ID4 77kW

Robmal

Posiadacz elektryka
Cześć. Odebrałem właśnie ID4 77kW. Uprzedzam ze nie jechałem jeszcze TM3. Auto mnie zachwyciło. Na kołach 21 celi komfort resorowania jest b. dobry. Wyciszenie rewelacja. Multimedia bardzo dobre. Nie lagują. Apple car play bez kabla rewelacja. Przy spokojnej jeździe obwodnicami i trochę miasta „spalanie” 19 -20 kW. Jedyny minus nie czuć momentu obrotowego. Auto się zbiera ale d...y nie urywa. Zakochałem się. Na maj mam jazdę TM3 i może być niespodzianka. Jeśli chcecie o coś zapytać to zapraszam.
 

Robmal

Posiadacz elektryka
Użyczenie od VW na 24 godziny. Podłokietniki średnio. Chyba wolę jeden szeroki. Na ich plus jest możliwość ustawienia indywidualnego dla każdego pasażera
 

Robmal

Posiadacz elektryka
Mógłbyś sprawdzić czy można odebrać połączenie i rozłączyć się nie odrywając rąk od kierownicy korzystając z zestawu głośnomówiącego?
Sprawdziłem, odebranie połączenia z kierownicy, zakończenie z ekranu inforozrywki....
 

Robmal

Posiadacz elektryka
Podsumowanie 24 godzinnego posiadania auta (przypominam użyczenie od VW - za co dziękuje salonowi w Poznaniu)
Pochwały były w pierwszym poście. Nadal podtrzymuje to co napisałem - komfort, wyciszenie, HUD z rozszerzoną rzeczywistością - uwaga obsługuje tylko nawigacje fabryczną (mówmy o dynamicznym wskazywaniu kierunku i. odległości), bezprzewodowe Apple car play oraz zużycie energii - wszystko na duży +.
Z drobiazgów na nie - moim zdaniem oczywiście:
- ciężko zamykające się tylne drzwi, kilkukrotnie musieliśmy je zamykać ponownie
- wykończenie wnętrza - zbyt plastikowe, jest lepiej niż w ID.3 ale nadal słabo. Piano black na uchwytach drzwi to nieporozumienie
- podłokietniki kapitańskie chyba jednak nie, wolałbym standardowy, pojedynczy, szeroki i miękki
- fotele - pomimo tego, że były to ergoactive to dla nas (ja i żona) po przesiadce z volvo było bardzo słabo, na pewno volvo robi lepsze
- wieczorem nie są podświetlane przyciski dotykowe na ekranie infotainment-u
- przyciski na kierownicy - dotykowe z haptyką mi nie odpowiadają, kilkukrotnie nieopatrznie przełączałem sobie różne ustawienia
- auto jest duże, szerokie - chyba na moje potrzeby zbyt duże, ID.3 natomiast mi nie podchodzi
- przyśpieszenie jest wystarczające, pewnie osoby jeżdżące TM3 powiedziałyby, że słabe, ale dla nas było akceptowalne
- rekuperacja jednostopniową ale mz wystarczająca
- bardzo słabe audio, nie rozumiem dlaczego było tak słabo ale dźwięk był płaski, bez głębi i basu (nie jestem jego zwolennikiem ale tutaj go wyraźnie brakowało)
- auto podatne na boczne podmuchy wiatru, zdziwiłem się ponieważ przy tej wadze powinno być lepiej,
- asystent utrzymania pasa ruchu bardzo dobry, niestety szybko wzywa kierowcę do uchwycenia kierownicy, ładnie utrzymuje kierunek jazdy
- koła 21" nie ograniczają komfortu, dla mnie za duże - 19" byłyby wystarczające
Gdyby to auto z tym wyposażeniem kosztowało 200 tyś. zł to stałbym się klientem VW - 250 to za dużo.
Proponowany upust od 10 - 12 tyś. zł.
 

