Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Fotowoltaika / PV
Fotowoltaika – Wasze doświadczenia
Fotowoltaika a Elektromobilność. Nasze doświadczenia
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="tokwi, post: 10279, member: 79"] Jak wiemy, kwestia stosowanych zabezpieczeń do EVSE jest mocno dyskusyjna. Różnie ludzie instalują różnego typu zasilacze(EVSE) i różne zabezpieczenia i różny mają poziom akceptacji ryzyka. Jak pisałem w którymś poście, przez chwilę zastanawiałem się, żeby wystawić słupek przed ogrodzenie i spróbować przygody dzielenia się prądem. Dlatego do tematu podchodziłem ostrożnościowo. Zależało mi zarówno aby jakiś niesprawny samochód (który podałby DC na przewód neutralny) nie wyrządził mi strat, jak również, abym ja nie naraził się na odpowiedzialność, gdyby moje EVSE uszkodziło kogoś lub coś. Choć tu nie ma wielkiej filozofii postanowiłem też, że instalacje wykona uprawniony elektryk, aby "w razie Niemca" ubezpieczyciel nie próbował się wyłgać z polisy OC. Mój walbox Tesli (Gen2) nie posiada zabezpieczeń dla prądu stałego. Gen3 wg polskiej instrukcji posiada zabezpieczenie RCD Typu A + DC 6mA (screen z instrukcji poniżej). Ja nie jestem elektrykiem, dlatego może ktoś z kolegów rozwinie ten wątek, czy jest to zabezpieczenie Typu B lub równoznaczne? Czy chcąc udostępnić takie EVSE publicznie nie należałoby jednak użyć dodatkowego RCD Type B na rozdzielce? Z tego co czytałem NRG krick ma juz TypeB wbudowane, ale tu może być ta sama wątpliwość jak dla Gen3 Tesli. BTW. właśnie nad Krakowem przeszła burza, a Tesla przeżyła już drugie gradobicie. Lakier cały. Jestem pod wrażeniem trwałości :) [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Fotowoltaika / PV
Fotowoltaika – Wasze doświadczenia
Fotowoltaika a Elektromobilność. Nasze doświadczenia
Top