Hak podrozal...

Khar

Posiadacz elektryka
Nie da się też dokupić później, czyli cała konstrukcja "tyłka" musi być nieco inna do haka...
Ja sobie analizuję Teslę też od strony biznesowej - on mają ciekawy koncept logistyczny, tzn. jest w ogóle bardzo mało wariantów kolor/wyposażenie/koła/wnętrze. Dzięki temu Tesla nie produkuje pod zamówienie, tylko od razu duże serie identycznych aut "na plac", a potem dopiero rozdziela klientom. To jest całkowicie inny model produkcji - 100x łatwiejszy, niż każda sztuka samochodu inna. Dlatego nie spodziewajmy się, że nagle liczba opcji się powiększy, czy przybędzie kolorów - to by oznaczało kompletną zmianę modelu działania. Jak widzimy, Tesla raczej woli dodać dla wszystkich opcje "w standardzie", niż kazać dopłacać (oczywiście nie dot. software).
 

Pawel

Zadomawiam się
Na stronie z zamowieniami bylo 5000 a jest 6500... ida podwyzki ?
Widać poszło za dużo LR z hakiem właśnie. 😉 Tak więc cena poszła w górę.

Pewnie będą badać rynek, żeby zmaksymalizować zyski.
 

danielm

Pionier e-mobilności
tez prawda , ale jak jest roznica konstrukcji miedzy LR a Perf. ? czy jest wogole ?
nie ma żadnej, obniżone ciut zawieszenie, inne opony, spoiler i to wszystko. ale to nie jest robione na złość tylko jakiś powód jest. większość elektryków nie ma możliwości montażu haka, nawet jeśli ich spalinowe odpowiedniki hak mają (patrz Kona). amerykańskie wersje modelu 3 nawet teraz nie mają mozliwości montażu fabrycznego haka
 

Lsk

Zadomawiam się
nie ma żadnej, obniżone ciut zawieszenie, inne opony, spoiler i to wszystko. ale to nie jest robione na złość tylko jakiś powód jest. większość elektryków nie ma możliwości montażu haka, nawet jeśli ich spalinowe odpowiedniki hak mają (patrz Kona). amerykańskie wersje modelu 3 nawet teraz nie mają mozliwości montażu fabrycznego haka
Nie do końca tak jest. T3P na pewno a inny układ hamulcowy i inne zawieszenie. Z tego co czytałem to tylne zawieszenie jest dużo lżejsze dzięki zastosowaniu kompozytów.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Nie do końca tak jest. T3P na pewno a inny układ hamulcowy i inne zawieszenie. Z tego co czytałem to tylne zawieszenie jest dużo lżejsze dzięki zastosowaniu kompozytów.
pierwsze słyszę ale konstrukcyjnie różnic nie ma, nic co uzasadniałoby brak haka, pomijając przyspieszenie auta i większe siły na reduktorze. bardziej pewnie chodzi o to że tesla chce by konfiguracje się bardziej różniły stąd perf ma track mode, a lr ma hak
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Witam, ja mam inna teorie dlaczego haka nie montują w Perf...hak może wziąć na klate tylko 1k kg. Może, po prostu jest za duża moc do wytrzymałości konstrukcyjnej haka oraz tego co go trzyma przy ramie :)
 
Top