marcinsz

Zadomawiam się
Dopiszę swoje doświadczenia po krótkiej jeździe testowej, w odpowiedzi na powyższe:
- bardzo przestronne wnętrze, względem Skody Karoq która jest tylko o centymetr węższa, na długość różnica jest większa (tj. 20cm na korzyść ID) ale ID.4 zyskuje tutaj podwójnie,
- podłokietniki - miałem obawy jednak są wystarczająco wygodne,
- audio - gra standardowo, po podbiciu niskich tonów jest więcej niż zadowalające,
- sterowanie klimatyzacją nie sprawia problemu,
- przyciski dotykowe na kierownicy mają fajne sprzężenie zwrotne,
- piano black przy uchwytach w drzwiach to chyba nie najlepszy pomysł,
- świetny aktywny tempomat - działa w oparciu o radar oraz mapę, można nie korzystać z hamulca i np. nie wypadnie z ronda z maksymalnym przyspieszeniem gdy auto z przodu zniknie z radaru,
- rekuperacja - niektórzy na filmach twierdzą, że jest niewystarczająca, mi pozwalała przejechać dużą część trasy bez używania hamulca, działa bardzo płynnie,
- przyspieszenie nie robi wrażenia jednak auto jest dynamiczne.

Na co powinni zwrócić uwagę potencjalni nabywcy w mojej opinii? W wersji podstawowej brak keyless entry, kamery cofania, ładowarka tylko 50kW. Ideałem byłaby możliwość dokupienia niezależnie wymienionych opcji oraz np. elektromechanicznie, bezprzewodowo otwieranej klapy bagażnika. Coś jednak musi klientów skłonić do wyłożenia większej kwoty na auto w wyższym pakiecie ;)
 

Twari

Zadomawiam się
- wieczorem nie są podświetlane przyciski dotykowe na ekranie infotainment-u
Też mi to bardzo przeszkadzało bo nie widać ich zupełnie w nocy

- przyciski na kierownicy - dotykowe z haptyką mi nie odpowiadają, kilkukrotnie nieopatrznie przełączałem sobie różne ustawienia
Lewą ręką trzymając kierownicę na godzinie 9 non stop w coś klikałem przypadkowo...

I z wad dorzuciłbym totalnie zniekształcony obraz z kamery cofania.

Robmal - jaką TM3 rozważasz ewentualnie? I jaką będziesz miał do jazdy testowej?
 

Robmal

Posiadacz elektryka
- wieczorem nie są podświetlane przyciski dotykowe na ekranie infotainment-u
Też mi to bardzo przeszkadzało bo nie widać ich zupełnie w nocy

- przyciski na kierownicy - dotykowe z haptyką mi nie odpowiadają, kilkukrotnie nieopatrznie przełączałem sobie różne ustawienia
Lewą ręką trzymając kierownicę na godzinie 9 non stop w coś klikałem przypadkowo...

I z wad dorzuciłbym totalnie zniekształcony obraz z kamery cofania.

Robmal - jaką TM3 rozważasz ewentualnie? I jaką będziesz miał do jazdy testowej?
Zakładałem zakup TM3SR+ 2021, do jazdy LR
 

marcinsz

Zadomawiam się

Twari

Zadomawiam się
Żałuję, że nie zrobiłem zdjęcia ekranu podczas cofania. Nie wiem co tam zastosowano, ale jest to nienaturalne i utrudnia ocenę odległości i otoczenia. Pierwszy raz spotkałem się z aż takim zwężeniem obrazu ze zwykłej kamery. Auto stojące za mną na ekranie wyglądało jak chiński wąski wysoki busik :) Jeśli wiecie o czym mówię. Rozumiem zniekształcenia w rogach ale na środku ekranu? Coś tam jest nie tak moim zdaniem. Kamery które Nissan montuje w autach za 80k są wyraźniejsze i oddają lepiej rzeczywistość.

Nie wiem jak obraz wygląda z opcją 360 stopni. Jeździłem ID4 ze zwykłą kamerą cofania.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Żałuję, że nie zrobiłem zdjęcia ekranu podczas cofania. Nie wiem co tam zastosowano, ale jest to nienaturalne i utrudnia ocenę odległości i otoczenia. Pierwszy raz spotkałem się z aż takim zwężeniem obrazu ze zwykłej kamery. Auto stojące za mną na ekranie wyglądało jak chiński wąski wysoki busik :) Jeśli wiecie o czym mówię. Rozumiem zniekształcenia w rogach ale na środku ekranu? Coś tam jest nie tak moim zdaniem. Kamery które Nissan montuje w autach za 80k są wyraźniejsze i oddają lepiej rzeczywistość.

