Z problemem zarządzania energią zmagam się od pierwszego dnia jazdy samochodem elektrycznym. Planując jazdę, staram się założyć, że ładowarka do której jadę może nie działać lub być zajęta. Czyli musze mieć zawsze plan B. Plan B to tyle energii aby móc dojechać do kolejnej ładowarki. Temat niby prosty, ale mocno zależny od wielu czynników, takich jak wiatr, temperatura, ciśnienie w kołach, itd.
Dygresja osobista: W pewien słoneczny dzień jechałem autostradą. Do ładowarki miałem 120km. Zasięg na wyświetlaczu 250km. Miałem 130km "handicap". Wydawało mi się, że jestem po bezpiecznej stronie. Ustawiłem tempomat na 135km/h. Handicap topniał. Ale zagadałem się, a w trakcie mocno zaczęło wiać w "pysk". Ostatecznie ostatnie 20 km jechałem z prędkością 90 km za ciężarówką. Do ładowarki dojechałem z 3% poziomem baterii. Wtedy zapragnąłem lepiej zarządzać energią ;-) Czyli mieć system który poinformuje mnie o energii jaką będę miał po dojechaniu do celu z uwzględnieniem aktualnych warunków.
Częściowo, ale całkiem nieźle na mój problem odpowiada aplikacja A better Route Planner zintegrowana z OBD2. Zapraszam do obejrzenia krótkiego filmu z pewnej prawdziwej podróży.
Nie chce spojlerować filmu, ale przy większych prędkościach i mniej korzystnych warunkach, system działa podobnie dobrze. A i oczywiście zalecam wyciąganie OBD2 kiedy nie jest używane aby Wam się nikt do samochodu nie włamał ;-)
Dygresja osobista: W pewien słoneczny dzień jechałem autostradą. Do ładowarki miałem 120km. Zasięg na wyświetlaczu 250km. Miałem 130km "handicap". Wydawało mi się, że jestem po bezpiecznej stronie. Ustawiłem tempomat na 135km/h. Handicap topniał. Ale zagadałem się, a w trakcie mocno zaczęło wiać w "pysk". Ostatecznie ostatnie 20 km jechałem z prędkością 90 km za ciężarówką. Do ładowarki dojechałem z 3% poziomem baterii. Wtedy zapragnąłem lepiej zarządzać energią ;-) Czyli mieć system który poinformuje mnie o energii jaką będę miał po dojechaniu do celu z uwzględnieniem aktualnych warunków.
Częściowo, ale całkiem nieźle na mój problem odpowiada aplikacja A better Route Planner zintegrowana z OBD2. Zapraszam do obejrzenia krótkiego filmu z pewnej prawdziwej podróży.
Nie chce spojlerować filmu, ale przy większych prędkościach i mniej korzystnych warunkach, system działa podobnie dobrze. A i oczywiście zalecam wyciąganie OBD2 kiedy nie jest używane aby Wam się nikt do samochodu nie włamał ;-)
Last edited: