Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Reddikop – znaleziska z sieci
Historyczny moment w polskiej energetyce. OZE po raz pierwszy wyprzedziły węgiel
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Kierowca23, post: 252363, member: 3789"] 1) Według moich obserwacji, przez 13 lat ceny modułów PV spadły dziesięciokrotnie (w przeliczeniu na kWp). Pamiętam jak kiedyś około 2011 r. kupiłem moduł 70Wp / 12V do eksperymentów i próbnej instalacji "w promocji" za jakieś 650 zł... a większe moduły miały jak dla mnie ceny nieosiągalne. W zeszłym roku, do modernizacji instalacji, w ramach moich fanaberii dokupiłem kilka modułów 400Wp / 36V po 350 zł za sztukę, przy czym koszt ich transportu (paleta) był podobnego rzędu jak cena 1 modułu... szok! 2) W tym roku widzę co chwilę promocje na akumulatory LiFePo4. Mój ulubiony model (24V/100Ah, 2.56kWh, z wbudowanym BMS) daje się kupić na Ali w cenie 1090-1377 zł / szt. z transportem gratis i dostawą w 2 dni. To już jest dużo taniej niż dwa markowe AGMy klasy Deep Cycle (2x800 zł), 31 kg każdy... Najwyraźniej tam w ChRL mają nadprodukcję ogniw LiFePo4 do BEV, lub część ogniw odpada w selekcji i trafia właśnie do takich produktów. W testach wychodziło mi, że te akumulatory z Ali-promocji mają 90-97% nominalnej pojemności (zależnie od dostawcy), a więc zamontowane w EV nie przyniosły by nikomu chwały :ROFLMAO: Trwałości (tych 6000 cykli) nie jestem w stanie sprawdzić, ale w 3 kolejnych cyklach rozładowania ich pojemność wychodziła za każdym razem identyczna. Podsumowując: bardzo możliwe, że akumulatory LiFePo będą tanieć podobnie jak dotychczas moduły PV. Wtedy inwestycja w mały magazyn energii przy instalacji PV będzie czymś zupełnie naturalnym i mniej obciążającym kosztowo :) Tym bardziej że taka instalacja, odpowiednio zwymiarowana, pozwala gospodarstwu domowemu praktycznie odpiąć się od sieci elektrycznej (i wypiąć na prąd z węgla :cool: ) gdzieś od marca do połowy listopada. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Reddikop – znaleziska z sieci
Historyczny moment w polskiej energetyce. OZE po raz pierwszy wyprzedziły węgiel
Top