ID.Charger - parę pytań.

bilbolodz

Nowy na Forum
Jest tu jakiś "cwaniak" od ID.Chargera? Próbuję to ogarnąć i mam pytanie:
  • ograniczenie obciążenia poszczególnych faz. Po podłączeniu wygląda, że samochód (ID3) bierze prąd tylko z faz L1 i L2 (łącznie 7.2kW czyli tyle ile potrafi). Jak ustawiłem DIP switchami jakieś ograniczenie to ładowarka cały czas bierze prąd tylko z dwóch faz z tym że zgodnie z tym ograniczeniem więc samochód ładuję się z mniejszą mocą. To może być oczywiście kwestia że ID3 (wersja z lądowaniem 7.2kW) potrafi się ładować tylko z dwóch faz ale było by to trochę dziwne.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ale przecież to normalne przy ładowaniu 7,2kW. Tak naprawdę to sporo samochodów wtedy ciągnie całe 7kW z jednej fazy, więc jestem wręcz zaskoczony, że vw robi to z dwóch. Dopiero wersje z ładowarką 11kW wykorzystują trzy fazy.
 

bilbolodz

Nowy na Forum
Smutne rzeczy opowiadasz.... Właśnie tak mi wychodziło z "dumania nad problemem" ale nie chciałem dopuścić myśli że można pójść na taki brzydki skrót technologiczny. Wygląda na wpływ księgowego na proces projektowania (po wkładać 3 fazowy prostownik skoro można dwu fazowy)....
 

vwir

Pionier e-mobilności
Podejrzewam, że tak naprawdę jednofazowy. Tylko wykorzystuje nie zero i fazę, tylko dwie fazy (prąd międzyfazowy). Dziwne jest raczej to, że się z tym wcześniej nie spotkałeś. Wszyscy wkoło trąbią, że jeśli tylko masz taką możliwość to podczas konfigurowania dołóż ładowarkę 11kW. W przeciwnym przypadku będziesz miał jednofazową 7kW, która wymaga zabezpieczenia 32A. W Twoim przypadku i tak jest nieco lepiej. W takim na przykład leafie nie masz w ogóle opcji 11kW i chcąc nie chcąc masz ładowarkę jednofazową.
 

bilbolodz

Nowy na Forum
Jak zamawiałem 9 miesięcy temu to byłem zielony a potem nic już się nie dało zmienić w konfiguracji. W sumie walczę dopiero od 3 dni więc pewnie nie jedno mnie jeszcze zaskoczy.
 

vwir

Pionier e-mobilności
No takie życie. Najpierw trzeba było pytać, później konfigurować. Jasne, że można mieć teraz pretensje do vw, ale prawda jest taka, że w wielu samochodach domyślna jest ładowarka jednofazowa, a za trójfazowe 11kW trzeba dopłacić. Żenujące są przypadki gdy nawet za dopłatą nie ma dostępnej 11kW.
 
Top