Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Grudniowa dostawa podąża ze wschodu.
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Gurumotive, post: 24890, member: 433"] Tak, mają swój OS. Dbają też o jego zabezpieczenie.[URL='https://cisomag.eccouncil.org/tesla-offers-us1-million-and-a-car-as-bug-bounty-reward/']Link[/URL] T to jedyna Firma w branży Motoryzacyjnej, o której słyszałem że aktywnie dba o bezpieczeństwo własnej sieci. Nie wiem czy pamiętasz jak przez półtora roku stały Volkswagena ID3 czy pod fabryką wyprodukowane, bo miały problem z softwarem. Wtedy było wdrażane od OTA, więc podejrzewam że to były właśnie problemy z cyberbezpieczeństwem. Ktoś mi się mógł wjebał po prostu. I tak wydawali auta, dając pierwsze trzy raty gratis, bo część funkcjonalności infotaimennt nie została dostarczona na czas. Oczywiście stworzenie software zlecali zewnętrznym software Houseom. One mniejszym. Te mniejsze indywindualnym programistom. A jak znam życie, oni zlecali to hindusom zdalnie, oraz kolegom. [MEDIA=youtube]pqTN9wmEIFk[/MEDIA] Wówczas Volkswagen postanowił założyć firmę która teraz nazywa się Cariad. To miał być ich są w Startup software House, w którym mieli stworzyć własne oprogramowanie do własnych samochodów do 2025 r. Tam pracuje 5000 ludzi i po trzech latach pracy okazuje się że samochody będą na Androidzie Automotive, a crm na salesforce 😆 Wszyscy europejscy producenci, zadeklarowali że będą pracować na android Automotive. [URL]https://en.wikipedia.org/wiki/Android_Automotive[/URL] Android Automotive wydał ostatnio aktualizacje. Ale nie została jeszcze wdrożona do żadnego samochodu. Wiem, że modeli na tym systemie jest jeszcze niewiele, ale... już teraz OEM mają obsuwy z aktualizowaniem aut. W Tesli jest issue, a literalnie po chwili, wchodzi deploy poprawionej wersji. Tesla od zawsze działa na własnym programowaniu, oraz stale rozwija własny hardware. Talenty wolą pracować z Tesla, bo jeśli stworzą lepsze rozwiązanie, to Tesla od razu implementuje, a folgz-vagen to strata czasu dla nich. Ja myślę że to nie bateria będzie problemem starszych samochodów elektrycznych, tylko architektura hardware oraz kwestia tego czy OEM/ jak długo OEM będzie wspierać auta pod kątem aktualizacji. Moim zdaniem, to strzał w kolano, że OEM nie mają własnego softu. Pod kątem bezpieczeństwa szczególnie.. Oczywiście to, że OEM nie umieją tworzyć oprogramowania, nie przeszkadza im prognozować, że 30% przychodów koncernu będzie pochodziło właśnie z oprogramowania. A takie prognozy pozwalają bardziej zadłużać koncern. VW ma większe długi niż Węgry. [ATTACH type="full" alt="Zrzut ekranu 2021-12-12 o 19.22.02.png"]3165[/ATTACH] Jeśli zastanawiacie się czy to o tym mówię wiarygodne, to znajdzie sobie opinie o pracy, firmie Cariad, tam byli pracownicy dokładnie opisują, miał być Startup a wyszło korpo jak to u Volkswagena. Tutaj jest ich strona www: [URL]https://cariad.technology/de/en/careers.html[/URL] Jak w lato researchowałem ten temat, to mieli 1200 aktywnych ogłoszeń o pracę, w żadnym z nich nie wymaga doświadczenia w sprzedaży aut. To właśnie kapitał ludzki, ma bardzo dużą wartość w tej firmie. Tutaj jest opisane jakie wdrożyć technologie, oraz jakie kompetencje rozwinąć wśród zatruidnionych ludzi, żeby przetranforomować firmę zawodowo: [URL]https://www3.weforum.org/docs/WEF_Future_of_Jobs_2020.pdf[/URL] Jednocześnie wdrażają bezpośredni model sprzedaży, wykluczając dealerów, żeby zwiększyć rentowność sprzedaży, o ca. 2 procent. Tylko że jak nie będą mieli dealerów, to stracą wykwalifikowany zasoby ludzkie, i kto będzie auta sprzedawał? Strona www robiona przez agencje? xd Oczywiście strona internetowa potrafi sprzedać Auto, każdy klient jest dowodem. Konwersja sprzedażowa strony internetowej jest pięć razy mniejsza, bez wsparcia personalnego, a satysfakcja klientów... no sami zresztą widzicie jak to wygląda w T. W VW i innych OEM brakuje strategów. Właściwie w ogóle ich nie ma. Są tylko operacyjni i taktyczni. Diess miał zadatki na stratega, to go związki zawodowe zdegradowały z CEO. Elon jest Strategiem. Jego inżynierowie też. Musi mieć też operacyjnych.. ale zapomniał o taktykach (kierownikach), nikt nie pilnuje i nikt nie zarządza operacyjnymi. A operacyjni nie pracowali wcześniej w salonie. Patrz na całokształt twórczości, a nie na ten jeden punkt. Do lutego sporo czasu. :) Wemy że w Norwegii uokik zareagował, przy współpracy Tesli z Santanderem, bo oferowali klientom stałe stopy procentowe w reklamie.. A potem stopy korony poszły do góry i razy też poszły do góry. W PL misselowali, i nadal (chyba) misselują GAP. link: [URL]https://motor.no/aktuelt/forbrukertilsynet-stempler-bilreklamer-som-ulovlige/210129[/URL] Fanie że w tym artykule są dane kontaktowe, do osób z T odpowidzialnych za ten case. Jeśli ktoś będzie miał problem, nie do przeskoczenia lokalnie, to wiadomo do kogo się odezwać. Mega mnie ciekawi czy tam w ogóle nie ma procesu sprzedaży czy jest ,ale jest zaniedbany 🤔 Ps. Znowu się rozpisałem, ale sytuacja trochę groteskowa.. Doświadczeni handlowcy w salonie mają sezon ogórkowy, bo się auta nie produkują. Tesle się produkują, ale nie ma ani salonu, ani handlowców, ani doświadczenia :D [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Grudniowa dostawa podąża ze wschodu.
Top