Gdzie i jak sie ladowac ?

FunGous

Nowy na Forum
witam
przymierzam sie do pierwszej jazdy elektrykiem w zyciu.
bede odbieral auto z zabek i potem do szczecina ale musze zahaczyc o radom.

ABRP pokazuje mi trase i ladowanie na superchargerach w radomiu, lodzi i poznaniu.

czy jestem ograniczony tylko do superchargerow czy moze po drodze sa szybkie ladowarki konkurencji zeby w razie potrzeby nie stac w kolejce ?

czy musze sie zaopatrzyc w jakies kable/przewody/adaptery/przejsciowki ?
na razie dla mnie to wszystko czarna magia

z gory dziekuje za pomoc
 

Michal

Pionier e-mobilności
Możesz używać w zasadzie wszystkich ładowarek z CCS, ale żeby ABRP Ci je proponował, musisz ustawić, że auto ma takie złącze - domyślnie chyba tak nie jest :p
Nic więcej ponad to co masz w aucie nie będzie Ci potrzebne.
 

Ratt

Fachowiec
Zainstaluj sobie aplikacje GreenWay na początek bo jak będziesz w Ząbkach i będzie tłok przy ładowarkach na parkingu Tesli to najbliższe AC w okolicy masz koło Ikei żeby się podładować przed podróżą i jest to GW.
 

FunGous

Nowy na Forum
no wlasnie co jeszcze zainstalowac i skonfigurowac od razu teraz zeby potem sie nie bawic ?
ABRP pokazuje mi jeszcze ladowarke IONITY i ORLEN
rozumiem ze do kazdej potrzebuje osobnej appki ?
 

STMS

Posiadacz elektryka
apka ORLEN ale uwaga - nie ufaj im bo może się okazać, że nie działa co nie jest rzadkim przypadkiem

apka GreenWay i abo 35 zł - wtedy masz IONITY i GW po tej samej cenie

jeszcze EV Klub - wtedy generujesz kod na rabat do GW - wtedy ładowanie na ładowarkach GW masz 10 % taniej - uwaga nie liczy się na roamingowych typu IONITY itd
kod EV Klub trzeba kopiować co miesiąc na początku miesiąca
 

Ratt

Fachowiec
I zarezerwuj sobie troche więcej czasu bo zarówno ładowanie na AC na parkingu Tesli (SC chyba jeszcze nie działa) jak i GW koło Ikei to niestety wolna sprawa. Samochód dostaniesz pewnie z ok 50% naładowania więc do Radomia teoretycznie powinno wystarczyć.
 

FunGous

Nowy na Forum
no bede musial sie przestawic troche. wiadoma sprawa.
jakies jeszcze appki moga mi sie przedac na pierwsza podroz ? :)
 

Ratt

Fachowiec
Oczywiście apka Tesli do odbioru ale to wiadomo :ROFLMAO: Poza tym myślę ze nic więcej na początek nie potrzebujesz.
 

Michal

Pionier e-mobilności
Warszawa - Szczecin ja (TM3LR) robię zwykle na jedno ładowanie w Poznaniu.
Jeśli jadę sam i mam ochotę poświrować, to na 3 - Lućmierz SuC, Poznań SuC, GreenWay (GW) Gorzów 140 kW. Inne ładowarki w zasadzie omijam, bo albo mogą nie działać albo ceny są śmiesznie wysokie, albo trzeba mieć jakieś abo, żeby nie były.
Na innych trasach (Szczecin - Słupsk i Warszawa - Słupsk) zdarzało mi się ładować na Orlen / Energa, choć niezwykle rzadko. Zwykle Szczecin - Słupsk jadę na raz, a Warszawa - Słupsk z jednym postojem w Ciechocinku.

