Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Hybrydy mHEV, HEV, PHEV
Tematy ogólne
HONDA HR-V III e:HEV – hybryda szeregowa czyli elektryk zasilany silnikiem spalinowym
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="pluto, post: 63884, member: 352"] Z uwagi iż nie ma działu HONDA przedstawię tutaj swój nowy nabytek – nową [B]HONDĘ HR-V III e:HEV[/B] w środkowej wersji wyposażenia Advance + lakier metalik Premium Crystal Red Metallic. [ATTACH type="full" alt="a.jpg"]7641[/ATTACH] Jest to hybryda szeregowa gdzie silnik benzynowy zasila generator, który wytwarza energię elektryczną i przekazuje ją do elektrycznego silnika napędowego, który z kolei napędza koła. Działa to znakomicie (lepiej niż w Toyocie nawet w V generacji jaka jest w Corolli Cross) - technologią ponoć zaczerpnięta z Formuły 1® 😊 Pod maską mamy silnik spalinowy 1,5 czterocylindrowy wolnossący i silnik elektryczny 131 KM (253 Nm) co pozwala na realne przyśpieszenie od 0 do 100 km w 9,5 s. [ATTACH type="full" alt="IMG_20221122_150403a.jpg"]7642[/ATTACH] Jak na małego crossovera B/B+ w kabinie jest zaskakująco dużo miejsca tak jak w Tesli 3 (a to auto klasy D) oczywiście nie mówię o bagażniku, ale za to system składania tylnych siedzeń jest genialny i można przewozić przedmioty o sporych gabarytów gdzie w TM3 w życiu by nie weszły. [ATTACH type="full" alt="IMG_20221122_150058a.jpg"]7649[/ATTACH] Co mnie zaskoczyło w tym autku: - jest cichutkie w środku (MY2023 jest dodatkowo wyciszony) silnik pracuje na wolnych obrotach i stosunkowo często podejmuje pracę ale jest zupełnie niewyczuwalny tak do ok. 90 km/h potem go już słychać ale fajnie są wirtualne biegi co powoduje że dźwięk jest zdecydowanie przyjemniejszy niż w hybrydach Toyoty. Silnik spalinowy przez większość czasu pracuje jako generator prądu, a dopiero przy wyższych, jednostajnych prędkościach przekazuje napęd bezpośrednio na przednie koła. - akumulator ma ok. 0,9 kWh jest mały ale szybko się ładuje szczególnie w czasie jazdy po mieście; [ATTACH type="full" alt="IMG_20221122_092356a.jpg"]7645[/ATTACH] - zawieszenie jest sztywne, sprężyste i cicho wybiera nierówności (lepiej niż w TM3 przez co autem dobrze jeździ się po krętych drogach – szkoda że nie ma parę kucyków więcej (ale do spokojnej jazdy tak do 120-130 km/h wystarczy); - bardzo dobra jakość użytych materiałów (nawet wizualnie wyglądają lepsze niż są w rzeczywistości); [ATTACH type="full" alt="IMG_20221122_145656a.jpg"]7646[/ATTACH] - miękkie obicie deski rozdzielczej czy boczków drzwi oraz miłe w dotyku inne elementy są rzadko spotykane w tym segmencie (kokpit trochę przypomina ten w Mazdzie); [ATTACH type="full" alt="IMG_20221122_150219a.jpg"]7647[/ATTACH] - bardzo cichutko i lekko zamykają się wszystkie drzwi (nawet elektryczna klapa bagażnika delikatnie się domyka) Tesla tu znacznie gorzej wypada; - bardzo dobre fotele ale to kwestia indywidualna; [ATTACH type="full" alt="IMG_20221122_145721a.jpg"]7648[/ATTACH] - w miarę duży prześwit 18,5 cm; [ATTACH type="full" alt="IMG_20221122_143855a.jpg"]7650[/ATTACH] - dobra jakość kamery cofania, ale niestety nie ma porównania z tą w Teslach; - brakuje mi wyświetlania kamer martwego punktu, ale jest informacja świetlna i dźwiękowa więc jest spoko; - system utrzymania pasa ruchu jest bardzo agresywny (w Toyocie czy Tesli jest to lepiej dopracowane) dla mnie za bardzo ingeruje w samą jazdę więc je wyłączam szczególnie podczas jeździe po wąskich drogach ( na drogach ekspresowych i autostradach jest ok); - AUTO HOLD nie wyłącza się po zgaszeniu auta – duży plus; - nie da się przełączyć napędu ręcznie na EV – decyduje to tylko komputer w trybie automatycznym; - czterostopniowa rekuperacja sterowana łopatkami przy kierownicy; - bardzo niskie spalanie paliwa (z trasy Poznań – Zielona Góra drogami A2 i S2 z prędkościami 120-130 km/h wyszło 4,4 l/100 km), w mieście często jest widoczna 3 z przodu 😊 super (po pierwszym tankowaniu zużycie wyszło 4,42 l/100 km z przebiegu 725 km a jeszcze rezerwa mi się nie zapaliła (bak mały tylko 40 l) – [B]jazda w trasie tańsza niż elektrykiem.[/B] [ATTACH type="full" alt="IMG_20221122_191104a.jpg"]7654[/ATTACH] [ATTACH type="full" alt="IMG_20221123_185849a.jpg"]7653[/ATTACH] Tyle uwag które sukcesywnie będę uaktualniał. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Hybrydy mHEV, HEV, PHEV
Tematy ogólne
HONDA HR-V III e:HEV – hybryda szeregowa czyli elektryk zasilany silnikiem spalinowym
Top