Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
FIAT
Fiat Grande Panda Forum • Fiat Panda EV
Fiat Grande Panda, test Elektrowoz.pl
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Froggy, post: 232144, member: 4880"] Popatrz na dane techniczne. "Ciągnie" moment obrotowy. Moc maksymalna to moment obrotowy razy obroty silnika. Jak silnik z małym momentem zmusisz do pracy przy bardzo wysokich obrotach, to z takiego samego momentu wyciągniesz więcej mocy (i teoretycznie wyższą prędkość maksymalną - o tym za chwilę). Mój up ma 83 KM, ale aż 212 Nm momentu obrotowego (dostępnego od 0 do 2800 obrotów - potem moment spada, bo moc pozostaje stała) i to czuć, mocno czuć, jak się go porówna z Dacią Spring, która tego momentu ma 125 Nm. Przy e-C3 i Pandzie jest jeszcze gorzej, bo momentu jest ponoć tylko 120Nm. Przy czym Spring waży 1050 kg (up 1200), a e-C3 i Grande Panda ważą po ponad 1,5 tony. Można "kombinować" z mocą, żeby ładnie wyglądała w katalogu, ale nigdy nie "przełożysz" jej na koła, bo będzie za mało dostępnego momentu (chociażby po to, żeby opory powietrza przy większej prędkości pokonać). [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
FIAT
Fiat Grande Panda Forum • Fiat Panda EV
Fiat Grande Panda, test Elektrowoz.pl
Top