BigB00
Posiadacz elektryka
Motional zintegruje swoją technologię bez kierowcy z nowym całkowicie elektrycznym SUV-em Hyundaia, aby stworzyć pierwszy robotaxi firmy. Na początku 2023 r. klienci na niektórych rynkach będą mogli zarezerwować w pełni elektryczną, w pełni autonomiczną taksówkę za pośrednictwem aplikacji Lyft.
Pojazdy będą wyposażone w sprzęt i oprogramowanie potrzebne do autonomicznej jazdy na poziomie 4, w tym LiDAR, radar i kamery zapewniające systemowi wykrywania pojazdu 360 stopni widzenia oraz możliwość widzenia z odległości do 300 metrów. Ten poziom technologii bez kierowcy oznacza, że człowiek nie będzie musiał przejąć kierowania.
techcrunch.com
Motional to spółka joint venture Aptiv-Hyundai o wartości 4 miliardów dolarów, której celem jest komercjalizacja pojazdów autonomicznych.
Do tej pory Motional korzysta z BMW serii 5 i minivanów Chrysler Pacifica Hybrid. Firma prowadzi testy w Bostonie, Las Vegas i Pittsburghu.
techcrunch.com
Obecnie tylko niewielka garstka operatorów faktycznie wdrożyła na drogach publicznych w pełni autonomiczne pojazdy, znane również jako pojazdy autonomiczne poziomu 4. Waymo, autonomiczna jednostka Alphabet, eksploatuje swoje pojazdy poziomu 4 na przedmieściach Phoenix od kilku lat. Cruise, spółka zależna General Motors, niedawno rozpoczęła eksploatację pojazdów poziomu 4 w San Francisco. Yandex, rosyjski gigant technologiczny, przetestował swoje pojazdy poziomu 4 w Las Vegas podczas targów Consumer Electronics Show w 2020 r. Pod koniec ubiegłego roku chińska firma technologiczna Baidu rozpoczęła testowanie swoich pojazdów bez kierowców w swoim kraju. Motional jest wyjątkowy, ponieważ szukał oceny bezpieczeństwa od niezależnej strony trzeciej przed przeprowadzeniem w pełni autonomicznych testów - niemieckiego TÜV SÜD.
www.theverge.com
Pojazdy będą wyposażone w sprzęt i oprogramowanie potrzebne do autonomicznej jazdy na poziomie 4, w tym LiDAR, radar i kamery zapewniające systemowi wykrywania pojazdu 360 stopni widzenia oraz możliwość widzenia z odległości do 300 metrów. Ten poziom technologii bez kierowcy oznacza, że człowiek nie będzie musiał przejąć kierowania.

Hyundai IONIQ 5 will be Motional and Lyft's first robotaxi | TechCrunch
Motional will integrate its driverless technology into Hyundai's new all-electric SUV to create the company's first robotaxi. At the start of 2023,

Motional to spółka joint venture Aptiv-Hyundai o wartości 4 miliardów dolarów, której celem jest komercjalizacja pojazdów autonomicznych.
Do tej pory Motional korzysta z BMW serii 5 i minivanów Chrysler Pacifica Hybrid. Firma prowadzi testy w Bostonie, Las Vegas i Pittsburghu.

Motional and Lyft target 2023 to deploy driverless robotaxi services in major US cities | TechCrunch
Motional, the Aptiv-Hyundai $4 billion joint venture aimed at commercializing autonomous vehicles, plans to launch fully driverless robotaxi services in

Obecnie tylko niewielka garstka operatorów faktycznie wdrożyła na drogach publicznych w pełni autonomiczne pojazdy, znane również jako pojazdy autonomiczne poziomu 4. Waymo, autonomiczna jednostka Alphabet, eksploatuje swoje pojazdy poziomu 4 na przedmieściach Phoenix od kilku lat. Cruise, spółka zależna General Motors, niedawno rozpoczęła eksploatację pojazdów poziomu 4 w San Francisco. Yandex, rosyjski gigant technologiczny, przetestował swoje pojazdy poziomu 4 w Las Vegas podczas targów Consumer Electronics Show w 2020 r. Pod koniec ubiegłego roku chińska firma technologiczna Baidu rozpoczęła testowanie swoich pojazdów bez kierowców w swoim kraju. Motional jest wyjątkowy, ponieważ szukał oceny bezpieczeństwa od niezależnej strony trzeciej przed przeprowadzeniem w pełni autonomicznych testów - niemieckiego TÜV SÜD.

Motional is now testing fully autonomous vehicles in Las Vegas
The tests came less than three months after Nevada gave the green light.