Id.4 GTX vs Ioniq 5 AWD - co wybrać ?

Master

Zadomawiam się
Proszę o uwagi , wady , zalety ID.4 gtx nad ioniq 5
Mam porównywalna ofertę cenowa ( rabat ok 5%) na oba i zastanawiam się co wybrać. Ma to być auto rodzinne
Z mojej analizy wynika ze ID.4 powinien mieć większy bagażnik i większy zasięg , bezprzewodowy apple / android car play
Pozostałe sprawy wygrywa Ioniq 5
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jeśli kupujesz auto na ponad 3 lata to może ta prędkość ładowania ma znaczenie, bo powstaną w Polsce szybkie ładowarki. W krótszej perspektywie ciężko będzie wykorzystać przewagę ioniqa. Chyba, że za granicą.

ID.4 ma mniejszy promień zawracania (o ile go nie zepsuli w GTX) i bardzo fajnie zestrojone zawieszenie. Z wstępnych testów wygląda też na to, że zużywa mniej energii, ale testów ioniqa jest na razie niewiele, więc to nic pewnego.

ID.4 jest też ciut mniejszy z zewnątrz, co dla niektórych jest plusem.
 

turez

Zadomawiam się
Ja bym jeszcze wrócił uwagę na możliwość odłączania jednej z osi dla zwiększania zasięgu w trasie. Ionic5 ma taką opcję. No i mówiąc szczerze to słaby ten upust od VW.
Ja jeszcze będę brał po uwagę EV6. Z chęcią bym się przyjrzał mustangów i Nissanowi Aryia. Z tym, że oba będą chyba miały zbyt małe bagażniki a dodatkowo Nissan mocno opóźnia wejście na rynek i być może nie dam rady go obejrzeć i się przejechać przed terminem zmiany samochodu. Sprawdź sobie jeszcze zasady i koszty serwisowania bo niby elektryki mają być tańsze, a gdzieś widziałem że któryś producent życzył sobie tysiaczka za przegląd po 30 tys km.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Mustangi na ten rok wszystkie już są zarezerwowane.

Z tego co kojarzę to vw ma z przodu silnik indukcyjny, więc może go odłączać bez żadnych sprzęgieł ani innych kombinacji.

Z ev6 przyjrzyj się tylnej kanapie. Jeśli do wożenia masz tylko małe dzieci to ok. U mnie starsze dziecko jest już prawie pełnoletnie i na tylnej kanapie sadzałbym je tylko za karę.

Ariya wydaje się być ciekawa, ale na razie istnieje tylko wirtualnie. Nie ma testów ani recenzji.
 

turez

Zadomawiam się
Mustangi na ten rok wszystkie już są zarezerwowane.

Z tego co kojarzę to vw ma z przodu silnik indukcyjny, więc może go odłączać bez żadnych sprzęgieł ani innych kombinacji.

Z ev6 przyjrzyj się tylnej kanapie. Jeśli do wożenia masz tylko małe dzieci to ok. U mnie starsze dziecko jest już prawie pełnoletnie i na tylnej kanapie sadzałbym je tylko za karę.

Ariya wydaje się być ciekawa, ale na razie istnieje tylko wirtualnie. Nie ma testów ani recenzji.
Ta kanapa w EV6 mi pasuje bo mam dwójkę dzieci. Za rok będa miały 9 i 7 lat. Z fotelikami, które podniosą siedzisko będzie ok jeszcze przez kilka lat, ale bardzo mnie ciekawi po zapowiedziach testerów. Trudno uwierzyć aby to było aż tak uciążliwe. Zobaczymy.

GTX jeśli będzie odłączana os też wejdzie na short listę.
A zapewne duży wpływ będzie miała możliwość dokładnego zapoznania się z modelem poprzez wypożyczenie np na dzień lub weekend no i opcje finansowania mogą być wręcz kluczowe:)
 

Master

Zadomawiam się
GTX jeśli będzie odłączana os też wejdzie na short listę.
GTX Ma odłączany przedni silnik , właśnie obejrzałem filmik Bjorna i tym tłumaczy zużycie prądu w GTX niewiele gorsze od ID.4 mimo ze gtx cięższy przez dodatkowy silnik o Ok 100 kg
Trochę się obawiam tych oszczędności VW typu hamulce bębnowe na tylnej osi, tłumacza zd mało używane , byłby pewniej mniej gdyby był one pedal driving jak w ioniq
 

vwir

Pionier e-mobilności
Z powodu braku one pedal drive i braku phone as a key u mnie ID.4 spadł w rankingu. A był wysoko. Na razie wygrywa mach-e. Jutro spróbuję go obejrzeć na żywo. Mam porównanie z ID.4 i Eniaq, więc postaram się sklecić jakieś porównanie.
 

Master

Zadomawiam się
Z powodu braku one pedal drive i braku phone as a key u mnie ID.4 spadł w rankingu. A był wysoko. Na razie wygrywa mach-e. Jutro spróbuję go obejrzeć na żywo. Mam porównanie z ID.4 i Eniaq, więc postaram się sklecić jakieś porównanie.
Dzięki za info
Czekamy na porównanie
Phone as a key to oprócz Tesli ma tylko mach-e ?
 

planzero

Fachowiec
ID ma "almost one pedal" - a w sumie, dlaczego to dla was takie ważne? ja jeżdżę nieco ponad jeden tydzień elektrykiem i owszem fajnie się na regenie jeździ, ale żeby to było decydujące kryterium to bym w życiu nie powiedział...
 

