Dopiszę swoje doświadczenia po krótkiej jeździe testowej, w odpowiedzi na powyższe:
- bardzo przestronne wnętrze, względem Skody Karoq która jest tylko o centymetr węższa, na długość różnica jest większa (tj. 20cm na korzyść ID) ale ID.4 zyskuje tutaj podwójnie,
- podłokietniki - miałem obawy jednak są wystarczająco wygodne,
- audio - gra standardowo, po podbiciu niskich tonów jest więcej niż zadowalające,
- sterowanie klimatyzacją nie sprawia problemu,
- przyciski dotykowe na kierownicy mają fajne sprzężenie zwrotne,
- piano black przy uchwytach w drzwiach to chyba nie najlepszy pomysł,
- świetny aktywny tempomat - działa w oparciu o radar oraz mapę, można nie korzystać z hamulca i np. nie wypadnie z ronda z maksymalnym przyspieszeniem gdy auto z przodu zniknie z radaru,
- rekuperacja - niektórzy na filmach twierdzą, że jest niewystarczająca, mi pozwalała przejechać dużą część trasy bez używania hamulca, działa bardzo płynnie,
- przyspieszenie nie robi wrażenia jednak auto jest dynamiczne.
Na co powinni zwrócić uwagę potencjalni nabywcy w mojej opinii? W wersji podstawowej brak keyless entry, kamery cofania, ładowarka tylko 50kW. Ideałem byłaby możliwość dokupienia niezależnie wymienionych opcji oraz np. elektromechanicznie, bezprzewodowo otwieranej klapy bagażnika. Coś jednak musi klientów skłonić do wyłożenia większej kwoty na auto w wyższym pakiecie
