchni.
* brak chlodzenia w pojedynczej stacji bezprzewodowego ladowania. W dlugiej trasie musialem trzymac telefon na uchwycie i kablu bo nagrzewal sie do niebezpiecznego poziomu (tak, AA caly czas wlaczone)
* pokladowa nawigacja... rozszerzona rzeczywistosc nawigacji dziala wylacznie (wbrew temu co pisali pierwsi testujacy) z pokladowa nawigacja. I nawet bym to przezyl, gdyby nie fakt ze nawigacja (z pakietem informowania o natezeniu ruchu) pokazuje stan ulic sprzed pieciu lat. Nie mowie juz o braku odwzorowania robot drogowych ktore czasem trwaja miesiac, o reagowaniu na zdarzenia typu 'nocne malowanie pasow' nie wspomne.
* uchwyty na kubki, sa cztery milimetry za male aby zmiescic typowe bidony czy kubki termiczne
* bardzo temperamentny pilot sterowania

jak widzicie wiekszosc negatywow to 'problemy pierwszego swiata', sam samochod powala na kolana.
 

consigliero

Active member
Dostałem auto jako zastępcze i z punktu właściciela ID.3 mam kilka zastrzeżeń które częściowo mogą wynikać z przyzwyczajeń do ID.3. Pierwsze to obsługa która jest, pisałem to w innym wątku, niekonsekwentna. Z jednej strony stawiamy na pokrętła dźwigienki i przyciski a z drugiej strony mamy potężny wyświetlacz którego potencjalne wykorzystanie jest zmarnowane. Wydaje mi się że jestem oblatany w obsłudze komputerów, tabletów i podobnych urządzeń a tutaj miałem duży problem z ustawieniem klimatu. To oczywiście może wynikać z przyzwyczajeń, ale wracając popołudniową porą byłem rozpraszany przez paski fortepianowanego lakieru na wstawkach w drzwiach i na desce rozdzielczej. ID.3 też je ma ale są położone na tyle nisko że świat zewnętrzny zza szyby się w nich nie odbija. W Skodzie niestety tak i to mnie dekoncentrowało rozpraszając blikaniem po oczach. Sam samochód jest duży na zewnątrz, na kołach 21 wygląda poważnie w środku jest napewno więcej miejsca nad głową, ale dla mnie zdecydowanie bardziej pasuje przestrzeń w ID.3. Chciałbym być dobrze zrozumiany, bliźniaczego ID.4 też bym nie wybrał. Myślę że można się przyzwyczaić do auta ale i tak złamałem swoje słowo, które dałem sobie po sprzedaży Seata Alhambry 4 motion, nigdy więcej auta za ponad 100 tyś PLN. Gdybym mial dać za auto ponad 200 to bym tego nie przełknął, całe szczęście ID.3 zatrzymał się na jedynce z przodu. No ale każdy ma jakieś potrzeby i pewnie wiele osób będzie zadowolonych z Eniaq lub ID.4
 

Attachments

  • B5E8EAE6-D85E-4BB3-9621-7179C0E51877.jpeg
    B5E8EAE6-D85E-4BB3-9621-7179C0E51877.jpeg
    2,5 MB · Views: 9
  • 2F96E5BF-BBC1-4F71-9CB6-B68495ECF74B.jpeg
    2F96E5BF-BBC1-4F71-9CB6-B68495ECF74B.jpeg
    2,9 MB · Views: 9
  • A680CB23-9AF5-4FAF-A1C2-B3D4B7B80E9E.jpeg
    A680CB23-9AF5-4FAF-A1C2-B3D4B7B80E9E.jpeg
    2,5 MB · Views: 10

KorekSAN

Member
Jako, że pierwsze 4 dni użytkowania za mną to pokuszę się o wstępną ocenę. Posiadam IV 80 (konfiguracja w załączeniu).
Zrobiłem do tej pory 750 km ze średnią 17,2 kW/h/100km (250 po autostradach ~120km/h) - dużo było wożenia pokazowego (przyspieszanie, testowanie trybu sport, itd)

