Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Co kupić, co wybrać – opinie i prośby o poradę
EV for ever
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Nestor, post: 232545, member: 4937"] Ja nie wiem czy rozumiem lub zgadzam się z fiksacją na LFP. Na papierze degradacja jest nizsza, tymczasem NMC pakują praktycznie do wszystkiego i te auta robia setki tysiecy kilometrów zanim dojda do 80% pojemnosci. Wazne tez jak uzytkujesz i jak/kiedy ładujesz. Z drugiej strony, nawet jesli po tych 8-10 latach bedziesz musial kupic nową baterię za 30k (i to nie dlatego ze stara nie dziala, tylko dlatego ze ma 80%), to jest to koszt zblizony do sumarycznego serwisowania auta ICE, nie wliczajac oszczednosci na paliwie. Ergo, moze zamiast myslec tylko o degradacji baterii, warto pomyslec o aucie w ktorym bedziesz sie czul komfortowo, i ktore bedzie mialo wszystkie wodotryski jakich potrzebujesz, bo te rzeczy beda niezmienne i ich nie dokupisz. Baterie mozesz miec nową kiedy tylko chcesz. Ja swego czasu jezdzilem passatem, z racji tego ze czasy byly takie ze jeszcze jezdzilo sie do biura, szukalem czegos do miasta bo pasek bral 10L we wroclawskich korkach. Po odrzuceniu t-roca, wzialem polo, ktore bylo prawie polowe tansze, jako samochod do miasta. Z racji tego ze mial byc miejski i do stania w korkach, wzialem troche lepsze fotele, ale nie wzialem tempomatu, bo po co. Skonczylo sie tak, ze passat zrobil ponizej 2k przez ostatnie 5 lat, a polo natrzaskalem 130k w tym wyjazdy w alpy, chorwacje, toskanie i inne takie. Auto oszczedne, bardziej kompaktowe, ale nie ograniczajace jak 126p. Ile razy nakląłem sie na brak tempomatu w tym czasie to moje. Na szczescie jest 'ogranicznik' wiec moge wbic 120kmh i trzymac gaz do dechy. Nie polecam :) Pije do tego, zeby upewnic sie ze takie wlasnie 'ficzerki' sa w aucie, a bateria bedzie najmniejszym problemem. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Co kupić, co wybrać – opinie i prośby o poradę
EV for ever
Top