Francja rezygnuje ze standardu CHaDeMo [link ENG]

BigB00

Posiadacz elektryka
Zgodnie z aktualizacją rozporządzenia, odnośnie stacji ładowania, CHaDeMo nie jest już obowiązkowym standardem w punktach szybkiego ładowania.
Operatorzy mogą (według własnego uznania) instalować stacje z takim portem jednak obowiązkowo muszą mieć jedynie CCS i/lub type 2.

O ile właściciele Leadów nie będą zadowoleni to trudno dziwić się takiej decyzji. CHaDeMo ma mniejszą moc ładowania, a nawet Nissan mówiąc o Ariyi stwierdził, że na rynek europejski będzie miała wejście CCS.
Według mnie decyzja słuszna bo upraszcza to ilość wtyczek i przejściówek dla aut w przyszłości jak i koszt samych stacji ładowania.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Zgodnie z aktualizacją rozporządzenia, odnośnie stacji ładowania, CHaDeMo nie jest już obowiązkowym standardem w punktach szybkiego ładowania.
Operatorzy mogą (według własnego uznania) instalować stacje z takim portem jednak obowiązkowo muszą mieć jedynie CCS i/lub type 2.

O ile właściciele Leadów nie będą zadowoleni to trudno dziwić się takiej decyzji. CHaDeMo ma mniejszą moc ładowania, a nawet Nissan mówiąc o Ariyi stwierdził, że na rynek europejski będzie miała wejście CCS.
Według mnie decyzja słuszna bo upraszcza to ilość wtyczek i przejściówek dla aut w przyszłości jak i koszt samych stacji ładowania.
jest jeszcze jeden aspekt tej sprawy. kilka lat temu Niemcy wykorzystywali ten przepis do walki z Teslą. ktoś gdzieś stwierdził że prawo wymaga od publicznej stacji by miała CCS i przez rok czy dwa tesla nie mogła superchargera postawić. nie wiem czy przyspieszyło to przesiadke na CCS w Tesli ale fakt jest że mamy CCS
 

BigB00

Posiadacz elektryka
Jeśli przyspieszyło wdrożenie standardu CCS to jestem jak najbardziej za. Im mniej przejściówek trzeba wozić w aucie tym lepiej.
W Europie powinien być jeden standard na szybkie ładowanie i jeden na wolne.
A jak ktoś chce sprzedawać tu auto to musi je wyposażyć w odpowiednie wejście.
 
Top