Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Reddikop – znaleziska z sieci
Fajny film pana Klawitera
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="nabrU, post: 211323, member: 919"] Krótko mówiąc dobrze to ujęli Australijczycy w jednym z linków które podałeś: Czyli jest to dobry ale bazowy produkt. Brakuje mi w nim następujących rzeczy / funkcjonalności, które w wielu innych EVSE są standardem czy tez prawnym wymogiem w innych krajach: 1. Brak OCPP, czyli EVSE nie jest smart, nie będzie więc współpracować ze smart taryfami, dostawca energii nie będzie mógł sterować tą ładowarka itp (takie wymagania są od jakiegoś czasu w UK, Niemczech i jak czytam w ww. linkach również w Australii - i TWC ich na razie nie spełnia - choć za Chiny nie wiem jak jest sprzedawany w UK czy Niemczech przez Teslę skoro nie spełnia przepisów o_O) 2. Brak natywnej dynamicznej obsługi mocy (przydaje się jak ktoś ma małą moc przyłącza albo dużo urządzeń el. pobierających sporo mocy). Oczywiście jest coś takiego jak Neurio W2 po RS485 niby dodające tą funkcjonalność do TWC, ale to niemały dodatkowy koszt (wyjdzie pewnie ok 1000zł) i urządzenie praktycznie jest nieosiągalne w Europie. Tutaj opisane jak to zrobić aby mieć taką funkcjonalność w TWC: [URL unfurl="true"]https://www.friism.com/diy-tesla-wall-connector-with-load-management/[/URL] 3.Brak współpracy w fotowoltaiką czyli nie da się ustawić np. aby nadmiar z FV był automatycznie używany do ładowania samochodu. 4. [I]Last but not least.[/I] TWC nie posiada zabezpieczenia A+DC 6mA (inaczej też często opisywane jako A+DC ≥6mA) czyli brak wykrywania upływów prądu stałego powyżej 6mA (czyli nie spełnia normy IEC 61851-1). Oczywiście w tym przypadku można w dedykowanej dla EVSE skrzynce rozdzielczej zainstalować RCD do tego celu, ale większość pewnie nawet nie wie, że coś takiego powinno być w obwodzie zasilania EVSE, aby nie być w razie usterki 'kopniętym' przez jakiś upływ prądu stałego P.S. Lubię takie testowanie TWC pod kątem OCPP, szczególnie te pola 'Not Tested' ;). Niezła ściema... [ATTACH type="full" alt="1738173966442.png"]24342[/ATTACH] [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Reddikop – znaleziska z sieci
Fajny film pana Klawitera
Top