Apki mam:
Tesla, ARBP, GreenWay, Orlen, TezLab, Yanosik, PlugShare (nie zaglądałem od roku), NOXO (gdzieś, kiedyś było dobre miejsce parkingowe przy ładowaniu rok temu)
 
Last edited:

karol.kar

Posiadacz elektryka
W W-wie masz jeszcze Polenergie przy S8 niedaleko Ząbek.
Polecam, nie jest drogo i szybko + można zjeść dobrą pizze na wejściu do galerii.
ich apka mobilna + rejestracja karty VISA
 

daniel

Pionier e-mobilności
Tak, ale sytuacja się zmieniła, gdy greenway „przyłączył” je do swojej sieci
No tak dokładniej to jest roaming. Do odpalania ładowarek w roaming potrzebna jest karta RFID. Trzeba pamiętać, że GW ma politykę "uczciwego używania". Gdzieś wklejałem jakie to dokładnie warunki. Chyba w każdym okresie 6 miesięcy musisz mieć najwyżej 2x tyle kWh w roamingu ile wyciągnąłeś z "domowych" ładowarek Green Way. Nie możesz się ładować na samym Ionity.
 

Jaceq

Posiadacz elektryka
czyli apki ionity nie potrzebuje ? to jest ogarniane z apki greenwaya ?
Ionity jest też dostępne przez Be Charge. Bierzesz nawet najniższy pakiet 50kWh za 20 EUR i masz cenę podobną do SuC. Ionity uruchomisz z aplikacji więc konto i pakiet możesz odpalić nawet tuż przed ładowaniem. Minus, że musisz ten pakiet wykorzystać przez 30 dni. Natomiast raz porządnie załadujesz się na Ionity i masz wykorzystane ;-) szczegóły dot. Be Charge masz w osobnym wątku: Wątek o BeCharge
Co do Twojej trasy to ominąłbym SuC Poznań i załadował się właśnie na Ionity Poznań, jest tuż przy trasie. Ten SuC często jest oblegany, trzeba dość daleko zjechać z trasy i do tego jest na płatnym parkingu..
 

Jaceq

Posiadacz elektryka
mmm no ale i chyba najdroższe.
Niekoniecznie - spójrz co wyżej pisałem o Be Charge. Jeśli masz po drodze Ionity to pakiet w Be Charge jest fajną opcją i do tego gdy pojedziesz za granicę masz spory wybór ładowarek. Pakiet masz na miesiąc i możesz go dowolnie aktywowac/dezaktywować. Nie ma umowy na 12 miesięcy 😉
 

KrzysztofFly

Pionier e-mobilności
Co do Twojej trasy to ominąłbym SuC Poznań i załadował się właśnie na Ionity Poznań, jest tuż przy trasie. Ten SuC często jest oblegany, trzeba dość daleko zjechać z trasy i do tego jest na płatnym parkingu..
W sumie to fakt, ze z autostrady dosyć głęboko w miasto trzeba wjechać, a w niektórych godzinach będzie to potężna strata czasu. Osobiście byłem tam raz, w środku tygodnia i wyjątkowo było dosyć pusto. Natomiast dojazd później do autostrady to była masakra. Co do parkingu, to rzeczywiście jest on za szlabanem, jednak mnie nikt za parking nie skasował. Z zalet, to jest tam naprzeciw SuC restauracja, więc można coś zjeść lub kawę wypić.
 

Jaceq

Posiadacz elektryka
W sumie to fakt, ze z autostrady dosyć głęboko w miasto trzeba wjechać, a w niektórych godzinach będzie to potężna strata czasu. Osobiście byłem tam raz, w środku tygodnia i wyjątkowo było dosyć pusto. Natomiast dojazd później do autostrady to była masakra. Co do parkingu, to rzeczywiście jest on za szlabanem, jednak mnie nikt za parking nie skasował. Z zalet, to jest tam naprzeciw SuC restauracja, więc można coś zjeść lub kawę wypić.
Może zmieściłeś się w 30 minutach - tyle jest gratis ;-) Co do zaplecza gastronomicznego to racja, jest nawet kilka knajpek.
 
Top