Consigliero ID.3 1st

cooler

Pionier e-mobilności
Fajnie piszesz, dobrze się to czyta. Podziwiam spokój i zimne nerwy. Moja żona już by była w stresie, który by wykluczył wypoczynek😔
Dlatego żeby nie stresować rodziny zawsze starałem się ładować w trakcie wyprawy do Turcji w zakresie 20-50%. Jak po drodze był SC to pozwalałem sobie na niższy próg, bo ZAWSZE działały, ale jak jakaś lokalna sieć to bliżej 50% (bo mogła nie działać - i tak kilka razy miałem) aby w razie czego dociągnąć do planu B i C.
Tym bardziej że samochód miałem dopiero miesiąc i nie wiedziałem zbyt wiele kiedy i ile zużywa, a po drodze było bardzo górzysto i ilość km wg googla nie oddawała zużycia (bo np cały czas pod górę). Znacznie lepiej szacowała nawigacja Tesli i tu muszę przyznać że sprawdzała się znacznie lepiej niż moje przewidywania - z czasem nauczyłem się ufać i wyznaczać optymalną prędkość - gdy widziałem że ilość % po osiągnięciu celu spada to zwalniałem, jak rosła to pozwalałem sobie na więcej.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Dlatego żeby nie stresować rodziny zawsze starałem się ładować w trakcie wyprawy do Turcji w zakresie 20-50%. Jak po drodze był SC to pozwalałem sobie na niższy próg, bo ZAWSZE działały, ale jak jakaś lokalna sieć to bliżej 50% (bo mogła nie działać - i tak kilka razy miałem) aby w razie czego dociągnąć do planu B i C.
Tym bardziej że samochód miałem dopiero miesiąc i nie wiedziałem zbyt wiele kiedy i ile zużywa, a po drodze było bardzo górzysto i ilość km wg googla nie oddawała zużycia (bo np cały czas pod górę). Znacznie lepiej szacowała nawigacja Tesli i tu muszę przyznać że sprawdzała się znacznie lepiej niż moje przewidywania - z czasem nauczyłem się ufać i wyznaczać optymalną prędkość - gdy widziałem że ilość % po osiągnięciu celu spada to zwalniałem, jak rosła to pozwalałem sobie na więcej.
Ja jechalem na „janusza” po darmowkach, stad problemy ale finalnie wszystko sie udalo ;)
 

Cav

Pionier e-mobilności
Tez mielismy stresujaca sytuacje w Czechach w nocy, ja mialem 8% a moja baba juz zamilkla i widzialem strach w oczach ;)
Na luzie dojechalem z 3% i ladowanie w czwartej ladowarce ruszylo 😜
Jeszcze kilka takich postów i jednak zrezygnuję z powrotu do ev jako pierwszego auta.....
 

p0li

Pionier e-mobilności
Jeszcze kilka takich postów i jednak zrezygnuję z powrotu do ev jako pierwszego auta.....
ja jechałem z kolegą z Kielc (bardzo oszczędny) do chorwacji jakieś 17 lat temu - ja na gazie ona dieslem, przed granica tankował tak że dolewał po kropelce bujając samochodem bo chcał na raz dojechac na miejsce (na autostradzie składał lusterka żeby mniej palił - ale to inna historia )

no i tak se jechaliśmy - ja musiałem 2x gaz tankowac a on się śmiał

no i ja dojechałem a mu paliwo skończyło się 5km od następnej stacji

mam nadzieję że moja istoria skłoni cię @Cav do rezygnacji z samochodów spalinowych

a może dojdziesz jednak do innych wniosków?
 

Cav

Pionier e-mobilności
Nie widzę związku między opisywanym przez consigliero brakiem możliwości naładowania, a niezatankowaniem po drodze z przyczyn przekonaniowych.

BTW: co miało dać w przekonaniu kolegi to, że nie zatankował wcześniej?
W Chorwacji miało być jakoś specjalnie taniej, czy o co chodziło?
Bo przecież po drodze była Słowenia, albo Czechy/Słowacja, gdzie ceny zapewne były mocno zbliżone?
 

consigliero

Posiadacz elektryka
Nie było tak źle, mimo że obsługa ładowarki firmy Enel wymaga wprawy i cierpliwości. Po naładowaniu w Amatrice niejako na zapas dojechaliśmy do celu położonego na ostrodze buta. Fajnie jest obserwować zwiększający się zasięg i zużycie po dojechaniu do morza na poziomie 7kwh/100km. Podczas posiłku w Campoposto widać sporą różnicę w wyglądzie obecnych budynków w porównaniu do roku 2011. Można powiedzieć że część ludzi od 2016 żyje w osiedlach tymczasowych, być może postawionych przez rząd. Podczas obiadu trzech młodych ludzi podróżujących na rowerach komentowało ceny paliw, metal gpl, auto, nie znając włoskiego z kontekstu domyśliłem się o co chodzi. Wiedziałem też że metan, gpl bardzo u nich podrożał, zapytałem a co z samochodem elektrycznym, wyrazili raczej dezaprobatę do takiego pomysłu, jednym słowem opór przeciwko BEV podobnie jak u nas. Myślę że moja historia że do nich przyjechaliśmy właśnie elektrykiem nie zmieniła zbytnio ich przekonań. W czasie naszej wycieczki widziałem jedną teslę jadącą i dwa ID.3 podpięte pod ładowarki z których chciałem skorzystać. Na szczęście w Amatrice były 3 miejsca do ładowania. Obecnie auto jest podpięte pod Enel która jest naprzeciwko naszej kwatery. Już parkując wieczorem pojawiła się informacja o aktualizacji i musiałem odpuścić ładowanie na godzinę, bo tyle miała trwać. Nie wiem czego dotyczyła bo na mój rozum nie zmieniło się nic, a błędy dalej są. Odkryłem jeszcze jedną reperkusję błędów, inteligentne światła nie są obecnie smart, mamy albo krótkie albo długie bez wycinania obszarów. Jeszcze jedna uwaga ABRP działał fajnie do momentu jazdy nad morzem, mając 61% i na miejscu planowane 16% zaczął pokazywać że trasa nieważna i na miejscu będzie -16%, nie pomogło przeliczanie, musiałem użyć nawigacji OEM
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2021-10-16 o 07.50.00.png
    Zrzut ekranu 2021-10-16 o 07.50.00.png
    3,5 MB · Liczba wyświetleń: 1

