BigB00
Posiadacz elektryka
Napędzany przez dwa systemy ogniw paliwowych o łącznej mocy 240kW, Forze IX będzie miał maksymalną moc do 800 KM przy doładowaniu, która zostanie wysłana na wszystkie cztery koła. Będzie ważyć 1500 kg, osiągać prędkość 96 km/h w mniej niż trzy sekundy i powinien osiągać prędkość maksymalną przekraczającą 300 km/h.
„Hyundai jest zachwycony nawiązaniem partnerstwa z firmą Forze. Czerpiąc z naszego lidera w dziedzinie mobilności ogniw paliwowych i ambicji Forze, aby przenieść wodór na wyższy poziom, razem przekroczymy granice tego, co jest możliwe w rozwoju wyścigów o zerowej emisji ”- powiedział Tyrone Johnson, odpowiedzialny za rozwój pojazdów w Hyundai Centrum techniczne Motor Europe.
www.carscoops.com
www.hyundai.news
Mój komentarz.
Nie jestem fanem rozwiązań napędu wodorowego w autach osobowych/sportowych. A tutaj mam wrażenie jakby Hyundai raczej chciałby utwierdzić mnie w tym przekonaniu. Słyszymy o przenoszeniu wodoru na "wyższy poziom". Porównują swój pojazd do Porsche Taycana. Auto, które ma być nastawione tylko na osiągi do takiego, które jest w produkcji masowej i ma pewne ograniczenia. A mimo wszystko nie widać spektakularnej przewagi.
Forze IX ma 600KM i mniejszą wagę niż Porsche a przyspiesza w podobnym czasie do 100km/h. Prędkość maksymalna podobna? A czemu nie porównać do podobnej produkcji tylko elektrycznej? ID.R? Tamten pojazd ważył mniej (mimo baterii), przyspieszał szybciej i miał również mniejszą moc.
Co więcej, jeśli to ma być przyszłość napędu wodorowego, jego najwybitniejsze osiągniecie, to muszę przyznać, że podobne osiągi z większym miejscem dla pasażerów można obecnie mieć kupując Teslę model S
„Hyundai jest zachwycony nawiązaniem partnerstwa z firmą Forze. Czerpiąc z naszego lidera w dziedzinie mobilności ogniw paliwowych i ambicji Forze, aby przenieść wodór na wyższy poziom, razem przekroczymy granice tego, co jest możliwe w rozwoju wyścigów o zerowej emisji ”- powiedział Tyrone Johnson, odpowiedzialny za rozwój pojazdów w Hyundai Centrum techniczne Motor Europe.

Hyundai Partnering With Forze To Create World's Fastest Hydrogen Race Car | Carscoops
The Forze IX will have 800 hp and will be capable of hitting 60 mph in less than 3 seconds

Hyundai Motor partners with Forze Hydrogen Racing

Mój komentarz.
Nie jestem fanem rozwiązań napędu wodorowego w autach osobowych/sportowych. A tutaj mam wrażenie jakby Hyundai raczej chciałby utwierdzić mnie w tym przekonaniu. Słyszymy o przenoszeniu wodoru na "wyższy poziom". Porównują swój pojazd do Porsche Taycana. Auto, które ma być nastawione tylko na osiągi do takiego, które jest w produkcji masowej i ma pewne ograniczenia. A mimo wszystko nie widać spektakularnej przewagi.
Forze IX ma 600KM i mniejszą wagę niż Porsche a przyspiesza w podobnym czasie do 100km/h. Prędkość maksymalna podobna? A czemu nie porównać do podobnej produkcji tylko elektrycznej? ID.R? Tamten pojazd ważył mniej (mimo baterii), przyspieszał szybciej i miał również mniejszą moc.
Co więcej, jeśli to ma być przyszłość napędu wodorowego, jego najwybitniejsze osiągniecie, to muszę przyznać, że podobne osiągi z większym miejscem dla pasażerów można obecnie mieć kupując Teslę model S