Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
FIAT
Fiat Grande Panda Forum • Fiat Panda EV
Fiat Grande Panda, test Elektrowoz.pl
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Froggy, post: 232156, member: 4880"] Jak mam się wdawać w technikalia, to moc maksymalna jest dostępna w silniku elektrycznym od "momentu odcięcia maksymalnego momentu obrotowego", bo wcześniej moc rośnie wraz z obrotami silnika, a moment pozostaje stały. Coś co "kręci się dłużej", tj. ma wyższą moc przy niższym momencie po prostu będzie słabiej przyśpieszać "od dołu", w zakresie średnich prędkości nadrobi, a potem znów "zjedzie" w dół gdy słabnący moment nie będzie sobie już dawał rady z oporami. Może posłużę się przykładem. Miałem dwa ICE (choć to trudno porównywać do silników elektrycznych) o mocy maksymalnej 110 KM. Jeden, nazwijmy go (czysto teoretycznie ;) ) Renault Laguna I 1.6, miał 148 Nm i dość wąski zakres od "momentu do mocy" - tj. maksymalny moment pojawiał się dopiero przy 3750 obr./min. a moc przy 5750 obr./min. I to była "krowa", która bez mocnego ciśnięcia gazu jechała statecznie, pewnie, ale niezbyt szybko. Wiele lat później miałem drugiego, znów czysto teoretycznie nazwiemy go Golfem Sportsvanem 1.6 TDI. Też 110 KM. Tyle, że 250 Nm momentu od "samego dołu" (tj. 1500 obr./min.) i moc maksymalna "kończąca się" przy 4000 obr./min. I to było zwinne, chętnie przyśpieszające i nie wymagające katowania autko, które chętnie i żwawo reagowało na pedał gazu. Elektryki są o tyle "inne", że maksymalny moment obrotowy jest dostępny właściwie od "zera". Ale z racji tego, że moc jest iloczynem momentu obrotowego i prędkości kątowej wału silnika, cudów nie będzie. Coś co "da z siebie" pełen moment obrotowy przy wyższych obrotach (co skutkować będzie wyższą mocą) nie pojedzie "od zera" tak dynamicznie, jak coś co ten moment będzie miało od "zera" (co najwyżej lepsze będą "średnie zakresy"). Koniec, kropka. Moim zdaniem Dacia Spring 45 powinna, przynajmniej w zakresie 0-40km/h wydawać się dynamiczniejsza od Pandy, a nie "porównywalna". [edit] Tak się raz jeszcze przeczytałem i wyszło mi, że "iloraz" popełniłem w miejsce "iloczynu" - głupi błąd, ale zaraz by się ktoś czepił, to poprawiłem. [/edit] [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
FIAT
Fiat Grande Panda Forum • Fiat Panda EV
Fiat Grande Panda, test Elektrowoz.pl
Top