consigliero

Posiadacz elektryka
Nie wiem jak się jeździ teslą po krętych górskich drogach. Wyjeżdżając rano z Peschici w kierunku Veste za nami pojawił się citroen w wersji rajdowej, goście w kaskach ryk silnika i przez następne kilometry jechali za nami . VW prowadzi się naprawdę świetnie, na każdym wyjściu z zakrętu goście zostawali z tyłu i na zakręcie też tracili a nie chciałem jechać zbyt agresywnie aby się nam rzeczy w lodówce nie powywracały, po jakimś czasie ich puściłem bo zaczęły się widoki. Do błędów doszły światła zewnętrzne. Gdy zaparkowałem w Veste pojawiła się informacja o aktualizacji tylko trzeba czekać godzinę, poszliśmy zobaczyć miasto a po powrocie musieliśmy poczekać jeszcze 5 minut i po wejściu z błędów pozostała informacja o uzupełnieniu płynu w spryskiwaczach . Poprawiła się też temperatura, solidne 20 stopni, a droga do Mattinaty, samochód na wąskich szybkich zakrętach sprawował się jeszcze lepiej.
 

Attachments

  • E1AD4EAE-29A1-4F8F-826F-268BC9EF0D9B.jpeg
    E1AD4EAE-29A1-4F8F-826F-268BC9EF0D9B.jpeg
    597,5 KB · Liczba wyświetleń: 6
  • 4E91DAFC-6A46-4C27-ADA0-4BCD5D3C8C04.jpeg
    4E91DAFC-6A46-4C27-ADA0-4BCD5D3C8C04.jpeg
    390,8 KB · Liczba wyświetleń: 8
  • D0F130DE-F4BD-4651-A4EB-85A75F94E202.jpeg
    D0F130DE-F4BD-4651-A4EB-85A75F94E202.jpeg
    406 KB · Liczba wyświetleń: 6
  • 4CE3591E-E0FF-4D32-A3A6-C6415EDBB4A0.jpeg
    4CE3591E-E0FF-4D32-A3A6-C6415EDBB4A0.jpeg
    420,2 KB · Liczba wyświetleń: 8
  • 0F3BE852-00E4-466C-883F-E36E4D0B3C7F.jpeg
    0F3BE852-00E4-466C-883F-E36E4D0B3C7F.jpeg
    516,5 KB · Liczba wyświetleń: 8
  • 186B91F0-8DDC-4D19-9CD5-AF76E444361F.jpeg
    186B91F0-8DDC-4D19-9CD5-AF76E444361F.jpeg
    542,3 KB · Liczba wyświetleń: 6
  • 2CF2ED20-6808-4217-A485-EEAD52851E0F.jpeg
    2CF2ED20-6808-4217-A485-EEAD52851E0F.jpeg
    354,7 KB · Liczba wyświetleń: 8
  • E8867A78-370F-488F-83E9-4172E2BAD864.jpeg
    E8867A78-370F-488F-83E9-4172E2BAD864.jpeg
    406,5 KB · Liczba wyświetleń: 8
  • 52E9B1A1-390F-4FB9-A443-A52BBFE891C3.jpeg
    52E9B1A1-390F-4FB9-A443-A52BBFE891C3.jpeg
    489,3 KB · Liczba wyświetleń: 6
  • 71592849-F9BE-4F76-A670-2CCE2E84A5BE.jpeg
    71592849-F9BE-4F76-A670-2CCE2E84A5BE.jpeg
    275 KB · Liczba wyświetleń: 6

cooler

Pionier e-mobilności
Tesla w górach na serpentynach prowadzi się jak marzenie. Potwierdza to zresztą najwyższa prędkość przejścia testu łosia 86km/h (testy km77) spośród wszystkich testowanych samochodów(83 bez dotknięcia żadnego słupka)
Nie znalazłem Id.3 ale id.4 wyszedł fatalnie, najlepsza udana próba to 73km/h, narzekali że fatalnie pracuje tylnia oś i przy 71km/h wypadł im z toru.
Tak więc ostrożnie z tymi serpentynami, w końcu to ta sama platforma.
Tam na dole to białe na poboczu to moja:)
 

Attachments

  • IMG_20210729_142012334.jpg
    IMG_20210729_142012334.jpg
    2 MB · Liczba wyświetleń: 13
Last edited:
Top