Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Co kupić, co wybrać – opinie i prośby o poradę
EV for ever
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Euronymous, post: 232722, member: 3804"] Nie sądzę, abym miał fiksację, o czym niech świadczy choćby fakt, że na 90% wchodzę w Hyundaia. Nie wykluczam natomiast, że się mylę, więc ten temat jest m.in. po to, aby po wielu moich godzinach poszukiwań i rozważań ktoś mnie ew. z błędu wyprowadził. W NMC widzę chyba jedną przewagę - lepsze zachowanie baterii w zimie. Za LFP zaś przemawia m.in. to, co zauważył już OldSeb, czyli jakkolwiek i tak lepiej trzymać tę baterię (LFP) na 80%, a do 100 ładować czasami, to pewnie i tak można to robić częściej bezkarnie niż w NMC (1). Ale dodatkowo: 2) zgodnie ze starożytną maksymą "lepiej mieć więcej niż mniej" - cykle ładowania 1,5-2k vs 4k (NMC vs LFP), 3) są tacy, dla których kwestie etyczne są istotne, 4) bezpieczeństwo - niech no już ktoś w Ciebie wjedzie tak, że wbija Ci się w środek auta. Słynny już film BYD z testem gwoździa przemawia do wyobraźni. W rezultacie jeśli masz dwa auta i w obu jest i must have samochodu, i bajeranckie bajery, ale pierwsze jest z baterią NMC, a drugie z LFP, to wybór IMO jest oczywisty. Na Explorera nie, bo m.in. wizualnie mi nie leży. Ale już na bliźniaczą konstrukcję - Capri - tak. Ciągle to nie jest LFP, od tego, na czym obecnie u mnie stoi (Ioniq 6) jest droższe, dużo mniej ekonomiczne i na kierownicy ma te cudowne haptic buttons, które by mi pewnie mocno podnosiły ciśnienie na drodze :) Co do finansowania, to zapewne mówisz o jakimś ichniejszych programie ambasador czy jakoś tak. To natomiast jest wynajem, którego nie szukam, i kosztuje/kosztowało (bo nie wiem, czy jeszcze obowiązuje) w porównaniu do mojej obecnej oferty wcale nie tak mało. O ile pamiętam przy wpłacie 30k czy 37k rata wynosiła jakieś 1200, 1300 brutto ? A to jest od tego co płacę za Astrę (First Edition Ultimate) miesięcznie więcej o jakiś tysiąc zł, nie wspominając już o tym, że wpłatę wstępną miałem jakieś 15k vs 30/37k w Fordzie. Więc na moje tanio to nie jest :) [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Co kupić, co wybrać – opinie i prośby o poradę
EV for ever
Top