Zacznę od wad/wkurzających niuansów które już zauważam:
1) aplikacja my skoda - z 4 dni nie działała przez 2 dni - jak widzę to częsty przypadek i dość mocno mnie to wkurza (pewnie na początkowym etapi gdzie chciałem sobie "poklikać")
2) Android Auto - mam tel android10 i łącze się po kablu. Jak na razie skuteczność podłączenia to na oko 10%. w znacznej większości przypadków nie pojawia się ikona AA w miejscu SmartLink i nie jestem w stanie wybrać AA (mimo że we własciwościach urządzenia mobilnego widzę ikonkę AA na zielono). Próbowałem podłączać telefon przed uruchomieniem pojazdu, po uruchomieniu, parowałem ponownie, itd. Nie umiem wykminić jak to zrobić żeby działało za każdym razem.
3) gdy włącza się AutoHold - czyli automatyczny ręczny przy zatrzymaniu się - to słychać to dość głośno
4) drzwi i klapa bagażnika (niestety mam ręczną - chyba ostatni raz popełniam ten błąd) zamykają się dość topornie - trzeba użyć dużo siły by mieć pewność, że się zamkną - często ja, żona i dzieci nie domykamy drzwi. Auto pozwala jechać z niedomkniętymi i nie sygnalizuje tego dźwiękiem - tylko ikonka nad prędkościomierzem.
5) mała widoczność w tylnym lusterku - szyba z tyłu jest symbolicznej wielkości i w porównaniu do poprzednich moich aut to tutaj zdecydowanie najmniej widać
6) dość ciężko chodzą rolety w tylnych drzwiach - to powinno być coś co dzieci same potrafią założyć i zdjąć, ale wymagają sporo siły w palcach by nimi operować.


Oczywistości które są fajne (poza samym faktem, że to elektryk):
1) Cicho w środku - poza zawieszeniem pracującym standardowo na dziurawych drogach - jest naprawdę przyjemnie i cichutko - nawet opony są ciche
2) Audio - bardzo fajnie gra
3) Aktywny tempomat - przyjemnie się korzysta i nie denerwuje
4) światła full led - coś pięknego - nie miałem wcześniej do czynienia z tą technologią (nie prowadziłem wcześniej samochodu, który miał tę opcję) - jazda na długich cały czas jest genialna.
5) dostałem dwa komplety dywaników - gumowe i materiałowe - nie wiem czy to standard w nowych samochodach, ale się miło zaskoczyłem
6) podoba mi się rekuperacja - słyszałem różne opinie ale już na jazdach próbnych nie miałem z tym problemu - teraz po tych 750km przesiadłem się do diesla i od razu brakowało mi tego.
7) Wykonczenie w środku - nie było nikogo kto po wskoczeniu na fotel kierowcy nie powiedziałby, że to nie wygląda jak skoda - ja osobiście jestem pod wrażeniem standardu wykończenia - oczywiście są plastiki, ale w zdecydowanej większości są miłe w dotyku.
8) design środka - to widać na pierwszy rzut oka na zdjęciach, ale potwierdza się na żywo - ja osobiście czuje się bardzo dobrze w kabinie


a dzisiaj rano do pracy - po A4 i A8 wyszło tak:
IMG_20210830_072805.jpg
 

Attachments

  • car-card-C7B99MDZ (1).pdf
    822,9 KB · Views: 2

kane

New member
Jako, że pierwsze 4 dni użytkowania za mną to pokuszę się o wstępną ocenę. Posiadam IV 80 (konfiguracja w załączeniu).
Zrobiłem do tej pory 750 km ze średnią 17,2 kW/h/100km (250 po autostradach ~120km/h) - dużo było wożenia pokazowego (przyspieszanie, testowanie trybu sport, itd)

