Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Inne modele i pozostałe pytania
EV na Teneryfie czyli wakacje z wynajętym ZOE
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Halczyn, post: 36308, member: 172"] [TABLE] [TR] [TD][TABLE] [TR] [TD]Opiszę dzisiejszy dzień, abyście mieli obraz poruszania się i użytkowania auta elektrycznego na Teneryfie. Rano miałem zasięg na poziomie ok. 40 %, a do przejechania przez cały dzień ok. 200 km. Aplikacja "plug share" pokazała mi bodajże 3 szybkie ładowarki na całej wyspie w tym jedną 9 km ode mnie-przebywam na Adeje. Wypożyczalnia Pluscar dorzuciła mi kartę do obsługi ładowarek "CANARIAS TE RECARGA". Podjechałem rano do szybkiej ładowarki koło mnie na miejscu ujrzałem inne auto wynajęte z innej wypożyczalni, po krótkiej rozmowie kierowca e-208'ki powiedział, ze ładowarka chyba nie działa, bo zeszło mu z konta 10 eur, a ladowarka nie ruszyła. Wg instrukcji oprócz karty, którą miałem ja mozna "piknac" kartą płatniczą i na tej zasadzie zapłacić za ładowanie, cena tej ladowarki to 0,38ct/kwh +2EUR godzina postoju. Cena najmu to 220 EUR/tydzień - dla zobrazowania zoe "pali" 14-15 kwh/100 km jeżdżąc na klimie 70-90 km/h autostradą czyli mamy sens ekonomiczny, vs paliwo 1,1-1,3 EUR/L za to jazda 90 km/h autostradą to nie moja bajka. Do 85 % naładowałem się w dwadzieścia parę minut, poratowałem kolege z e-208 przykładając swoją kartę CANARIAS TE RECARGA, ladowanie ruszyło, rozliczyliśmy się i pojechałem dalej. Nie wiem tylko jak odpiął auto, bo ladowanie zatrzymuje się przykładając kartę lub przyciskiem awaryjnym, którego nie widziałem.W międzyczasie podjechalo inne auto, ale kierowca odjechał dalej jak usłyszał, ze bedzie musiał poczekac z godzinę na swoją kolej. Dojechałem do celu czyli plaza w okolicy stolicy wyspy, potem obiad i plan na doładowanie się, aby wrócić z zapasem. I tutaj zaczęły się schody: Pojechałem na szybką ładowarkę, na miejscu zastałem tesle z otwartym bagażnikiem bez kierowcy, auto miało wpięty kabel ładowania. Poczekałem 20 minut na kierowce, ale go nie znalazłem, obsługa stacji tez nie kojarzyła kierowcy, a co najgorsze nie dało sie odpiąć wtyczki bez zapłacenia za ładowanie. Pojechałem, wiec dalej na kolejną stację, a tam...to samo-na szybkiej ładowarce wpięta wtyczka bez kierowcy, auto najpewniej naładowane. Oznaczanie się na plugshare nie istnieje. Skorzystałem z wolniejszego łącza czyli 22 kw/h, doładowałem 10 kwh i ruszyłem w kierunku Adeje. Reasumując : Jeżeli zamierzacie okrążać wyspę, robić dziennie więcej niz 100 km , a nie macie gdzie ładowac auta w nocy (np. w hotelu, garazu podziemnym lub w domu z gniazdka) z przykrością stwierdzam, że nie polecam auta elektrycznego na takim wakacyjnymi wyjeździe, szkoda czasu i nerwów.[/TD] [/TR] [/TABLE][/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [/TR] [/TABLE] [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Inne modele i pozostałe pytania
EV na Teneryfie czyli wakacje z wynajętym ZOE
Top