Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
WALLBOKSY, przewody, EVSE, ładowanie w domu
Wallboxy, przewody, słupki ładowania
EVSE 1 i 3 fazowe
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="vwir, post: 15269, member: 127"] Nowe instalacje jak najbardziej są zabezpieczone przez wyłącznik różnicowo-prądowy. Ale trzydziestoletnie (i starsze) instalacje już niekoniecznie. Nikt ich właścicielom nie każe zmieniać zabezpieczeń wraz ze zmianą przepisów. Wtedy gdy robili instalacje to spełniali ówczesne standardy i na tym poprzestali. Więc absolutnie nie można założyć, że wpinając EVSE w instalację jest w niej chociażby wyłącznik różnicowo-prądowy. Dlatego też na obudowie Twojego EVSE jest napisane wprost, żeby używać tylko w instalacjach wyposażonych w RCD, bo producent EVSE przyoszczędził. Odnośnie standardów - właśnie w wallboxie możesz pominąć pewne zabezpieczenia, bo jest on na stałe wpięty w określoną instalację, która może posiadać odpowiednie zabezpieczenia i to na instalatorze spoczywa odpowiedzialność sprawdzenia, czy instalacja spełnia wymogi. Tymczasem przenośne EVSE już jest wpinane przez różnych użytkowników do różnych gniazdek i trzeba wbudować w samo EVSE kompletny zestaw zabezpieczeń. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
WALLBOKSY, przewody, EVSE, ładowanie w domu
Wallboxy, przewody, słupki ładowania
EVSE 1 i 3 fazowe
Top