Master

Zadomawiam się
ID ma "almost one pedal" - a w sumie, dlaczego to dla was takie ważne? ja jeżdżę nieco ponad jeden tydzień elektrykiem i owszem fajnie się na regenie jeździ, ale żeby to było decydujące kryterium to bym w życiu nie powiedział...
One pedal jest lepszy , zatrzyma auto zupełnie a to duża różnica ,
Jeździłem Leaf który ma one pedal a teraz Mazda bez mocnym reg ale nie zatrzymuje , trzeba nogę na hamulec a to czas , mniejsze bezpieczeństwo , zużycie hamulców
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ma a nie miała kiedyś , wprowadzili na życzenie.
Pisałem jaki byłem zawiedziony, po fascynacji tym w Leafie.
Ale za miesiąc dwa wprowadzili. Owszem można to w ustawieniach zmienić na tradycyjne pełzanie itd.
Lecz chyba większość jak spróbuje , to już zostaje przy tej opcji.
W Leafie też mam na stałe to w opcjach.

Dla mnie to super sprawa w elektrykach. Jazda jest jak w grze z jojstickiem, po godzinie się to łapie. Hamulec uzywam sporadycznie, przy zmianie kierunku przód /tył i to czasem lub awaryjnie. Na marginesie nie puszcza sie zawsze pedału gazu a dawkuje jego naciśnięcie w zależności od sytuacji.
 
Last edited:

mmm

Zadomawiam się
Po miesiącu jazdy w Niro powiem tak - wolałbym mieć one pedal.

Ustawiam max regenerację i po zdjęciu nogi z gazu zwalnia do 10-11km/h. Potem muszę cisnąć manetkę na kierownicy (ręczna rekuperacja) do 0. A na koniec i tak muszę cisnąć hamulec by włączyć autohold. (względnie od 10 do 0 hamuję nogą). Za dużo zabawy.
 

Master

Zadomawiam się
Ja w Mazda mx 30 tez nie mam - zwalnia dość mocno ale do 6kmh wiec lipa
One pedal najlepszy , im dłużej używasz tym bardziej potrzebny
Największy szok jak wejdziesz po one pedal do auta spalinowego z automatem zimnego który ciągnie na ssaniu wtedy od kolizji mały krok
 

vwir

Pionier e-mobilności
ID ma "almost one pedal" - a w sumie, dlaczego to dla was takie ważne? ja jeżdżę nieco ponad jeden tydzień elektrykiem i owszem fajnie się na regenie jeździ, ale żeby to było decydujące kryterium to bym w życiu nie powiedział...
Ja jeżdżę elektrykami ponad 4 lata. Wiem czego chcę i one pedal to kryterium bardzo ważne. Po prostu lubię i już. Nie każdy tak musi mieć.
 

turez

Zadomawiam się
Przymierzałem się dziś do id.4 w salonie. Moje wrażenia w kontekście ionica5, w którym siedziałem 3 dni temu.
A więc id.4. w wersji first. W środku istotnie ciaśniejszy niż Ionic5, szczególnie na fotelu kierowcy. Nisko nad głową dach z panorama i pewnie to ona powodowała wrażenie ciasnoty mimo, że paradoksalnie duże przeszklenia powinno sprawiać wrażenie przestronności. Na tylnej kanapie miejsca dość podobnie w obu samochodach. Na plus dla VW przelotka na narty. Sam zamsz na siedziska h i oparciach jest ok, całkiem miły w dotyku, ale już np. tyły foteli przednich, zagłówki przednie i tylne oraz podłokietnik i środkowa cEsc tylnej kanapy to tandetna cerata. Jak dla mnie najgorszy kawałek tego samochodu. W Ionicu był pakiet lwather i gruba, mięsista wegańska skóra bijącą materiały VW na głowę. W VW te kapitańskie podłokietniki, które śłabo wyglądają są całkiem wygodne, przynajmniej na chwilę. Jeśli chodzi o bagazniki to w VW oglądałem tylko to co z tyłu i tu znowu zaskoczenie. Parametry mówią, że ma być większy niż w Ionic5, a moim skromnym oglądem większy nie jest.😳 Generalnie sporo w Niemcu plastiku, choć to rusza mnie to sXzegolnie puki nie mam z nim kontaktu w podróży😀 Jak dla mnie całościowo z wyglądu i materiałów zdecydowana przewaga Koreańczyka. Do tego przestronność wnętrza. A warto dodać, że oglądałem topowa wersję Niemca i tylko środkowa a więc executive z.pakiwtem leather Koreańczyka. O jeździe się nie wypowiadam bo nie jeździłem. .
Peace 🤟
 

planzero

Fachowiec
trudno nie zauważyć taniego plastiku w VW :) A podobno ID4 i tak ma lepszy niż mój w ID3 ;)
 
Top