Nie wiem jak obraz wygląda z opcją 360 stopni. Jeździłem ID4 ze zwykłą kamerą cofania.
Jeździłem dzisiaj ID.4. Zwykła kamera (nie 360 stopni) ma dwa tryby wyświetlania. Zmienia się je gdy mamy włączony wsteczny bieg, na ekranie z widokiem kamery (na dole są dwie ikonki). Jeden widok jest taki jak piszesz, mocno zniekształcony i zwężony, a drugi to tryb szerokokątny, taki jak opisuje marcinsz.
 

vwir

Pionier e-mobilności
A jeszcze jedno mi się przypomniało. ID.4 nie ma one pedal drive, ale ma tak jakby połowę one pedal drive ;) Mianowicie gdy już zatrzymacie się w korku (używając hamulca) to po puszczeniu hamulca auto nie toczy się (jak spaliniak z automatem) tylko już stoi, tak jak elektryk z one pedal drive. Wystarczy dodać gazu i auto z powrotem ruszy, ale żeby znowu się zatrzymał to znowu musicie użyć hamulca. Więc stojąc w korku nie trzeba trzymać nogi na hamulcu, ale żeby się zatrzymać to trzeba użyć hamulca. Auto hold się to nazywa. Dziwne to trochę.
 
Last edited:

Twari

Zadomawiam się
A jeszcze jedno mi się przypomniało. ID.4 nie ma one pedal drive, ale ma tak jakby połowę one pedal drive ;) Mianowicie gdy już zatrzymacie się w korku (używając hamulca) to po puszczeniu hamulca auto nie toczy się (jak spaliniak z automatem) tylko już stoi, tak jak elektryk z one pedal drive. Wystarczy dodać gazu i auto z powrotem ruszy, ale żeby znowu się zatrzymał to znowu musicie użyć hamulca. Więc stojąc w korku nie trzeba trzymać nogi na hamulcu, ale żeby się zatrzymać to trzeba użyć hamulca. Auto hold się to nazywa. Dziwne to trochę.
Tesla też ma autohold, tak jak i pół rynku motoryzacyjnego :) VW, Merce, autohold jest nawet w autach z manualem :) Zapobiega m.in. stoczeniu się auta przy ruszaniu pod górkę.
 

Cav

Pionier e-mobilności
A jeszcze jedno mi się przypomniało. ID.4 nie ma one pedal drive, ale ma tak jakby połowę one pedal drive ;) Mianowicie gdy już zatrzymacie się w korku (używając hamulca) to po puszczeniu hamulca auto nie toczy się (jak spaliniak z automatem) tylko już stoi, tak jak elektryk z one pedal drive. Wystarczy dodać gazu i auto z powrotem ruszy, ale żeby znowu się zatrzymał to znowu musicie użyć hamulca. Więc stojąc w korku nie trzeba trzymać nogi na hamulcu, ale żeby się zatrzymać to trzeba użyć hamulca. Auto hold się to nazywa. Dziwne to trochę.
Co w tym dziwnego?
Większość auta z automatem ma taką funkcję, jest ona bardzo pożyteczna.
Do tego stopnia nawet, że nie kupiłbym już automatu bez niej.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Tesla też ma autohold, tak jak i pół rynku motoryzacyjnego :) VW, Merce, autohold jest nawet w autach z manualem :) Zapobiega m.in. stoczeniu się auta przy ruszaniu pod górkę.
Tu już mylisz dwie różne funkcje.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Tesla też ma autohold, tak jak i pół rynku motoryzacyjnego :) VW, Merce, autohold jest nawet w autach z manualem :) Zapobiega m.in. stoczeniu się auta przy ruszaniu pod górkę.
To jest zupełnie inna rzecz. Hill holder się to zwie.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Co w tym dziwnego?
Większość auta z automatem ma taką funkcję, jest ona bardzo pożyteczna.
Do tego stopnia nawet, że nie kupiłbym już automatu bez niej.
Ano to w tym dziwnego, że obecny stan pojazdu nie zależy jedynie od tego jak masz poustawiane pedały i przełączniki, tylko zależy również od stanu poprzedniego. A to jest moim zdaniem nieintuicyjne. Masz auto na drive, puszczone wszelkie pedały i auto będzie się albo toczyło albo stało, w zależności od tego, czy ileś tam czasu wcześniej użyłeś hamulca albo nie. Zdecydowanie bardziej intuicyjny jest one pedal drive. Bez porównania.
 
Top