BigB00
Posiadacz elektryka
Zgodnie z aktualizacją rozporządzenia, odnośnie stacji ładowania, CHaDeMo nie jest już obowiązkowym standardem w punktach szybkiego ładowania.
Operatorzy mogą (według własnego uznania) instalować stacje z takim portem jednak obowiązkowo muszą mieć jedynie CCS i/lub type 2.
www.electrive.com
O ile właściciele Leadów nie będą zadowoleni to trudno dziwić się takiej decyzji. CHaDeMo ma mniejszą moc ładowania, a nawet Nissan mówiąc o Ariyi stwierdził, że na rynek europejski będzie miała wejście CCS.
Według mnie decyzja słuszna bo upraszcza to ilość wtyczek i przejściówek dla aut w przyszłości jak i koszt samych stacji ładowania.
Operatorzy mogą (według własnego uznania) instalować stacje z takim portem jednak obowiązkowo muszą mieć jedynie CCS i/lub type 2.

France writes-off ChaDeMo standard in new legislation - electrive.com
The end of the CHAdeMO fast-charging standard is on the horizon in France. While a 2017-decree made CHAdeMO mandatory for DC-charging stations alongside CCS and Type 2 by the end of 2024, the government has now revised its plans. The decree, published in its revised form earlier this month, ends...

O ile właściciele Leadów nie będą zadowoleni to trudno dziwić się takiej decyzji. CHaDeMo ma mniejszą moc ładowania, a nawet Nissan mówiąc o Ariyi stwierdził, że na rynek europejski będzie miała wejście CCS.
Według mnie decyzja słuszna bo upraszcza to ilość wtyczek i przejściówek dla aut w przyszłości jak i koszt samych stacji ładowania.