EU Tesla Model 3 SR+ 2019 vs US Tesla Model 3 LR RWD 2018

danielm

Pionier e-mobilności
Moja tesla spędziła 3 tygodnie w warsztacie blacharsko lakierniczym w Warszawie i przez ten czas miałem okazje jeździć wynajętą Teslą zastępczą i chyba wypadałoby porównać te dwa samochody.
Jestem przeciwnikiem sprowadzania do Europy Tesli z USA bo często są to auta rozbite które ktoś w lepszy lub gorszy sposób doprowadził do używalności, Tesla takich aut nie chce więc ja też ich nie chce, zwłaszcza że często mają one zhackowane systemy, ale od takich aut nie uciekniemy, będą one jeździć i będzie można je kupić, czasami nawet w atrakcyjnej cenie więc postaram się obiektywnie porównać tę którą jeździłem z moją.
W moje ręce trafił nigdy nie produkowany na Europę (chyba) model z większą baterią ale z napędem tylko na tył, co oznacza że dostajemy zużycie energii zbliżone do SR+ oraz zasięg przewyższający LR.
Przez te 3 tygodnie ani razu nie naładowałem auta do 100%, ale naładowane do 97% pokazywało 500km zasięgu, moja naładowana do 100% pokazywała 360km jako nowa, obecnie pokazuje ~349km.

Zauważone przeze mnie wady:
- auto nie pobiera aktualizacji systemu, wgrany był system z 2020 roku, z mapami z 2019 roku co oznacza że w naszym państwie w przebudowie korzystanie z wbudowanej nawigacji z każdym dniem będzie coraz trudniejsze
- brak dostępu do auta z aplikacji, tylko karta, czyli brak możliwości podgrzania auta zdalnie, otwarcia bagażnika zdalnie. Człowiek się szybko przyzwyczaja do takich udogodnień i ich brak przeszkadza

Zauważone przeze mnie zalety:
- nie umiem tego wytłumaczyć ale więcej miejsca z tyłu i łatwiej się tam wsiada. wydaje mi się że inaczej tylna kanapa jest zbudowana, może niżej, nie wiem, ale zauważyłem i ja i kilka osób
- fotel kierowcy również jakoś wygodniejszy. Może kwestia innego ustawienia, ale zauważyłem to podczas jazdy oraz po powrocie do swojej
- bardziej miękkie zawieszenie
- dożywotnie darmowe premium connecitivy (tak było w 2018 roku i tak zostało)
- darmowe ładowanie na SuC (nie wiem w jaki sposób, nie wnikam, ale działa)
- zestaw nagłośnienia premium, mój nie jest zły ale jednak premium to premium, gra trochę lepiej.

Cała reszta to to samo dobre auto, i jeśli komuś się trafi okazja w dobrej cenie to polecam
 

Attachments

  • 20211126_080551.jpg
    20211126_080551.jpg
    740,1 KB · Liczba wyświetleń: 77
Last edited:

mgapinski

Posiadacz elektryka
To darmowe ładowanie na SuC to musi być jakiś hack, pewnie dlatego nie ma dostępu przez appkę. Jakby auto połączyło się z siecią tesli to poszedłby instant ban, a tutaj jest zrobione na okrętkę tj. VPN leci do sieci innej firmy albo bezpośrednio w aucie jest wycięte połączenie z jakimś zakresem adresów ip, pewnie dlatego nie ma też aktualizacji i można je wygrać tylko ręcznie. Ciekawe, wiem, że kiedyś tak robili z S i X, jak 3 wyszło to przez jakiś czas nikt go nie zrootował. Zastanawiam się kiedy Janusze zaczną oferować hackowane FSD na naszym rynku, słyszałem, że na Ukrainie już to rozpykali. Sam chętnie bym się się pobawił, ale nie wiem jak wejść i wyjść z systemu tak, żeby nie zostawić śladu. Jak już masz roota to żaden rocket science, tam zwykły linuch siedzi
 

mgapinski

Posiadacz elektryka
Tak BTW, w przypadku normalnego ładowania na SuC cała logika jest po stronie auta, czyli wspinasz kabel, auto gada do tesli(przedstawia się VINem itp), dostaje odpowiedź i zaczyna się ładowanie. Tutaj mamy chyba do czynienia ze zmockowanym handshake, więc tesla myśli, że ładuje się tam inne auto. Na tej samej zasadzie aktywowało się ładowanie na autach po dzwonach z US. Nic innego jak zwykła kradzież. Mogliby się przed tym zabezpieczyć albo wreszcie otworzyć się na serwisowanie aut z importu. Certyfikacja po naprawie i potem normalny dostęp do serwisu. Może wtedy jeździłoby trochę mniej ulepów
 

MyTesla

Zadomawiam się
To darmowe ładowanie na SuC to musi być jakiś hack, pewnie dlatego nie ma dostępu przez appkę. Jakby auto połączyło się z siecią tesli to poszedłby instant ban, a tutaj jest zrobione na okrętkę tj. VPN leci do sieci innej firmy albo bezpośrednio w aucie jest wycięte połączenie z jakimś zakresem adresów ip, pewnie dlatego nie ma też aktualizacji i można je wygrać tylko ręcznie. Ciekawe, wiem, że kiedyś tak robili z S i X, jak 3 wyszło to przez jakiś czas nikt go nie zrootował. Zastanawiam się kiedy Janusze zaczną oferować hackowane FSD na naszym rynku, słyszałem, że na Ukrainie już to rozpykali. Sam chętnie bym się się pobawił, ale nie wiem jak wejść i wyjść z systemu tak, żeby nie zostawić śladu. Jak już masz roota to żaden rocket science, tam zwykły linuch siedzi

tak goście sporo ogarniają:

płatne pakiety (FSD) są zaszyte w "Security Configuration", zmiany konfiguracjne jak dodanie HomeLink'a do ustawianie na Gateway'u jak w innych markach...
w takim pojeździe SW updaty są wstrzymane, bo trzymamy SW Release, który został rozkminiony.
Każdy nowy SW może ale nie musi przynieś niespodziewane i niepożądane zmiany.
 

mgapinski

Posiadacz elektryka
Czytaj ze zrozumieniem. Nie napisałem, że chce darmowe SuC, bo również uważam to za kradzież. Jestem programisto, pogrzebałbym sobie dla frajdy i dodał na bootanim mema z milionem elektryków 😅
 
Top