Ile km wytrzyma katowana bateria w performance?

chłop-teslowy

Zadomawiam się
Ładowanie do 100% na szybkich ładowarkach.
W przypadku spadku żywotności baterii w czasie gwarancji Tesla wymienia ja całą na nową? Może warto zużyć baterie tuż przed końcem gwarancji?
 

pompon

Posiadacz elektryka
Wymiana na nową ma miejsce jeśli pojemność spadnie poniżej 70% w ciągu pierwszych 8 lat / 192 000 km. Próba zajechania jej do tego poziomu wydaje mi się ryzykowna i nieopłacalna. Raz że chwilę to zajmie, więc będziesz jeździł autem ze zdegradowaną baterią, dwa że niekoniecznie musi się udać i zostaniesz sobie z taką baterią z SOH ~75%. Gdybyś zbliżał się do końca gwarancji i miał te 72% to może warto próbować ją dobić, ale mieć taki plan od początku raczej nie.
 

radioaktywny

Pionier e-mobilności
Ładowanie do 100% na szybkich ładowarkach.
W przypadku spadku żywotności baterii w czasie gwarancji Tesla wymienia ja całą na nową? Może warto zużyć baterie tuż przed końcem gwarancji?
To niemożliwe. Obejrzyj sobie filmiki Daniela Grzyba na youtube. Ma S-ke z przebiegiem prawie 600 tys i ładowana na początku tylko na szybkich i do końca, bo nie wiedział że trzeba inaczej. Żywotność spadła po całym dystansie o 20%
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Ładowanie do 100% na szybkich ładowarkach.
W przypadku spadku żywotności baterii w czasie gwarancji Tesla wymienia ja całą na nową? Może warto zużyć baterie tuż przed końcem gwarancji?
W ramach gwarancji nie musza wymieniać na nową, tylko na taką abyś do końca gwarancji miał 70%. Raczej na pewno przekroczysz dystans żeby zużyć ją do tego poziomu, spadek poniżej 70% zazwyczaj oznacza awarię części ogniw, więc to jest anomialia/wada a nie standardowa utrata pojemności
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Ładowanie do 100% na szybkich ładowarkach.
W przypadku spadku żywotności baterii w czasie gwarancji Tesla wymienia ja całą na nową? Może warto zużyć baterie tuż przed końcem gwarancji?
100% na szybkich to nie katowanie tylko normalna eksploatacja.
 

ciastek

Pionier e-mobilności
W przypadku spadku żywotności baterii w czasie gwarancji Tesla wymienia ja całą na nową? Może warto zużyć baterie tuż przed końcem gwarancji?
Może warto przestawić się z pisania na czytanie? Z gwarancji:
Jeżeli Akumulator (...) wymagają naprawy gwarancyjnej, firma Tesla naprawi dany moduł lub wymieni go na nowy, odnowiony lub zregenerowany według jej wyłącznego uznania. Wymiana (...) może nie zapewnić przywrócenia pojazdu do stanu „jak nowy”, jednak(...) firma Tesla zapewni, że wydajność (...) będzie co najmniej równa oryginalnemu Akumulatorowi przed wystąpieniem awarii, uwzględniając jednocześnie inne czynniki, w tym wiek i przebieg pojazdu.
Pomimo zakresu niniejszej gwarancji uszkodzenia wynikające z zamierzonych działań (w tym intencjonalnego nadużywania lub niszczenia pojazdu, (...)), (...) nie są objęte niniejszą Ograniczoną Gwarancją Akumulatora i Jednostki
Napędowej.
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Swoją drogą Bjorn porównywał Swoją 3 i taką z wypożyczalni. Jego ładowana głównie na SuC, wypożyczana ładowana głównie AC, ale do 100%. ZTCP, podobna degradacja.
 
Top