Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
NISSAN
Nissan Leaf Forum • Nissan Leaf II / e+ / Leaf I
Gwarancyjna wymiana baterii 40 kWh w Leafie 2019
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Hermes, post: 156514, member: 3284"] Tak. Zgadzam się w pełni z Wami wszystkimi Przedmówcami - i jestem "za" aby przypiąć. Poniżej podam dodatkową instrukcję diagnozy, jest moja autorska przez co bardziej szczegółowa niż ogólne zalecenia. [USER=1162]@Ronin78[/USER] - z którego momentu, czasu chcesz zrzut ekranu z LeafSpy: starą baterię (bo pewnie nie nową), ale sprzed wymiany 2 modułów czy już z tymi 2 modułami nowymi w starej baterii? Usterkę pierwszy raz zobaczyłem przy przebiegu około niecałych 40 tys. km w 2,5-rocznym (3,5 wg rocznika) aucie. [B]Podaję instrukcję weryfikacji/diagnozy czy auto ma problem spadających procentów:[/B] --> Warunek pierwszy ogólny, kiedy może zawsze wystąpić problem: stan naładowania akumulatora trakcyjnego - poniżej 40% na zegarach (w rzeczywistości to jest ok 47%, czyli poniżej 50%). Ale w tym momencie będziecie długo czekać, szukać, będzie trzeba dużo jazd odbyć - dlatego lepszy a przede wszystkim szybszy jest mój autorski sposób, który pozwala szybciej dokonać diagnozy. Reasumując warunki, które muszą wystąpić łącznie: 1) Aku trakcyjny poniżej 40%, 2) Auto po nocy - nie wiem, jak jest temperatura graniczna, ale chodzi o to, aby bateria była relatywnie chłodna. Jeździłem na mrozie i przy +12'C - wg tej procedury zawsze się udawało wywołać usterkę. Chodzi o to, aby bateria nie była rozgrzana, bo poprawia się (fizyka) przewodnictwo cieplne. To tak jakbyście rozładowane baterie AA położyli na ciepłym kaloryferze (kiedyś tak się robiło, jak nic nie było w sklepach w latach 80-tych zeszłego wieku - pewnie prócz mnie [USER=6]@Bronek[/USER] też pamięta ;) ) 3) Trasa: Najlepiej, jeśli macie możliwość to w miarę pusta ekspresówka lub autostrada - najidealniej aby były górki, ale nie jest to absolutnie konieczne. W miarę pusta, bo będziecie wielokrotnie przyśpieszać prawie do Vmax, a potem hamować do np. ok. 40 km/h, więc musi być w miarę bezpiecznie. Hamowanie należy wykonywać szybko/mocno (głównie hamulcem a nie rekuperacją), bo bateria będzie się grzać. Wyłączone B i e-pedal. 4) Cała próba polega na wielokrotnym wciśnięciu pedału przyśpieszenia - może niekoniecznie "do dechy", ale aby moc na wskaźniku była pełna, maksymalna. Im dłużej taki stan - tym lepiej. Dlatego lepiej mieć górki, bo pod górkę możecie tak jechać - zanim auto odetnie moc przy Vmax - po prostu dłużej: zamiast kilku sekund, to sporych kilkanaście. 5) Objaw może się pokazać zarówno w momencie przyśpieszania jak i... zwalniania: czasem procenty mi spadały jak już, po odpuszczeniu "gazu" była rekuperacja, a czasem jak przyśpieszyłem ponownie to procenty... rosły. Taki - niby - paradoks :) Procenty mogą nagle, w ciągu kilku sekund spaść np. z 28% do 5% - ale bez obawy: nawet jak Wam się włączy info, że "kończy się prąd", to po odpuszczeniu również nagle prąd "wróci". Jeśli coś niejasno napisałem, jeśli ktoś chce o coś dopytać - proszę bardzo. Ja z tego zrobiłem swoisty "doktorat" przez ostatnie prawie 2 lata. I stworzyłem powyższą instrukcję, chyba pierwszą aż tak szczegółową. :) Chętnie pomogę. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
NISSAN
Nissan Leaf Forum • Nissan Leaf II / e+ / Leaf I
Gwarancyjna wymiana baterii 40 kWh w Leafie 2019
Top