Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
VOLKSWAGEN
VW ID. Buzz Forum • Volkswagen ID. Buzz Pro/Cargo
ID Buzz do vanlifu.
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Zbigniew Gotkiewicz, post: 194592, member: 4475"] Nie korzystam z kempingów. W Europie Zachodniej jest tak gęsta sieć ładowarek że nie ma problemu z naładowaniem auta. Problemem za to jest zarejestrowanie się w poszczególnych sieciach ładowarek. W Hiszpanii jest tych sieci kilka, próbowałem w czterech ale tylko w jednej udało mi się zarejestrować. I mało jest ładowarek które działają na kartę płatniczą. Inna rzecz to ceny prądu. Żeby przejazd na prąd był tańszy niż dieslem to prąd musi kosztować nie więcej niż 1,5 zł. Są takie ceny, na przykład w Hiszpanii płacę przy ładowaniu typem 2 0,31 Euro za kWh ale na autostradzie na szybkich ładowarkach cena ta może wynosić nawet 0,8 Euro co powoduje, że jazda na prąd staje się ponad dwukrotnie droższa niż dieslem. Osobna sprawa to planowanie podróży. Ponieważ to moja pierwsza wyprawa zagraniczna elektrykiem to czuję, jak od planowania tworzą mi się nowe synapsy w mózgu, ale podobno to dobre dla starych ludzi i opóźnia nadejście demencji i chorób neurodegeneracyjnych. To co najważniejsze, to zostawienie sobie minimum 100 km zasięgu przed planowaną ładowarką bo możemy mieć objazd albo nieczynną ładowarkę. Dlatego ja się ładuję co 200 - 260 km zależnie od tego czy korzystam z 80% pojemności akumulatora czy ze 100%. Czas ładowania na szybkich ładowarkach to 20 - 40 minut. W sam raz, żeby zrobić szybkie zakupy albo wypić kawę a na średnich to 4 godziny które mogę spowolnić do 8 i pójść spać. Tempo jazdy spokojne do 80 km/h a na autostradzie za ciężarówką na tempomacie. Zasięg mocno się zmienia w zależności od temperatury, stylu jazdy, ukształtowania terenu i wiatru. Na zasięgu trzeba szczególnie uważać w górach i podnieść planowaną rezerwę do 150 km. Część mieszkalną auta mam zasilaną z fotowoltaiki z magazynem energii. Panele są planowane do zasilania auta na postoju, ale w letniej porze roku. Teraz robiłem wstępne próby bo instalacja nie jest skończona , ale w ciągu dwóch godzin udało mi się naładować jakieś 15-20 km zasięgu. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
VOLKSWAGEN
VW ID. Buzz Forum • Volkswagen ID. Buzz Pro/Cargo
ID Buzz do vanlifu.
Top