Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
RENAULT
Renault Zoe Forum • Zoe ZE 50, ZE 40, R, Q
Gdańsk - Warszawa by ZOE
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Kuba K., post: 12634, member: 257"] Zdecydowałem się ożywić trochę forum Zoe i opisać swoje doświadczenie z wyjazdem nim w trochę dłuższą trasę. Chętnie bym się też podzielił doświadczeniem z codziennego użytkowania, ale tak się składa, że codziennie Zoe włada żona ;) a mi oddaje ją tylko na wyjazdy. Autko przygotowane do wyjazdu- po ładowaniu na pełne 100%. Ustawiam trasę na ABRP, planowane ładowanie na MOP Olsztynek. Tym razem będziemy ładować się stosunkowo daleko (planowany SOC 28%) ale poprzednio nie było już na linii ZOE i ładowarka EkoEnergetyki, więc pozwalam sobie na odrobine szaleństwa. Urwie to też pare minut na ładowarce bo będziemy w lepszym miejscu krzywej ładowania. Po kilku minutach jestem już na S6 wrzucam tempomat 120 i kieruje się na S7. Tutaj pierwsza dygresja o brakach ZOE - aktywny tempomat, nie da się go zakupić a na wyjazdy jest idealny, może jestem leniwy ale lubię jak temat prędkości ogarnia automat. Mimo że ABRP mam ustawione optymistycznie (175W/km zamiast default 200), autko nadrabia procenty nad plan. Po części pewnie je przeładowałem (ponad 100%) ale wbrew pozorom jest na trasie całkiem oszczędne. Po 150 km dojeżdżamy na ładowanie - mamy jeszcze 38% baterii sporo ponad plan, który i tak wydawał się być naciągnięty. Plan ładowanie do 72% co da 10% w miejscu docelowym. Orlen - ładowarka EkoEnergetyki - koszmar wielu właścicieli BEV, sam raz dokładnie w tym miejscu musiałem ładować się AC bo DC nie chciało gadać. Tyle że to było przed aktualizacją softu ZOE. Wtyczka do portu ładowania, 200zeta mniej na koncie, ale niebieskie światełko - odpala od razu. Idziemy na zupę. Tutaj dygresja druga o brakach ZOE - CCS 50kW. Renaulcie czemu? Czemu PSA mniejszej baterii daje 100kW a tutaj tylko 50kW. Jedzonko, toaleta, jakoś upłynęło 26 minut i możemy jechać dalej. Co ciekawe rozłączam ładowanie przy 72% a kilka minut poźniej mam 74%, nie wiem na czym to polega, jakieś balansowanie? Miła niespodzianka "przy kasie" bo aplikacja policzyła mnie po 1.99zł/kW, jak za ładowarkę <=50kW. Dalsza droga upływa nieco wolniej, nie dość że zjeżdżamy z ekspresówki to jeszcze jakieś korki dokładają praktycznie godzinę opóźnienia. Jazda duuużo dłużej niż pociąg, ale zupełnie nie z winy ładowania, ot polskie drogi. Ostatnia dygresja o brakach - fotele. Kwadratowe, krótkie, bez regulacji podparcia lędźwiowego, no nie są wygodne na tyle by z przyjemnością spędzić w aucie pare godzin. Podsumowując, odbyliśmy przyjemną podróż, nie czuliśmy się ograniczeni przez EV. Nawet żona, która po naszych kłopotach z ZOE sceptyczna była do dłuższych podróży EV nie protestowała. Ja sam twierdze, że EV jest idealny tam gdzie można dotrzeć na max jedno międzyładowanie. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
RENAULT
Renault Zoe Forum • Zoe ZE 50, ZE 40, R, Q
Gdańsk - Warszawa by ZOE
Top