Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Hybrydy mHEV, HEV, PHEV
Tematy ogólne
HONDA HR-V III e:HEV – hybryda szeregowa czyli elektryk zasilany silnikiem spalinowym
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="pluto, post: 71124, member: 352"] Po dwóch zimowych miesiącach użytkowania auta kolejna garść spostrzeżeń odnoście auta. Coraz bardziej utwierdza mnie w przekonaniu że to był dobry wybór odnośnie zakupu tego modelu (szczególne że pierwsze jazdy obywałem w miesiącach zimowych w warunkach zgoła niekorzystnych dla naszych auta, czy to elektrycznych czy hybrydowych). Po sprzedaży Tesli nie wyobrażałem sobie innego nowego auta niż BEV a tym bardziej Tesli, a jednak jest inaczej, dobra hybryda jest znakomitym rozwiązaniem do komfortowego podróżowania bez zaglądania na zasięg auta jak i planowania swoich jazd - taka pierwotna radość z jazdy autem :) chodź i znalazłem parę moim zdaniem kolejnych nieciągłości, a mianowicie: - dziwne umiejscowienie cięgna otwierania klapki paliwa (umiejscowione nad cięgnem otwierania maski) niewidoczne z pozycji kierowcy i wymagające schylania się i szukania po omacku: [ATTACH type="full" width="788px"]8331[/ATTACH] - brak automatycznego zamykania auta po ruszeniu z miejsca (nawet nie można tego uaktywnić w żaden sposób w menu auta); - wykończenie Black Piano na drzwiach, przyciskach na kierownicy i okolicy drążka zmiany biegów skupia pełno kurzu i wymaga częstego czyszczenia - dla mnie to mało funkcjonalne rozwiązania; [ATTACH type="full" width="787px"]8332[/ATTACH] - ogrzewanie kierownicy działa aż za mocno szczególnie w miejscach obwodów grzewczych (szkoda że nie ma jakieś regulacji intensywności ogrzewania jak to ma miejsce przy ogrzewaniu foteli) - w Tesli ogrzewania było słabsze ale za to bardziej ujednolicone na całym obwodzie kierownicy: [ATTACH type="full" width="788px"]8333[/ATTACH] - gałka zmiany biegów pokryta "dziwną skórą" która jest twarda ) ja się już przyzwyczaiłem ale wolę jakiś mały pstryczek / elektryczek nie wymagający mechanicznego przesuwania po zakończonej jeździe; - rekuperacja pomimo 4 stopionej regulacji (sterowanej łopatkami przy kierownicy) nie jest tak mocna jak w Tesli, chodź czuć wyraźnie jak aut hamuje (nie zapalają się wtedy światła stop :() a i auto nie zatrzymuję się całkowicie i samochód pełza z prędkości 6 km/h; [ATTACH type="full" width="790px"]8336[/ATTACH] - tunel środkowy w okolicy styku z kolanami kierowcy/pasażera wyściełany gąbeczką i delikatną skórką co coraz rzadziej jest stosowane w nowych autach a sprawia że kierowcy o różnych budowach ciała (długość nóg) nie walą o twarde poszycia konsoli środkowej - duży PLUS; [ATTACH type="full" width="789px"]8334[/ATTACH] - woda zgarniana w czasie deszczu z przedniej szyby w żadnych warunkach nie spływa po bocznych szyba w okolicy lusterek bocznych (szyba jest zawsze czyściutka, sucha i umożliwia bezproblemową obserwację otoczenia auta w OGROMNYCH LUSTERKACH BOCZNYCH (naprawdę takich lusterek nie widziałem w żadnym z użytkowanych aut osobowych) - spływająca woda bardzo mnie irytowała w Tesli, Toyotach czy też Skodach, szczególnie po zaschnięciu brudu było bardzo nieciekawie; [ATTACH type="full" width="789px"]8335[/ATTACH] - duży prześwit (prawie 19 cm) sprawia że Honda znakomicie spisuje się w terenie np. leśnym gdzie po piaszczystych dutkach znakomicie przelatuje nad koleinami i pomimo tylko przedniego napędu lepiej sprawuje się niż Tesla Y z napędem AWD gdzie co chwilę zakopywałem się nią w piachu i szorowałem podwoziem o korzenie i grudy ziemi; [ATTACH type="full" width="790px"]8337[/ATTACH] [ATTACH type="full" width="790px"]8342[/ATTACH] Ale najbardziej zaskoczyło mnie zużycie paliwa szczególnie w warunkach zimowych - REWELACJA (y) Nigdy nie przekroczyłem 6 l/100 km a użycie z całego zbiornika przy temperaturach minus 5 - minus 10 stopni wyniosła od [B]4,8 do[/B] [B]5,2 l/100 km[/B] przy większości jazdach po mieście. [ATTACH type="full" width="793px"]8340[/ATTACH] Teraz jak temperatura jest już dodatnia zużycie oscyluje w okolicy 4 litrów i ciągle spada 😁 [ATTACH type="full" width="790px"]8341[/ATTACH] Auto zdecydowanie warte jest uwagi tym bardziej szeregowa hybryda znakomicie spisuje się w tym crossowerze zdecydowanie lepiej to działa niż w hybrydach Toyoty. Przed kupnem jeździłem Toyotą Corollą Cross ale tam w środku bardziej przypomina Dacię Sandero niż nowoczesne auto (czas jakby zatrzymał się 10 lat temu u Toyoty a i niby nowoczesny napęd V generacji działa bardzo słabo i dalej jest bardzo głośno w kabinie). Natomiast w Nissanie Qashqai e power pomimo zastosowania tego samego systemu zasilania (hybryda szeregowa) dźwięk 3 cylindrowego silnika jest bardzo drażniąca dla ucha (ale to kwestia indywidualna i może niektórym to nie będzie przeszkadzało) no i cena była zdecydowanie za wysoka jak na auto hybrydowe. Wybór auta to bardzo indywidualna sprawa dla każdego i dobrze że jeszcze mamy wybór ;) [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Hybrydy mHEV, HEV, PHEV
Tematy ogólne
HONDA HR-V III e:HEV – hybryda szeregowa czyli elektryk zasilany silnikiem spalinowym
Top