Zacznę od wad/wkurzających niuansów które już zauważam:
1) aplikacja my skoda - z 4 dni nie działała przez 2 dni - jak widzę to częsty przypadek i dość mocno mnie to wkurza (pewnie na początkowym etapi gdzie chciałem sobie "poklikać")
2) Android Auto - mam tel android10 i łącze się po kablu. Jak na razie skuteczność podłączenia to na oko 10%. w znacznej większości przypadków nie pojawia się ikona AA w miejscu SmartLink i nie jestem w stanie wybrać AA (mimo że we własciwościach urządzenia mobilnego widzę ikonkę AA na zielono). Próbowałem podłączać telefon przed uruchomieniem pojazdu, po uruchomieniu, parowałem ponownie, itd. Nie umiem wykminić jak to zrobić żeby działało za każdym razem.
3) gdy włącza się AutoHold - czyli automatyczny ręczny przy zatrzymaniu się - to słychać to dość głośno
4) drzwi i klapa bagażnika (niestety mam ręczną - chyba ostatni raz popełniam ten błąd) zamykają się dość topornie - trzeba użyć dużo siły by mieć pewność, że się zamkną - często ja, żona i dzieci nie domykamy drzwi. Auto pozwala jechać z niedomkniętymi i nie sygnalizuje tego dźwiękiem - tylko ikonka nad prędkościomierzem.
5) mała widoczność w tylnym lusterku - szyba z tyłu jest symbolicznej wielkości i w porównaniu do poprzednich moich aut to tutaj zdecydowanie najmniej widać
6) dość ciężko chodzą rolety w tylnych drzwiach - to powinno być coś co dzieci same potrafią założyć i zdjąć, ale wymagają sporo siły w palcach by nimi operować.


Oczywistości które są fajne (poza samym faktem, że to elektryk):
1) Cicho w środku - poza zawieszeniem pracującym standardowo na dziurawych drogach - jest naprawdę przyjemnie i cichutko - nawet opony są ciche
2) Audio - bardzo fajnie gra
3) Aktywny tempomat - przyjemnie się korzysta i nie denerwuje
4) światła full led - coś pięknego - nie miałem wcześniej do czynienia z tą technologią (nie prowadziłem wcześniej samochodu, który miał tę opcję) - jazda na długich cały czas jest genialna.
5) dostałem dwa komplety dywaników - gumowe i materiałowe - nie wiem czy to standard w nowych samochodach, ale się miło zaskoczyłem
6) podoba mi się rekuperacja - słyszałem różne opinie ale już na jazdach próbnych nie miałem z tym problemu - teraz po tych 750km przesiadłem się do diesla i od razu brakowało mi tego.
7) Wykonczenie w środku - nie było nikogo kto po wskoczeniu na fotel kierowcy nie powiedziałby, że to nie wygląda jak skoda - ja osobiście jestem pod wrażeniem standardu wykończenia - oczywiście są plastiki, ale w zdecydowanej większości są miłe w dotyku.
8) design środka - to widać na pierwszy rzut oka na zdjęciach, ale potwierdza się na żywo - ja osobiście czuje się bardzo dobrze w kabinie


a dzisiaj rano do pracy - po A4 i A8 wyszło tak:
View attachment 1893

Jaki masz telefon? Z tego co czytalem na europejskich forach to AA nie specjalnie lubi sie z chinskimi markami, z mojej strony moge powiedziec ze nawet starszy samsung paruje sie kompletnie bezprzewodowo tak w 9,5 na 10 przypadkow. W dluzszych trasach uzywam jednak kabla, poniewaz brak wentylacji w szufladce ladowania sprawia ze telefon sprawia wrazenie jakby po 45 minutach mial splonac.

Ten glosny autohold albo przechodzi z czasem, albo czlowiek sie przyzwyczaja :D po miesiacu jestem pewien ze go nie slysze

tak, szyba jest mikro... kamera cofania jest obowiazkowa.

po jazdach sluzbowkami ledy matrycowe to bylo cos co MUSIALEM miec w nowym samochodzie, dzialaja fenomenalnie.
Gdyby ktos sie zastanawial czy warto, tu pokaz:

klapa bagaznika to porazka. to wymaga regulacji lub akcji naprawczej.
zaslonki w drzwiach... najgorzej jak jedziesz 140 autostrada i nagle slyszysz z tylu JEBUUUDUUUUU... myslisz czy spisales testament, a to tylko siedmiolatkowi omsknela sie roletka
 

