I3 z 2014/15 w 2023. Warto?

Dziubek

Nowy na Forum
Cześć,
Zafascynowany tym, że w pracy mogę ładować auto elektryczne za free padło na zakup i3 z REXem, budżet około 70-80k.
Obecnie, w tej cenie można liczyć na 2014/2015 rok i nasuwa się pytanie, czy jeszcze warto?

Jaką macie degradację baterii / zasięg po ok 80k km i/lub 8 latach?

Dodatkowo: jakie są koszty eksploatacji? Nigdzie na polskim YT nie widzę takich informacji, a poza tym, że to elektryk trzeba wymieniać filtry, wahacze etc. Ile Was to kosztuje?

Na co jeszcze warto zwrócić aby jazda i3 była fajna przygodą a nie początkiem pielgrzymek po mechanikach?

Znacie jakiegoś speca (poza ASO) z Wrocławia który serwisuje takie maszyny i można z nim pogadać?

Dzięki :)
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jedna uwaga, bo mogło Ci umknąć: akurat w przypadku i3 uważałbym na egzemplarze ze stanów, a jest ich sporo. Mają jednofazową ładowarkę pokładową i inne złącze ładowania, co wymusz późniejsze używanie przejściówek.

Z ciekawości - czemu z REXem?
 

J123

Zadomawiam się
IMG_20220610_104115.jpgMam i3 94Ah Rex od ponad 3 lat. Zakupiłem używkę w BMW Premium Selection z dwuletnią gwarancją w formie ubezpieczenia. Jedyna awaria to przestały działać diody led na selektorze kierunku jazdy - naprawione przez ASO razem z aktualizacją do najnowszego softu. REX działa wyśmienicie bez żadnych problemów. Pozwala na pełne wykorzystanie baterii bez stresu i pokonywanie dłuższych tras. Mój egzemplarz ma już ponad 120kkm przebiegu i nie widzę w nim żadnej degradacji funkcjonalnej. BMS twierdzi że dostępnej energii ma ponad 28kWh. Bateria w wersji 94Ah ładuje się do 4.15V i ma dolny bufor 10% oraz górny 12% wiec powinna żyć bardzo długo. Jeżeli ktoś chce użytkować pojazd także na trasach to wersja z REX jest dla niego.
 

i394rex

Nowy na Forum
Tyle mniej więcej zostawiłem w ubiegłym roku w Bawaria Motors w Katowicach - co prawda 94 Rex ale w sumie powinno być podobnie dla 60:
- Sprawdzenie szczelności klimatyzacji, dezynfekcja, mikro filtr i chyba uzupełnienie ale jakieś śladowe ilości - 1900PLN (sam filtr ponoć jakieś 600)
- Przegląd olejowy Rex i to co tam sobie auto życzy ale bez filtra klimy (bo wymieniony wcześniej) - 1700PLN z czego jakieś 250 na dokręcenie luźnych śrub w mocowaniu drzwi (po dwóch dniach skrzypiało tak samo jak wcześniej...)

Widziałem kiedyś na jakimś ogłoszeniu fotkę faktury z Mikołowa z ASO i tam było sporo mniej - chyba 1900 za przegląd razem z klimą.
BMW przewiduje serwis olejowy co dwa lata, bez limitu kilometrów (albo nigdy o takim nie słyszałem)

Ceny przeglądu wysokie ale jak porównuje do ASO Citroena bez katastrofy (chociaż serwis Citro uważam za dużo lepszy), natomiast wyceny każdej innej roboty to jakiś nieśmieszny żart.
Klocki i tarcze przód - 3700
Odboje amortyzatorów i gumowe osłony amortyzatorów na wszystkich kołach 4700! 🤣🤣🤣🤣

Przebieg 113kkm, 2016r - latem miałem 28,2kW, teraz zimą 27,4.
Dużo osób marudzi że Rex zło - ja sobie bardzo chwalę mimo że używam sporadycznie.

Generalnie ja w 60Ah już bym się nie pakował bo dla mnie by to była permanentna jazda na rezerwie albo właśnie benzynie a nie takie było założenie - ale - wszystko zależy oczywiście od Twoich potrzeb.

Wady 60ki to poza mniejsza pojemnością:
-Wiele opinii że degraduje szybciej niż 94ka, sam oglądałem jedną 60Rex 2014 z 100kkm - salon Polska - zostało 14.4kW czyli słabiutko
-Kilka chorób wieku dziecięcego - ponoć tandetne mocowania silnika i bardzo kosztowne awarie kompresora AC
-Jednofazowa ładowarka 7.4kW - 32A, ja nie jestem w stanie zrobić takiego obciążenia na instalacji w domu więc realnie by było jakieś max 4.5kW. Wersja 94Ah w większości ma 3-fazową 16A więc lecę równo 11kW
-Wyraźnie gorsza krzywa ładowania DC (ev-database.com ładnie to pokazuje)

Tak jak przedmówcy - unikaj USA

Podsumowując: jeżeli bym nie miał opcji ładować się codziennie we własnym garażu to absolutnie skreśliłbym 60Ah.

P.S
To że teraz możesz ładować się w pracy za darmo jest super ale miej na uwadze że niekoniecznie zawsze tak będzie ;)
 
Last edited:

J123

Zadomawiam się
Jak miałem pakiet serwisowy to jeździłem na przeglądy do ASO. Zawsze próbowali naciągnąć mnie na jakieś chore wydatki, np. pióra wycieraczek przednich za 700 PLN itp. Samochód jest prosty mechanicznie wiec łatwo serwisowalny. Zbudowany z aluminium, włókna węglowego i plastiku wiec nawet nie będzie rdzewiał. Jest łatwy dostęp do części zamiennych w przyzwoitych cenach oraz dokumentacji serwisowej - pomału myślę o wymianie przednich amortyzatorów z całym zestawem łożyskowania i odbojów.
 

aadamuss

Posiadacz elektryka
Powypadkowe raczej nienaprawialne. Warto sprawdzić geometrię przed zakupem.
 

paradox

Fachowiec
posiadam taki samochodzik, po więcej info odsyłam do mojego wątku:
 
Top