Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
VOLKSWAGEN
VW ID. Buzz Forum • Volkswagen ID. Buzz Pro/Cargo
ID Buzz do vanlifu.
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Zbigniew Gotkiewicz, post: 198374, member: 4475"] Podsumowanie: wyjazd pięciotygodniowy. Trasa do Gibraltaru przez Normandię i Bretanię w jedną stronę i w miarę prosto z powrotem. Na jazdę, czyli głównie prąd wydałem około 4700 zł. Na pozostałe zakupy (jedzenie, muzea, prezenty) 2600 zł. W zeszłym roku zrobiłem podobną wycieczkę dieslem i kosztowało mnie to około 5 tysięcy a w tym jakieś 4200 to paliwo. Ceny prądu da zróżnicowane. W Niemczech, krajach Beneluksu i Francji korzystałem z aplikacji Smoov gdzie cena prądu wynosi 0,36 - 0,49 euro. Ta cena nie dotyczy Niemiec gdzie wynosi 0,62 - 0,73 euro. W Hiszpani ładowałem się za pomocą aplikacji x way. To była jedyna aplikacja jaka udało mi się uruchomić w Hiszpanii. Pozostałe, mimo usilnych prób odmawiały instalacji. Ceny w Hiszpanii to najczęściej 0,31 - 0,39 euro za 1 kWh. W Polsce są różne ceny, a z tych ostatnio odnotowałem od 0,31 do 0,53 euro (1,35 zł do 2,3 zł) Czas ładowania, odcinki do przejechania, zasięgi. Na szybkich ładowarkach czas ładowania to około godziny na typie 2 około 4 godzin, który można przedłużyć do 10 jeśli planujemy nocleg. Najdłuższe odcinki na jednym ładowaniu sięgały 290 km co zużywało około 80% pojemności baterii. Najdłuższe odcinki dzienne jakie udawali się zrobić to 700 km co wymagało dwóch ładowań w trasie na szybkich ładowarkach i noclegu na ładowarce AC typ 2. Ponieważ notowałem przejechane odcinki i procent baterii jaki na to poszedł to mogłem teraz przeliczyć ile mógłbym przejechać gdybym chciał wykorzystać 100% pojemności. Wyniki mają dość dużą rozbieżność. Producent deklaruje zasięg 420 km a w rzeczywistości tylko jeden odcinek po przeliczeniu dawał 412 km. I jeden 457 km. Pozostałe wyniki mieszczą się w większości pomiędzy 300 a 360 km zasięgu na pełnej baterii. Były też wyniki poniżej 300 km na przykład 250 km przy podjeździe w Pireneje i ładowanie na przełęczy przez co zjazd z gór nie poprawił zasięgu. Jazda pod wiatr też odczuwalnie zmniejszała zasięg podobnie jak niskie temperatury. Francja i Niemcy na powrocie gdzie temperatura była bliska zeru i jazda była pod wiatr dawały zasięgi w okolicach 300 km na pełnej baterii. Za to przy długim zjeździe z gór zasięg przeliczeniowy osiągnął 490 km. Odzysk energii. Przed wyjazdem przepowiadacz przyszłości pokazuje zasięg 291 km. Po przejechaniu 26 km 0d górę zasięg spada o 77 km do 214. Zjazd w dół tą samą trasą daje przyrost zasięgu o 36 km według przepowiadacza przyszłości do 250 km. Czyli zostało odzyskane prawie 50% z zasięgu który został stracony na wyjazd pod górę. Trzeba jednak uważać, bo prognozowany zasięg 120 km zjechał do kilkunastu kilometrów na dziesięcokilometrowym stromym podjeździe co sprowadziło pojemność baterii z 22% do 9%. Czyli w górach musimy mieć większe zapasy rezerwy. Jeśli na płaskim 100 km jest wystarczające, to w górach prognozowany zasięg 150 km jest już bezwzględnym nakazem szukania ładowarki. Aplikacja Elli. Dobrym rozwiązaniem na taką podróż byłoby opłacenie najdroższego abonamentu w aplikacji Elli od Volkswagena aby uzyskać dostęp do ładowarek w tej sieć. Przy najdroższym abonamencie opłacanym na miesiąc w wysokości 60 zł mamy ceny za 1 kWh odpowiednio do ładowarki 0,37 euro lub 0,65 euro. W Hiszpani te ceny nie są atrakcyjne w Polsce podobnie, szczególnie gdy lądujemy się w domu ale Francja a już szczególnie Niemcy to już warto wziąć pod uwagę. Poza tym będzie mniejszy stres związany z szukaniem ładowarki. Ja nie korzystałem z tej aplikacji i nie wiem jak się sprawuje w praktyce. Ile kosztuje przejechanie 100 km. Jeżdżąc dieslem busem (CITROEN Jumpy 2 hdi) w takim stylu jak elektrykiem zszedłem do 5 litrów ropy na 100 km. Przy obecnej cenie diesla 1,6 euro za 1 litr wychodzi 8 euro za 100 km. Przeliczając ile mnie kosztował prąd na sto kilometrów policzyłem kilka odcinków i rozrzut cen mi wyszedł znaczny, bo od 6,9 euro do 13 euro za sto kilometrów, jednak sporo odcinków plasowało się w okolicach 8 euro. Za to w Niemczech koszt przejechania elektrykiem 100 km wynosi 17 euro, czyli dwa razy więcej niż dieslem. Nic dziwnego że niemieckie państwo postanowiło zlikwidować diesle. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
VOLKSWAGEN
VW ID. Buzz Forum • Volkswagen ID. Buzz Pro/Cargo
ID Buzz do vanlifu.
Top