KorekSAN

Member
zaslonki w drzwiach... najgorzej jak jedziesz 140 autostrada i nagle slyszysz z tylu JEBUUUDUUUUU... myslisz czy spisales testament, a to tylko siedmiolatkowi omsknela sie roletka

3 dnia miałem taką sytuację - 130 km/h i czterolatka :D
Jaki masz telefon? Z tego co czytalem na europejskich forach to AA nie specjalnie lubi sie z chinskimi markami, z mojej strony moge powiedziec ze nawet starszy samsung paruje sie kompletnie bezprzewodowo tak w 9,5 na 10 przypadkow. W dluzszych trasach uzywam jednak kabla, poniewaz brak wentylacji w szufladce ladowania sprawia ze telefon sprawia wrazenie jakby po 45 minutach mial splonac.
Huawei P30 pro - za miesiąc będę wymieniał na coś nowszego więc mam nadzieje że problem się naprawi.
 

kane

New member
Auto pozwala jechać z niedomkniętymi i nie sygnalizuje tego dźwiękiem
To mnie zdziwilo tak bardzo ze az musialem dzis sprawdzic. Auto sygnalizuje niezamkniete drzwi (zarowno z przodu jak i z tylu) pikaniem co jakies 30 sekund. nie tak wyrazne jak przy niezapietych pasach, ale komunikat dzwiekowy jest. (plus pala sie swiatla kabinowe). moze masz to gdzies wylaczone w ustawieniach?
 

KorekSAN

Member
To mnie zdziwilo tak bardzo ze az musialem dzis sprawdzic. Auto sygnalizuje niezamkniete drzwi (zarowno z przodu jak i z tylu) pikaniem co jakies 30 sekund. nie tak wyrazne jak przy niezapietych pasach, ale komunikat dzwiekowy jest. (plus pala sie swiatla kabinowe). moze masz to gdzies wylaczone w ustawieniach?
A zobacz klapę bagażnika. bo z niedomkniętą jechalem przez 2km
 

krzyss

Well-known member
Glupie porownanie, cytryna na hydro do ciezkiego elektryka… rownie dobrze mozna bylo pokazac jak bedzie skakal na hulajnodze 😜
 

kane

New member
Huawei P30 pro - za miesiąc będę wymieniał na coś nowszego więc mam nadzieje że problem się naprawi.
OK, dzis przeczytalem na jednym z for technicznych ze P30 nie bedzie NIGDY obslugiwalo bezprzewodowego AA z powodu braku zgodnosci wersji. (cokolwiek, ale nei jest to wina twojej sztuki). bardzo mozliwe wiec ze nawet nowszy Huawei bedzie dzialal. ale oczywiscie zero gwarancji
 

vwir

Well-known member
A to dziwne. P30 dostał już Androida 11, więc powinien działać. Protestuję na egzemplarzu mojej żony i dam znać.
 

p0li

Active member
Glupie porownanie, cytryna na hydro do ciezkiego elektryka… rownie dobrze mozna bylo pokazac jak bedzie skakal na hulajnodze 😜
ciezki elektryk ma wieksza bezwladnosc od lekkiego elektryka wiec powinien mniej skakac i bardziej plynac - ale tak nie jest - ciekawe dlaczego
 

vwir

Well-known member
Tak i nie. Cięższe auto (szczególnie SUV) trzeba znowu nieco usztywnić, żeby się za bardzo nie przechylało w zakrętach.

Od siebie dodam, że ID.4 to jeden z bardziej komfortowych elektryków, jakim jeździłem. Na pewno bardziej komfortowy od Leafa, Mach-E i TM3. Jeździłem nim wprawdzie krótko, ale absolutnie nie narzekałbym na komfort resorowania. Nie jest to hydro, ale lepiej też od wielu spaliniaków. Gdybyś w tym filmiku miał nie cytrynę z hyrdo tylko zwykłego spaliniaka na sprężynach to pewnie nie byłoby różnicy w stosunku do ID.4 (albo byłoby wręcz gorzej niż w ID.4).
 
Top