Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla – aktualizacje, referrale i inne
HW3 nie obsłuży FSD?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="zibizz1, post: 186068, member: 1241"] Tak zakładam. Ogólnie to rozmiar modelu i jego architektura to przestrzeń poszukiwania najlepszego programu. Skoro model został powiększony tzn że w poprzednim rozmiarze nie udało się znaleźć wystarczająco dobrego rozwiązania i nie było już widać postępów. Powiększenie przestrzeni powoduje że proces uczenia jest kosztowniejszy a działanie takiego modelu wymaga lepszego sprzętu. Samo obliczenie ma jakby koszt stały w zależności od ilości i dużej optymalizacji tam się nie da zrobić, mozna np rzadziej liczyć. Ale cały model musi się zmieścić w pamięci operacyjnej. Tylko jakieś odkrycia w procesie uczenia, samej architektury które sprawiają że lepiej wybierzemy odpowiednie wagi. Można to porównać do procesu kompresji danych, np bitrate filmu. Im mniej przestrzni tym gorsza jakość. Nie co dzień odkrywane sa metody na lepsza kompresję, tak samo nie codzień mamy odkrycia jak lepiej uczyć sieci neuronowe. Te z ostatnich lat to głównie pozwalały na lepszą inicjalizacje uczenia, szybsze uczenie, stabilniejsze, czyli w sumie pozwoliło to na trenowanie dużo wiekszych i głębszych sieci Tutaj też fajna animacja która pokazuje analogię ilości parametrów przy aproksymacji wielomianem. Sieć neuronowa to wiele bardziej skomplikowany twór, ale można mieć z grubsza wyobrazenie o co chodzi. Tylko w przypadku FSD i Tesli tych kropek w takiej skali byłoby znacznie mniej [URL unfurl="true"]https://gbhat.com/assets/gifs/polynomial_regression_fit.gif[/URL] Według mnie na HW 3 już więcej takich parametrów nie upchniemy. Czyli Tesla dodaje teraz nowe przykłady do danych treningowych żeby auto w coraz to dziwniejszych sytuacjach dobrze się zachowywało, ale za jakiś czas znów przestrzeń do poprawy zostanie wyczerpana. I wtedy nastąpi rozdział na HW3 i AI4. Pewnie bedziemy mieli do czynienia z podobnym rozwojem jak w innych modelach np LLaMA [ATTACH type="full" width="375px"]21250[/ATTACH] Za 2 lata spodziewam się innego modelu dla HW3 i dla AI4(jeszcze wiekszego) a po rozpoczeciu produkcji robotaxi może wejdzie ogromny. Oczywiście nadal będziemy mieli aktualizacje na HW3 nowych wersji mniejsego modelu i mimo podobnego rozmiaru program z każda aktualiację będzie troszkę lepszy ale jednak większy model bedzie zostawiał ten mniejszy zawsze w tyle. Mniejszy moze nie jeżdzić nigdy lepiej niż cżłowiek tylko podobnie, a większy może robić błędy 10x rzadziej. Jeszcze rozważam taka opcję że HW3 może np mieć kilka wersji modelu i przeładowywać je. Np wersja na śnieg/deszcz, wersja miejska, wersja autostradowa. Nie mówiąc już o różnych modelach dla różnych krajów. To moga być te niuanse. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla – aktualizacje, referrale i inne
HW3 nie obsłuży FSD?
Top